آمریکا اگر بخواهد حرکتی کند با واکنش سریع و قاطع ما روبرو خواهد شد


اقدام حقارت‌آمیز و سخیف کاخ سفید در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که نهاد رسمی و قانونی کشورمان است در لیست گروه‌های تروریستی واکنش‌های فراوانی را در داخل و خارج کشور به همراه داشت. اقدامی که از ضعف و زبونی آمریکا و نیروهای تحت امرش در برابر سپاه و دیگر نیروهای مسلح کشورمان حکایت می‌کند.
نخستین اقدام پس از انتشار این خبر بیانیه شورای عالی امنیت ملی کشورمان بود که در اقدامی متقابل نیروهای آمریکایی و مرکز فرماندهی منطقه‌ای آن را (سنتکام) در شمار گروه‌های تروریستی اعلام کرد. فردای آن روز نیز صحن علنی مجلس شورای اسلامی در حمایت از سپاه یک دست سبزپوش شد. نمایندگان ملت فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی همه در برابر دشمن متحد شده و با پوشیدن یونیفورم سپاه و تصویب قید دو فوریت طرحی برای اقدام متقابل، حمایت قاطعانه خود را از سربازان میهن اعلام کردند.
بیانیه سپاه
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی با قدردانی از مواضع انقلابی و حمایت‌های گسترده داخلی و خارجی از این نهاد مردمی ، تصریح کرده است: «به ملت عظیم‌الشأن ایران و دوستداران انقلاب و نظام اسلامی اطمینان می‌دهیم به حول و قوه الهی، تحت تدابیر، فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا در کسوت پاسداری و دفاع غیرمحافظه‌کارانه از انقلاب و آرمان‌های بلند آن هیچ درنگی به‌خود راه نداده و با به کارگیری راهبرد «مقابله به مثل» مقتدرانه برابر دشمن، در صورت اقتضا، درس‌های فراموش‌نشدنی، پشیمان‌کننده و عبرت آموز به آنان خواهیم داد.»


در بیانیه سپاه تاکید شده است: «اقدام غیرقانونی، نامتعارف و بی‌سابقه رژیم ایالات متحده آمریکا در قرار دادن « سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» در فهرست سازمان‌های تروریستی که بیانگر عمق کینه‌ورزی و عصبانیت آنان نسبت به این نهاد انقلابی و مردمی است با تقدیر الهی، حماسه پرشور «وحدت و یکپارچگی ملی» و فصل مشترکی در حمایت از پاسداران انقلاب و سبزپوشان صحنه‌های نیاز انقلاب و کشور را رقم زد.»
بیانیه ارتش سرافراز
جمهوری اسلامی ایران
دست‌کم در این چندسال اخیر در موقعیت‌های مختلف فرماند‌هان ارتش نشان داده‌اند که تا چه اندازه موقعیت‌شناس هستند و برای آنها حفظ وحدت و انسجام در نیروهای مسلح اولویت است. در ماجرای اخیر نیز نخستین اقدام از سوی امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع روی داد. او که برای جلسه عصرگاهی مجلس در روز سه شنبه به بهارستان آمده بود با لباس سپاه در صحن علنی حاضر شد که با این اقدام حمایت قاطع وزارت دفاع و ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران را از همرزمان سپاهی
نشان دهد.
پس از آن ارتش غیور با صدور بیانیه بار دیگر نشان داد که در کنار سپاه و توامان ید واحده کشور هستند. در بیانیه ارتش تاکید شده است: «برای جهانیان روشن است که در طول تاریخ معاصر، دولت آمریکا همواره بزرگ‌ترین حامی و پشتیبان گروه‌های تروریستی در جهان و منطقه غرب آسیا بوده است و  در قالب تروریسم دولتی با فتنه‌انگیزی و آشوب در منطقه، صدمات و خسارات زیادی را بر پیکره جهان اسلام وارد نموده است.»
در ادامه این بیانیه آمده:
« ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت قاطع اقدام غیرقانونی و بی‌خردانه آمریکا... اعلام می‌دارد که همانند گذشته، دست در دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا آخرین لحظه از نظام جمهوری اسلامی ایران و آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع خواهد کرد.»
همچنین سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با همراهی امیر نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش و همچنین حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی رئیس‌سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در دفتر سردار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ایشان دیدار و پیرامون اقدام اخیر رژیم آمریکا درباره سپاه پاسداران و همچنین اقدامات ارتش و سپاه در سیل اخیر در کشور گفت‌وگو کردند. امیرحیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز طی پیامی ضمن محکوم کردن اقدام حقارت‌آمیز آمریکا آن را خوش‌رقصی ترامپ برای صهیونیست‌ها عنوان کرد.
دیدارهایی برای حمایت
 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیروز با حضور در دفتر سردار سرلشکر عزیز جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با وی دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز حضور داشتند.
سرلشکر محمدعلی جعفری در حاشیه دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان، گفت: «آن‌ها می‌دانند که تمام حرکات آنها در منطقه و به ویژه گوشت نیروهای نظامی آنها زیر دندان نیروهای ماست، بنابراین آگاه هستند که نمی‌توانند هیچ‌گونه اقدام نظامی علیه ایران انجام دهند و جرأت این را هم ندارند.»
فرمانده سپاه افزود: صحبت‌هایی که آنها کرده‌اند در حد شعار است، اما اگر بخواهند حرکتی انجام دهند با واکنش سریع، جدی و قاطع ما روبرو خواهند شد. اقدام پلید اخیر آنها برخلاف نیت شومشان باعث همدلی و اتحاد بیشتر بین مردم عزیز و مسئولان کشور
شده است.»
دیگر اینکه رئیس ‌و اعضای مجمع نمایندگان تهران (رئیس ‌و بخشی از اعضای فراکسیون امید) با فرمانده سپاه تهران، سردار محمدرضا یزدی به مناسبت روز پاسدار دیدار کردند.