ایران پاسدار سپاه شد

سرویس سیاست جوان آنلاین: قرار گرفتن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی دولت امریکا شور مقاومت و ایستادگی را در دل مردم و سیاسیون ایجاد کرد؛ شوری برای دفاع از سپاه تا این بار در کنار آنکه سپاه پاسدار ایران بوده و هست، ایران یکپارچه پاسدار سپاه باشد. این همه در حالی است که فرماندهان سپاه در مناطق سیل‌زده مشغول تدبیر امور امداد به مردم هستند و اعتنایی به تصمیم ترامپ ندارند.علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز با تبریک سالروز میلاد امام حسین علیه‌السلام و روز پاسدار با اشاره به قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی توسط دولت امریکا گفت: رفتار ننگین رژیم امریکا نشان‌گر عمق کینه‌ورزی و سفاهت و جهالت این رژیم است، کیست که نداند سپاه بیشترین ضربه را به تروریسم خطرناک در منطقه زده و کیست که نداند که این نیروی زبده و انقلابی از بدو پیروزی انقلاب مستمراً در کنار ملت با گروه‌های تروریستی به مقابله پرداخت، همان تروریست‌هایی که متکی به حمایت قدرت‌های بزرگ بودند و چه مجاهدت‌هایی در این راه داشت.
وی در ادامه با بیان اینکه سپاه در دفاع مقدس، در دفاع از سرزمین، در دفاع از ملت ایران و در دفاع از انقلاب اسلامی رکن اصلی مقاومت بود، عنوان کرد: سپاه در جبهه‌ای جانفشانی کرد که همه قدرت‌های بزرگ در کنار صدام قرار گرفته بودند و در سال‌های اخیر که تروریست‌های دست ساخته امریکا، منطقه را به آتش کشیده بودند این سپاه بود که در مقابل آن‌ها ایستاد و کمر آن‌ها را شکست.
لاریجانی همچنین با اشاره به اینکه مجاهدت سپاه در مقابل تروریسم چیزی نیست که از چشم ملت‌ها مخفی باشد، ابراز داشت: آقای ترامپ، شما فراموش کردید که بار‌ها خودتان گفتید اشکال دولت امریکا در ایجاد و تقویت گروه‌های تروریستی مثل داعش بوده است؟ مگر وزیر خارجه امریکا اذعان نکرد که دولت ایالات متحده داعش را به وجود آورد پس یا دچار فراموشی هستید و یا بیش از حد بی پروایید.
رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان ادامه داد: مگر سخنان نخست وزیر فقید پاکستان خانم بی نظیر بوتو را به خاطر ندارید که اعلام کرد یک ضلع اصلی تشکیل گروه‌های تروریستی در افغانستان، امریکا بوده است بنابراین امروز دولت امریکا باید پاسخگو باشد که مؤسس و حمایت‌گر گروه‌های تروریستی او بوده است نه سپاه پاسداران.


وی در ادامه با بیان اینکه وزیر خارجه نادان امریکا، پاسداران مجاهد را به اخاذی متهم می‌کند که واقعاً در تاریخ چنین دولت بی شرمی نمونه نداشته است، گفت: آقای ترامپ با وقاحت اخاذی از سعودی و برخی کشور‌های منطقه را نقطه قوت خود می‌داند و اعلام و افتخار می‌کند که برای شرکت در اجلاس ریاض بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار اخاذی کرده است. شما یک دولت دزد هستید و این مدال را خود به سینه خود نصب کرده‌اید.
دکتر لاریجانی اضافه کرد: آقای ترامپ، می‌دانیم چرا به این روز افتاده‌اید. چرا که تصور می‌کردید با خروج از توافق هسته‌ای می‌توانید به ایران ضربه بزنید، اما موفق نشدید. تصور می‌کردید در سال گذشته می‌توانید فروش نفت ایران را به صفر برسانید، اما موفق نشدید. تصور می‌کردید ایران چهلمین سال انقلاب را نخواهد دید، اما دیدید که ملت با شکوه‌تر در پاسداشت انقلاب خویش حضور یافتند. تصور می‌کردید می‌توانید با کمک تروریست‌ها در شرق و غرب ایران، آشفتگی امنیتی ایجاد کنید و پول و سلاح به تروریست‌ها دادید و مستقیم یا نیابتی برای شما عمل کردند، اما موفق نشدید.
وی افزود: همانطور که مسئول خزانه‌داری شما اعلام کرد با همه تمهیدات به میدان آمدید تا مشکلات داخلی برای ایران به وجود و ملت را به ستوه آورید، اما ملت مقاوم ایران در مقابل شما ایستاد و این اقدام شما بیش از آنکه قدرت شما را مشخص کند، عجز شما را نشان داد و مشخص کرد که به ستوه آمده‌اید. اما بدانید اگر سپاه را که در قلب ملت ایران جای دارد و عامل امنیت کشور است متهم می‌کنید، همه ملت ایران مفتخر است که پشتیبان سپاه است و همه ما افتخار می‌کنیم که پاسدار باشیم.
رئیس مجلس در پایان با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی این اقدام ننگین سردمداران رژیم امریکا را محکوم می‌کند، خاطرنشان کرد: ما پشتیبان همه پاسداران خواهیم بود و از نظر ما دولت امریکا و نیرو‌های مسلح این کشور نماد تروریسم بین‌المللی در ابعاد نظامی و اقتصادی است.
مجلس سبزپوش
روز گذشته مجلس یک رویداد نمادین و جالب توجه را رقم زد و آن اینکه تمامی نمایندگان مجلس لباس سبز پاسداری بر تن کردند. نمایندگان مجلس، از اصلاح‌طلبان تا اصولگرایان، در هر فراکسیونی و با هر خط فکری سیاسی سبزپوش در صحن علنی مجلس حضور یافتند. تصاویر نمایندگان در لباس سبز پاسداری نماد وحدت مردم ایران شد؛ گویی این بار این نمایندگان مجلس هستند که پاسدار سپاه شده‌اند. بازار عکس‌برداری و سلفی نمایندگان با لباس‌های سبز سپاه در جلسه داغ است. اما حضور امیرسرتیپ امیرحاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با لباس سبز سپاه پاسداران در صندلی‌های ردیف اول در جلسه علنی توجه تمامی رسانه‌ها را به خود جلب کرد. وزیر دفاع برای حمایت از سپاه پاسداران در مقابل اقدام نابخردانه امریکا دیروز با لباس فرم سپاه پاسداران در جلسه حضور یافت و در حضور او طرح دو فوریتی مجلس بررسی شد.
احمد امیرآبادی، عضو هیئت رئیسه مجلس می‌گوید: دوشنبه شب من و آقای ابوترابی نماینده نجف‌آباد، به تصمیم واحد رسیدیم که برای نمایندگان مجلس لباس پاسداری تهیه کنیم تا با این روش حمایت یکپارچه خود را نشان دهیم. این پیشنهاد را با رؤسای فراکسیون‌ها و سپس با آقای پزشکیان در میان گذاشتیم، چراکه آقای لاریجانی در راه بازگشت به کشور بودند. البته آقای عباس گودرزی و احد آزادی‌خواه هم در این روند کمک کردند. بر این اساس هماهنگی‌های لازم با معاون پارلمانی سپاه جهت تهیه لباس پاسداری انجام شد و او با مطرح کردن درخواست مجلس از فرماندهی سپاه مجوز گرفت. صبح که نمایندگان در فراکسیون‌های خود حضور داشتند لباس‌های پاسداری را در اختیار آن‌ها قرار دادیم، البته برای نمایندگان زن مجلس هم چفیه آماده شد. این موضوع با استقبال نمایندگان مجلس روبه رو شد و همه به اتفاق با پوشیدن لباس پاسداری در جلسه علنی مجلس حاضر شدند.
تصویب طرح دوفوریتی در حمایت از سپاه
جلسه علنی نوبت عصر دیروز برای بررسی طرح دو فوریتی تقویت جایگاه سپاه پاسداران در مقابل اقدامات امریکا آغاز شد. قاضی‌زاده هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس بعد از قرائت نام طرح دو فوریتی اعلام کرد که نام لاریجانی رئیس مجلس به عنوان اولین امضاکننده قرار دارد، بنابراین خطاب به لاریجانی گفت: آیا شما به عنوان موافق طرح صحبت می‌کنید که لاریجانی خطاب به قاضی‌زاده هاشمی اظهار کرد: لطفاً نام بعدی را اعلام کنید تا در موافقت با طرح صحبت کند که در این زمان نام دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران به عنوان موافق و طراح این طرح اعلام شد. با اعلام قاضی‌زاده هاشمی درباره اعلام نام مخالفان برای بررسی دو فوریت این طرح تعجب رسانه‌ها را دربرداشت، زیرا کسی گمان نمی‌کند نماینده‌ای بخواهد در مخالفت با این طرح دو فوریتی و حمایتی از سپاه سخن بگوید، اما دلیل مخالفت شهریاری نماینده مردم بوشهر و رحیمی نماینده مردم تهران ضعیف بودن این طرح بود و اعلام کردند که باید طرحی سه فوریتی و قوی‌تر ارائه شود.
با پایان یافتن سخنان مخالفان و موافقان مجلس وارد رأی‌گیری درباره دو فوریت طرح تقویت جایگاه سپاه در مقابل اقدامات امریکا شد که این موضوع تکاپو و هیجان بسیاری را میان نمایندگان به وجود آورد. بعد از پایان رأی‌گیری و در زمانی که آرا روی مانیتور بزرگ صحن مجلس به نمایش درآمد، بلافاصله ابطحی نماینده خمینی‌شهر که در جایگاه ناطقان قرار گرفته بود، فریاد مرگ بر امریکا سر داد و نمایندگان مجلس هم با وی همخوانی کردند که در این میان لاریجانی با مزاح گفت: صدای بلند شما نگذاشت من تصویب شدن دو فوریت این طرح را اعلام کنم که بعد از قرائت آرا و اعلام تصویب دو فوریت این طرح توسط رئیس مجلس بار دیگر ابطحی با صدای بلند فریاد مرگ بر امریکا سر داد و دیگر نمایندگان هم وی را همراهی کردند. دو فوریت طرح تقویت جایگاه سپاه پاسداران در مقابل اقدامات امریکا در نهایت با ۱۸۹ رأی موافق، دو مخالف و یک ممتنع از مجموع ۱۹۸ رأی مأخوذه به تصویب رسید و با دستور لاریجانی رئیس مجلس به منظور بررسی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارسال شد.
هشدار ستادکل نیرو‌های مسلح به امریکا
ستادکل نیرو‌های مسلح در بیانیه‌ای ضمن محکومیت اقدام خصمانه ایالات متحده امریکا در گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های به‌اصطلاح تروریستی نسبت به عواقب این اقدام هشدار داد.
در این بیانیه آمده است: «مطالعه رفتار‌های ماجراجویانه امریکای جنایتکار و خونریز در منطقه طی چند دهه گذشته این واقعیت را به‌اثبات می‌رساند که امریکا همواره به‌هدف ایجاد حاشیه امن برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی و توجیه جنایات تروریستی خود از هیچ تلاشی برای ناامن ساختن منطقه غرب آسیا فروگذار نکرده که تحولات چند سال اخیر در عراق، سوریه، یمن و افغانستان و حمایت آشکار از گروه تروریستی داعش تنها نمونه‌ای از این اقدامات برهم‌زننده نظم و امنیت منطقه‌ای از سوی امریکا است».
ستادکل نیرو‌های مسلح در ادامه بیانیه خود آورده است: «در جریان ایجاد شجره خبیثه داعش و گسترش اقدامات تروریستی آ‌نها در عراق و سوریه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌درخواست و دعوت دولت‌های این دو کشور توانست به حاکمیت این گروه تروریستی در بخش‌های مختلف بلاد اسلامی پایان دهد و با این اقدام شکست سنگین دیگری به امریکای تروریست پرور در منطقه تحمیل نماید. اقدام دولت ایالات متحده در تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واقع تلاش مذبوحانه و از سر استیصال و انتقام‌جویی برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌های آ‌نها در منطقه است که البته هیچ ارزش و اعتبار عملیاتی ندارد و عملاً محکوم به شکست است».
ستادکل نیرو‌های مسلح ضمن تبریک روز میلاد باسعادت حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار پیرو تصمیم شورای عالی امنیت ملی در اقدامی متقابل رژیم ایالات متحده امریکا را دولت حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی امریکا موسوم به سنتکام و تمامی پایگاه‌ها، یگان‌ها و نیرو‌های وابسته به آن را گروه تروریستی نامیده و اعلام نموده است؛ با این اقدام نابخردانه امریکا با نیرو‌های ارتش تحت امر فرماندهی مرکزی آن کشور به‌عنوان تروریست برخورد خواهد نمود و در پشتیبانی از اقدامات ضدتروریستی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مبارزه با گروه تروریستی سنتکام از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.
بیانیه ارتش
ارتش جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام سخیف امریکا در گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی، اعلام کرد که این اقدام از سر ضعف، استیصال و شکست سیاست‌های منطقه‌ای امریکا است. متن بیانیه بدین شرح است: دولت امریکا در ادامه سیاست‌های خصمانه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است که دلیل این اقدام خفت‌بار شکست سیاست‌های سلطه‌طلبانه آن کشور در منطقه و پیروزی‌های پرافتخار و ماندگار جبهه مقاومت در برابر گروه‌های تروریستی مورد حمایت امریکا و رژیم صهیونیستی است.
ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت قاطع اقدام غیرقانونی و بی‌خردانه امریکا در قراردادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی، این اقدام بی‌اساس را عاملی در ایجاد ناامنی و نقض آرامش و صلح در منطقه حساس غرب آسیا و تجاوز به حق حاکمیت و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دانسته و اعلام می‌دارد که همانند گذشته، دست در دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا آخرین لحظه از نظام جمهوری اسلامی ایران و آرمان‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی دفاع خواهد کرد.
ایران در حمایت از سپاه
احزاب سیاسی مختلف از کارگزاران سازندگی تا مؤتلفه، از اصلاح‌طلب تا اصولگرا، حزب ندای ایرانیان، اعتماد ملی، همگی تروریستی نامیده شدن سپاه از سوی دولت امریکا را محکوم کردند. در فضای مجازی هم از دوشنبه شب فضای دفاع و حمایت از سپاه به شدت داغ شده و افراد با نظرات سیاسی مختلف همه با هشتگ من هم یک سپاهی‌ام به حمایت از سپاه پرداختند. دانشجویان و استادان دانشگاه‌ها هم در تجمعی اقدام ضد ایرانی و گستاخانه ترامپ در قرار دادن سپاه پاسداران ایران در فهرست گروه‌های تروریستی را محکوم کردند. بنابراین گزارش، دانشگاهیان دانشگاه‌های تهران، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت، شهید بهشتی و علامه طباطبایی در مساجد دانشگاه‌ها این اقدام خصمانه را محکوم و اعتراض خود را اعلام کردند.
بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی
نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای نسبت به قرار گرفتن سپاه پاسداران، نیروی دفاعی ملت ایران در لیست گروه‌های تروریستی توسط رئیس‌جمهور امریکا اعلام انزجار شدید کردند. در این بیانیه آمده که اعلام رسمی خصومت استکبار نسبت به این نهاد مردمی در شرایطی که تمام امکانات آنان در اخیر آسیب‌دیدگان سیل قرار گرفته نشانه‌ای جز دشمنی رژیم امریکا با تمام ملت ایران نیست. ما ایرانیان موحد به پیروی از پدر معنوی موحدان جهان حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای از تمامی موحدان جهان دعوت می‌کنیم که در راستای صیانت از اعتقادات توحیدی خود و حمایت از ارزش‌های الهی در دفاع از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مراتب انزجار از تصمیمات استکبار و صهیونیست را هر چه رساتر اعلام و به حمایت از سپاه عزیز اقدام کنند.