رئیس‌جمهوری در مراسم روز ملی فناوری هسته‌ای: صبر ما آستانه‌ای دارد

رئیس‌جمهوری در مراسم سالروز ملی فناوری هسته‌ای و رونمایی از 114 دستاورد جدید دانشمندان ایرانی در صنعت هسته‌ای، با تاکید بر اینکه بزرگ‌ترین آرمان، هدف و عمل سپاه پاسداران، مبارزه با تروریست‌ها بوده و هست، گفت: این سپاه بود که ملت‌های منطقه را از جنایت تروریست‌ها نجات داد. حسن روحانی با بیان اینکه سپاه پاسداران ریشه تروریست را در منطقه ریشه‌کن کرد، گفت: استکبار جهانی و آمریکا می‌خواهد کینه و شکست خود علیه ملت ایران را با تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جبران کند. وی با اشاره به اینکه «نباید استکبار از این نهاد انقلابی عصبانی باشد؟» تصریح کرد: چه ‌کسی ملت‌های منطقه را در سال‌های اخیر در برابر تروریست‌ها جز سپاه و سایر نیروهای مسلح ایران یاری کرد؟ اگر عراق از ما برای کمک دعوت کرد، ساعتی درنگ نکردیم. چه ‌کسانی سازمان داعش را از بین بردند؟ عامل اصلی ملت عراق، سوریه و لبنان بود ولی چه‌ کسانی به «هل من ناصر» آنها پاسخ دادند؟ بلکه ملت و سپاه بودند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، حسن روحانی در مراسم سیزدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای‌ اظهار کرد: روز میلاد با سعادت سالار شهیدان و سرور آزادگان جهان، امام حسین(ع) که فرهنگ ایستادگی و ایثار، شهامت و شهادت را به ما یاد داد. این روز را به محضر همه آزادگان جهان تبریک عرض می‌کنم. امروز سالروز میلاد بزرگ‌مردی است که راه ایستادگی در برابر ظلم و ستم و دولت‌هایی که می‌خواهند ملت‌ها را زیر ستم خود ببرند را به ما یاد داد.
رئیس‌جمهوری گفت: چرا سپاه به وجود آمد؟ انقلاب به پیروزی رسید. دشمنان انقلاب تلاش می‌کردند حداکثر این انقلاب چند ماه بیشتر نباشد. انواع توطئه‌ها را انجام می‌دادند. یکی از آن‌ها ترور بود. گروه‌هایی را در دامن خود پرورش دادند تا مسئولان و انقلابیون را به خاک و خون بکشند‌ تا ایران برگردد به دورانی که زیر سلطه آمریکا بود. ما نیاز داشتیم تا گروهی امنیت را برای مردم به ارمغان بیاورد؛ در راس این حرکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. آن روزی که در شهرها گروهک‌های منافق که مردم را ترور کردند و دستگیر می‌شدند چه کسانی بودند که به خانه‌های تیمی حمله می‌کردند و دستگیر می‌کردند؛ در راس آن‌ها سپاه بود.
روحانی تصریح کرد: آمریکا گروهی که عمل و آرمانش مبارزه با تروریسم بوده را تروریست می‌خواند. ملت ایران قربانی تروریستی است که به دست ابر قدرت‌ها ایجاد شده است.


سپاه تروریست‌ها را ریشه‌کن کرد
روحانی در ادامه صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران تروریست‌ها را در ایران ریشه‌کن کرد، خاطرنشان کرد: کدام ملت است که بیشتر از ملت ایران در برابر تروریسم در طول 40 سال ایستادگی و فداکاری کرده باشد و تروریست‌ها را در کشورش ریشه‌کن کرده باشد؟ سپاه تروریست‌ها را ریشه‌کن کرد و باقی‌ مانده‌های جرثومه فساد آنها دیروز به دامان صدام و امروز به دامان صهیونیست‌ها و استکبار پناه بردند؛ در این شرایط آیا استکبار نباید از سپاه ناراحت باشد؟
وی افزود: چه کسی جز سپاه بود که در سال‌های اخیر ملت‌های منطقه را در برابر تروریسم یاری کرد؟ اگر عراق از ما درخواست کمک کرد، لحظه‌ای درنگ نکردیم. همچنین اگر سوریه از ایران درخواست کمک کرد، مردم، رهبری، دولت و سپاه پاسداران لحظه‌ای برای کمک به مردم لبنان و سوریه درنگ نکردند.
رئیس‌جمهوری با طرح این پرسش که چه کسانی سازمان داعش را واژگون کردند؟ خاطرنشان کرد: البته که عامل اصلی واژگونی داعش ملت عراق، سوریه و لبنان بودند، اما ملت ایران و در راس آن سپاه پاسداران بودند که به ندای «هل من ناصر» آنها پاسخ داد؛ سپاه از روز نخست تاسیس تا به امروز یکی از بزرگ‌ترین اقداماتش مبارزه با تروریسم بوده است و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم کرده که آخرین آنها در جاده «خاش و زاهدان» که توسط آمریکا و اذناب او تقویت می‌شوند به شهادت رسیدند.
وی با بیان اینکه چه کسانی در دنیای امروز تروریسم را ترغیب و تشویق می‌کردند، افزود: هنوز آمریکا حاضر نیست علیه داعش بجنگد و همچنان به سران داعش پناه می‌دهد و در این شرایط آمریکایی‌ها می‌خواهند از گروهک‌های تروریستی به عنوان ابزاری علیه منطقه استفاده کنند. حال امروز در مورد تروریسم نظر می‌دهند و نهادهای انقلابی جهان را به عنوان تروریسم لقب می‌دهند. این‌ در حالی است که خودشان در راس تروریسم عالم هستند و در این زمینه نیز همه کار کردند. کدام نیرو بود که هواپیمای مسافربری ما را 12 تیر ماه 1367 در خلیج فارس سرنگون کرد، جز نیروهای مداخله‌گری که همواره در منطقه بودند و همواره علیه بی‌گناهان تلاش کردند.
شما نخواهید توانست جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرید
روحانی خطاب به مقامات آمریکایی گفت‌: شما امروز با تحریم‌تان چه کار کردید؟ اگر مدعی هستید که با اعمال تحریم‌های‌تان می‌توانید جلوی فناوری‌های پیشرفته ایران را بگیرید، می‌دانید که دروغ می‌گویید و افتتاح‌های امروز ما و 114 فناوری جدیدی که در طول یک سال اخیر توسط یک سازمان ایران به بهره‌برداری رسیده است به خوبی به دنیا می‌گوید که شما نتوانستید و نخواهید توانست جلوی پیشرفت و توسعه ملت و دانشمندان ما را بگیرید. اگر دیروز از سانتریفیوژهای 1‌IR ما می‌ترسیدید، بدانید که امروز ما زنجیره 20‌تایی از سانتریفیوژهای IR6‌ را افتتاح کرده‌ایم و اگر باز هم بیش از این به ظلم و ستم خود ادامه‌ دهید، در آینده‌ای نه چندان دور زنجیره ‌IR8 را رونمایی خواهیم کرد.
رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها نمی‌توانند جلوی پیشرفت ایران را بگیرند، اظهار کرد: اگر مقصود آمریکایی‌ها از اعمال تحریم‌ها علیه ایران این بوده که از قدرت نظامی ایران بکاهند، این را بدانند که از پارسال تا امسال به موشک‌ها و سلاح‌هایی دست یافته‌ایم که در مخیله آنها نیز نمی‌گنجید. آنها نمی‌توانند قدرت نظامی ما را بگیرند.
وی ادامه‌ داد: اگر مقصود آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید، اختلاف در داخل ایران است، اشتباه کرده‌اند چرا که از اردیبهشت پارسال که آمریکایی‌ها نغمه شوم تحریم را آغاز کردند تا فروردین‌ماه امسال، وحدت ملت ایران روز به روز بیشتر شده است و امروز همه جناح‌ها، احزاب و نیروهای مسلح و غیر‌مسلح و تمام اقوام و مذاهب در داخل کشور یکپارچه هستند.
آمریکایی‌ها راه غلطی را طی کردند
روحانی با بیان اینکه‌ آمریکایی‌ها می‌خواستند از بارندگی و سیلاب اخیر در کشور نیز سوءاستفاده کنند، اما ملت ایران به آنها پاسخی قاطع داد، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها می‌خواستند در فضای مجازی و با استفاده از همه دستگاه‌های تبلیغاتی‌شان بگویند که در میان سیل، بین ارتش و سپاه، دولت و سپاه و شیعه و سنی جنگ است‌ اما خطا کردند. امروز در لرستان، خوزستان، گلستان و همه استان‌هایی که مردم گرفتار سیل هستند، همه در کنار هم ایستاده‌اند و ماموران دولتی و نیروهای مسلح همه در کنار مردم هستند. ما دیدیم که هلی‌کوپتر جمعیت هلال احمر در کنار هلی‌کوپترهای سپاه و ارتش با هم پرواز کردند و این یعنی وحدت همه نیروهای مردمی و نظامی. همچنین مشاهده کردیم که در کنار استانداران ما، فرماندهان سپاه و ارتش و در کنار فرمانداران ما نیروهای نظامی و انتظامی حضور داشتند. رئیس‌جمهوری خطاب به سران آمریکا بیان‌ کرد: شما اشتباه کردید و راه غلطی را طی کردید. آیا فکر می‌کنید اگر به سپاه بگویید «تروریسم» دنیا از شما می‌پذیرد؟ شما در کدام اقداماتی که در دو سال اخیر با هیئت حاکمه کم‌تجربه خود در دولت آمریکا امتحان کردید، موفق بوده‌اید؟ آن سال که گفتید معاهده آب و هوایی غلط است و از آن خارج شدید، آیا کسی به شما اعتنا و برای شما تب کرد؟
وی ادامه داد: گفتید در تابستان کار ایران تمام است، دیدید نشد. گفتید کریسمس کارش تمام می‌شود، نشد. گفتید ۲۲ بهمن کار ایران تمام می‌شود، نشد. گفتید آغاز سال جدید؛ شما در اشتباه هستید. منافع ملت آمریکا و جهان را به خاطر یک مشت صهیونیست به خطر می‌اندازید. بدانید از امروز محبوبیت سپاه از هر زمان دیگر در قلب ملت ایران و منطقه بیشتر خواهد بود. امروز هیچ کسی طرفدار رفتار ظالمانه شما نیست. وی افزود: اگر این دولت از سال ۹۲ از روز اول گفت سانتریفیوژ بچرخد اقتصاد ملت هم بچرخد، به هدفش رسید. سانتریفیوژ ما می‌چرخد، بهتر، دقیق‌تر و با کیفیت بالا. ملت ایران هم در رشد و توسعه علمی هر روز قدم جدیدتری بر می‌دارد. اگر قبل از سال ۹۲ نیمی از گندم‌مان را نیاز داشتیم از خارج وارد کنیم، امروز علی‌رغم سیل و مشکلات به واردات نیاز نداریم. ما سال گذشته در بنزین هم خودکفا شدیم. در منابع گاز مشترک‌مان از همسایگان جلو زدیم. اقتصاد ما علی‌رغم میل و تحریم شما چرخید؛ این وعده دولت به ملت ایران بود به این وعده عمل می‌کند. رئیس‌جمهوری یادآور شد: دیروز خدمت مقام معظم رهبری بودم، بخشی از صحبت ما درباره جبران خسارات بود. امروز بحمدالله مقام معظم رهبری، مجلس، نیروهای مسلح و دولت یکپارچه هستند.روحانی تصریح کرد: ما هم در نهایت خدمت‌مان به ملت ایران و ملت منطقه است. ما در بسیاری امور صبر و حوصله کردیم. من به ۱+۵ می‌گویم، به آن ۱+۵ که یک‌اش زد زیر تعهدش. به آن پنج می‌گویم به وظایف‌تان توجه کنید. ما صبر می‌کنیم و صبر کرده‌ایم اما صبر آستانه‌ای دارد. بعد از آن ملت و نظام ایران قدم دیگری بر می‌دارد.
وی در پایان گفت: ما اگر صبر می‌کنیم از ضعف نیست؛ به خاطر آینده منافع ملت ایران و منطقه است. امیدواریم دیگران بدانند تاریخ نسبت به آن‌ها قضاوت می‌کند، پای عهدتان بایستید.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس‌جمهوری در مراسم روز ملی فناوری هسته‌ای: صبر ما آستانه‌ای دارد جلال‌خو ‌ش چهره سیاست آتش‌افروزانه باران‌های سیل‌آسا پیش‌بینی مسئولان از آمار گردشگران نوروز 98 را برهم زد پاتک سیل به گردشگری نوروزی شبکه‌های اجتماعی در شرایط بحران چه نقشی دارند؟ سیل صفر و یک! معاون اول رئیس‌جمهوری تاکید کرد اقدام آمریکا نابخردانه و بحران‌زا در عرصه سیاست و حقوق بین‌الملل است « ابتکار» تبعات سیاسی و اقتصادی شکست حزب عدالت و توسعه در انتخابات شوراها را بررسی می‌کند «ابتکار» از اقدام بهارستان در حمایت از سپاه گزارش می‌دهد همه ما سپاهی هستیم! رهبر انقلاب اسلامی: گربه‌رقصانی آمریکا علیه سپاه معاون وزیر خارجه ایران: از الان نیروهای آمریکایی در منطقه سربازان معمولی نخواهند بود ترامپ در برابر جبهه‏ای به وسعت خاورمیانه بیانیه‌ جمعی از فعالان اصلاح‌طلب: امروز وقت همدلی و همبستگی برای کمک به هم‌وطنان سیل‌زده است هشدار ستادکل نیروهای مسلح ایران به آمریکا