دست در دست سپاه

طاهری- در ادامه موج گسترده حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وزیر و معاونان وزارت امورخارجه با فرماندهان ارشد سپاه دیدار و مراجع، طلاب و استادان حوزه علمیه، چهره ها، نهادها و جریان های سیاسی هم در مواضع خود به نقش سپاه در تأمین امنیت کشور و خدمت رسانی به مردم تأکید کردند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در بیانیه خود ضمن قدردانی از این حمایت ها، بر سنگین شدن مسئولیت این نهاد به واسطه این پشتیبانی ها تأکید کرد.   
دیدار وزیر خارجه با فرماندهان ارشد سپاه
به گزارش سپاه نیوز، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه بعدازظهر روزگذشته با حضور در دفتر سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با وی دیدار و گفت‌وگو کرد. مرتضی سرمدی قائم مقام و سید عباس عراقچی معاون سیاسی، ظریف را در این دیدار همراهی می‌کردند. در این دیدار سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و سردار امیرعلی حاجی‌زاده  فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز حضور داشتند. سرلشکر جعفری در حاشیه دیدار وزیرامورخارجه تأکید کرد: خدا را شاکریم که دشمنان انقلاب اسلامی از احمق‌ترین افراد هستند و این صحبتی که آن ها کردند، بسیار مضحک است. خود آن ها هم می‌دانند که تمام حرکاتشان در منطقه و به ویژه گوشت نیروهای نظامی آن ها زیر دندان نیروهای ماست، بنابراین آگاه هستند که نمی‌توانند هیچ گونه اقدام نظامی علیه ایران انجام دهند و جرئت این را هم ندارند. محمدجواد ظریف هم در حاشیه این دیدار گفت: امروز به دیدار فرماندهان سپاه آمدیم تا در کنار برادرانمان مانند سابق حضور جدی داشته باشیم و خوشبختانه این اقدام احمقانه آمریکایی‌ها باعث شد اتحاد و همدلی در کشور ما بیش از پیش شود. وی با بیان این که این اقدام خنده‌‌دار و مضحک آمریکایی‌ها نشانگر استیصال سیاست‌های آن ها در منطقه است، اظهار کرد: سپاه در همه اتفاقاتی که در منطقه افتاد، در حمایت از مظلومان پیشقدم شد و همین موضوع باعث شد تا سیاستمداران آمریکا گوششان در اختیار عده قلیلی از ضدانقلاب باشد که مدام در گوش آن ها وزوز می‌کنند که آمریکا توانایی مقابله با ایران را دارد در حالی که خود آن ها هم می‌دانند اقتدار و عزت سپاه باعث اتحاد و همدلی ایرانیان است. روز سه شنبه نیز امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش با حضور در دفتر فرمانده کل سپاه، ضمن تبریک روز پاسدار از این نهاد انقلابی حمایت کرد.
حمایت قاطع مراجع و حوزه قم از سپاه


آیت ا... مکارم شیرازی از مراجع تقلید نیز روز گذشته به قرار دادن نام سپاه در فهرست تروریست ها از سوی آمریکا واکنش نشان داد و این اقدام را کاری جنون آمیز دانست.  آیت ا... نوری همدانی از دیگر مراجع تقلید هم در درس خارج خود سپاه پاسداران را خادمان واقعی ملت و انقلاب دانست و اظهار کرد: آمریکایی ها برای خوش رقصی در لابی صهیونیستی، سپاه پاسداران را در فهرست گروه های تروریستی قرار دادند، در حالی که سپاه از ابتدای تأسیس همواره در خدمت مردم بوده است. روز گذشته همچنین استادان و طلاب علوم دینی در اعتراض به اقدام بی شرمانه آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مدرسه فیضیه تجمع کردند. در این اجتماع بزرگ که طلاب، فضلا، استادان، علما و برخی از سپاهیان حضور داشتند، تجمع کنندگان با سردادن شعار مرگ برآمریکا، نفرت خود از اقدام اخیر آمریکا و حمایت قاطع خود از سپاه پاسداران را اعلام کردند.
آیت ا... جنتی: اقدام احمقانه ترامپ 100درصد به نفع این نهاد انقلابی خواهدشد
آیت ا... جنتی دبیر شورای نگهبان اقدام رئیس جمهور آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی را نابخردانه توصیف کرد و گفت: این اقدام احمقانه 100 درصد به نفع این نهاد انقلابی و به همین میزان به ضرر آمریکایی‌ها خواهد شد.
آملی لاریجانی: هدف آمریکا از تروریستی اعلام کردن سپاه ضربه زدن به روحیه مردم است
آیت ا... آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در سخنانی هدف آمریکا از این اقدام را ضربه زدن به روحیه مردم و تأثیرگذاری بر تصمیمات مسئولان دانست و بر توجه همه مسئولان به معیار عزت اسلامی تأکید کرد. وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی راه های مختلفی برای مقابله دارد. ان شاء ا... مسئولان با معیار عزت اسلامی اقدام می کنند. مردم عزیزمان هم در میدان اند و از کیان‌نظامشان حراست خواهند کرد و جبهه مقاومت در منطقه تنها نخواهد ماند.
ناطق نوری: آمریکا نگران نفوذ ایران  در منطقه است
حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری نیز در پیام خود به مناسبت روز پاسدار تأکید کرد: اقدامات دولت آمریکا با تعرض مکرر به حقوق اساسی این ملت، نشان‌دهنده نگرانی آن ها از عمق نفوذ مؤثر ایران در منطقه است و قطعاً این حرکات ناشیانه، فرجامی جز تحقیر ترامپ و شکست سیاست خارجی آمریکا در جهان و منطقه نخواهد داشت.
سیدحسن خمینی: همه باهم این اقدام را محکوم کنیم
حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی هم در ابتدای درس خارج فقه در حرم مطهر امام خمینی(ره)، تروریست نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را محکوم کرد و راه مقابله با آن را حفظ وحدت ملی دانست. وی یادآور شد: جا دارد همه با هم این اقدام را محکوم و دعا کنیم خداوند این شر دشمنان را به آن ها برگرداند.
فلاحت‌پیشه: تا زمان دفاع، از مرگ سربازان آمریکایی خوشحال نخواهیم شد
در همین حال حشمت‌ا... فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کشورمان با اشاره به برخی اظهارنظرهای تند درباره مقابله با آمریکا نوشت: ‏دوستان مصاحبه‌های احساسی نکنند؛ اقدام ما مقابله به مثل مشروع و تدافعی طبق منشور ملل متحد بود و اقدام ترامپ خلاف منشور. تا زمانی‌که دفاع اقتضا نکند از مرگ سربازان آمریکایی خوشحال نخواهیم شد.
ادامه حمایت احزاب و نهادها  از سبزپوشان سپاه
روز گذشته نیز جمعی دیگر از نهادها، احزاب و جریان های سیاسی در بیانیه هایی اقدام اخیر دولت آمریکا علیه سپاه را محکوم کردند.  شورای نگهبان،شورای عالی انقلاب فرهنگی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جامعه روحانیت مبارز، حزب اتحاد ملت، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، جبهه پایداری، فراکسیون زنان مجلس، حزب همبستگی، سازمان پدافند غیرعامل، کمیته اصناف جمنا، اتحادیه های دانشجویی دانشگاه آزاد، 156 تشکل دانشجویی خراسان رضوی و حزب مردم سالاری هرکدام در مواضعی جداگانه به اعلام همبستگی با سپاه پرداختند.
فراخوان شورای هماهنگی تبلیغات برای راهپیمایی حمایت از سپاه
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز با صدور اطلاعیه ای با محکوم کردن اقدام غیر قانونی رئیس جمهور آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ملت ایران دعوت کرد تا پس از اقامه نماز جمعه این هفته در سراسر کشور با اعلام انزجار از این اقدام ننگین، وحدت و همدلی خود را با سپاه به نمایش بگذارند.
قدردانی سپاه از حمایت های گسترده داخلی و خارجی
در همین حال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در پیامی با قدردانی از مواضع انقلابی و حمایت های گسترده داخلی و خارجی از این نهاد مردمی ، تصریح کرد: این پشتیبانی های متکثر و معنادار دلالت بر بی اعتباری اقدام دولت ماجراجوی آمریکا داشته و مسئولیت‌های خطیر سپاه در حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی و تامین امنیت ملی را سنگین‌تر ساخته است. در بخش دیگری از این بیانیه تأکید شد: با به کارگیری راهبرد "مقابله به مثل" مقتدرانه برابر دشمن، در صورت اقتضا، درس های فراموش نشدنی ، پشیمان کننده و عبرت آموز به آنان خواهیم داد.
وزیر راه : همکاری دولت با قرارگاه خاتم با قوت ادامه می یابد
به گزارش محمدی خبرنگار خراسان، اسلامی وزیر راه نیز در واکنش به این اقدام آمریکا و این که آیا این اقدام
بر روی همکاری وزارت راه با قرارگاه خاتم سپاه اثر خواهد داشت، گفت : آمریکا دنبال این بود که منطقه را با گروه‌های تروریستی دچار تفرقه و نا امنی کند که سپاه پاسداران این نقشه را نقش برآب کرد و وزارت راه و شهرسازی هم که طرح‌های زیادی را با قرارگاه خاتم الانبیا در دست اجرا کرد با قوت به همکاری خود ادامه می‌دهد و همچنان از ظرفیت‌های این قرارگاه که این روز‌ها در حال امداد رسانی به مناطق آسیب دیده از سیل است، در ساخت پروژه‌ها و بازسازی کمک خواهیم گرفت.
 
   خبر مرتبط
سردار شکارچی: هر برخوردی آمریکایی ها با ما بکنند شدیدترین آن را دریافت خواهند کرد

سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در پاسخ به پرسش ایسنا درباره این که در پی اقدامات اخیر چقدر احتمال برخورد نظامی میان ایران و ایالات متحده آمریکا افزایش یافته است، تصریح کرد: این موضوع بستگی به نگاه و عملکرد آمریکایی‌ها دارد؛ اگر آن ها در میدان عمل سپاه را تروریست بشناسند، آن اتفاق حتماً در میدان عمل رخ می‌دهد. هر برخوردی که آمریکایی‌ها در حوزه تروریست با ما بکنند شدیدترین آن را دریافت خواهند کرد.