سپاه در رأس نبرد با تروریست‌ها است



دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنانی به مناسبت میلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز ، امریکا را اصل و رأس تروریسم دانست و اقدام رئیس‎جمهوری این کشور در تروریستی خواندن سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را امری طبیعی و ناشی از قدرت و تأثیرگذاری سپاه ایران دانست و تأکید کرد: این اقدام نشانه ناامیدی ترامپ و امریکایی هاست.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان سخنان خود را با اهمیت مقام جانبازان آغاز کرد و خطاب به جانبازان مقاومت گفت: شما شاهدان زنده هستید. دستاوردهای ما در لبنان و امنیت و ثبات کنونی این کشور حاصل جانفشانی شما است.
تروریسم امریکا


نصرالله سپس سخنان خود را با تأکید بر تروریسمی که امریکا با نیروی نظامی خود در جهان به راه انداخته ادامه داد و گفت: امریکا اصل تروریسم، رأس تروریسم و ماهیت تروریسم است. امریکا حامی تروریسم نیست بلکه خود تروریسم است و اقداماتش تروریستی است. ما در برابر این تروریسم که بزرگترین نمود آن کشتار هیروشیما است، می‌ایستیم.
دبیرکل حزب‎الله لبنان با اشاره به اقدام دونالد ترامپ در تروریستی خواندن سپاه پاسداران ایران گفت: این نهایت بی‌شرمی و حماقت است. امریکا سپاه پاسداران را تروریست می‌داند و آنها را در لیست گروه‎های تروریستی می‌داند، در حالی که سپاه، یک نهاد نظامی رسمی در کشوری به رسمیت شناخته شده در دنیا است. ما این اقدام را محکوم و تقبیح می‌کنیم و در کنار برادران و دوستانمان می‌ایستیم. آنها فقط حامی ملت ایران نیستند بلکه حامی ملت‌ها منطقه و مقدسات آن هستند.
دبیرکل حزب‎الله لبنان افزود: به نظر من این گام از شیطان بزرگ طبیعی است. زیرا سپاه در موضع مهم، قوی و بسیار تأثیرگذار است این نشانه ناامیدی ترامپ و امریکایی‎ها است. اما به همه کسانی که به اقدامات امریکا دلخوش کرده‌اند می‌گوییم که ما برگه‌های مهم و اساسی را داریم. من فقط از حزب‌الله حرف نمی‌زنم بلکه از محور مقاومت سخن می‌گویم. ما عوامل قدرت زیادی داریم. حق ما و وظیفه اخلاقی ما است که با همه آنانی که مقاومت را تهدید می‌کنند مقابله کنیم. پس در زمان مناسب واکنش مناسب نشان خواهیم داد.
دبیرکل حزب‎الله لبنان با اشاره به وقوع سیل در ایران نیز گفت: ما با برادرانمان در ایران به دلیل سیل‌هایی که در مناطقشان رخ داده است، ابراز همدردی می‎کنیم. ترامپ که دم از بشردوستی می‌زند، مانع از رسیدن کمک‌ها به ایرانی‌هایی می‌شود که از این بلایا آسیب دیده‌اند.
پنجمین سال جنگ در یمن و انتخابات اسرائیل
دبیرکل حزب‎الله لبنان در ادامه از پنجمین سالگرد جنگ یمن سخن گفت و با تأکید بر این‌که این جنگ یک جنگ امریکایی - سعودی - انگلیسی بود که به یمن و ملت یمن تحمیل شد، گفت: ارتش‌ها با امکانات فراوان به جنگ علیه ملت یمن پرداخته‌اند. آنها ارتش‌هایی هستند که با ملتی بی‌دفاع و مظلوم می‌جنگند. اما مردم یمن در حال حاضر از فلسطین اشغالی و هر اراضی عربی که همچنان تحت اشغال باشد، حفاظت می‌کنند. زیرا اگر بن سلمان در یمن پیروز می‌شد، فلسطینی‌ها ممکن بود مجبور شوند تا معامله قرن را امضا کنند. سعودی با این جنگ در حال نابودی آرمان فلسطین به نفع اسرائیل است. دبیر کل حزب‌الله لبنان درباره انتخابات اسرائیل نیز گفت: پس از انتخابات اسرائیل احتمالاً بنیامین نتانیاهو کابینه تشکیل خواهد داد. ما در برابر مرحله جدیدی از روابط میان ترامپ و نتانیاهو قرار داریم و هماهنگی بی‎سابقه‌ای میان نتانیاهو و ترامپ وجود دارد.
وی در پایان خطاب به لبنانی‎ها گفت: لبنانی‌ها باید بدانند که مصلحت آنها در همبستگی و عدم توجه به تحریکات امریکاست. من از ملت لبنان می‌خواهم که هنگام توجه به ترامپ و پمپئو به کشورهایی که دخالت امریکا و اسرائیل آنها را ویران کرده جلوی چشمتان مجسم کنید. کشورهایی که توطئه امریکا و اسرائیل و پول برخی کشورهای خلیج فارس آنها را خراب کرده است. تنها راه وحدت و مقاومت است تا لبنان آزاد و مستقل بماند.