اخبار کوتاه


ايران بزرگ با تحريم آمريکا نمي‌شکند

رئيس مجلس شوراي اسلامي‌گفت: ايران بزرگ با تحريم آمريکا در هم نمي‌شکند.

«علي لاريجاني» با حضور در برنامه «لقاء اليوم» شبکه خبري الجزيره قطر هشدار داد، اگر آمريکا سپاه را در ليست تروريسم قرار دهد، ايران نيز مقابله به مثل خواهد کرد و ارتش آمريکا و پنتاگون (وزارت دفاع) آن را در ليست تروريسم قرار مي‌دهد.

طبق گزارش الجزيره، رئيس پارلمان ايران، آمريکا ديگر در جايگاهي که دنيا آن را با قدرت و قوت مي‌شناخت، ندانست و گفت که اين کشور بخش زيادي از جايگاه و قدرت خود در دنيا را از دست داده و واشنگتن مي‌داند که هر چه مي‌خواهد ديگر عملا محقق نمي‌شود.


با اتحاد و همدلي از بحران عبور مي‌کنيم

فرمانده قرارگاه امداد ذوالفقار ارتش در خوزستان با اشاره به عبور ملت ايران از تمامي‌بحران‌ها در چهل سال اخير، گفت: با اتحاد و همدلي از بحران کنوني نيز عبور مي‌کنيم.

به گزارش تجارت به نقل از ايسنا،‌ امير دريادار حبيب‌ا... سياري در بازديد از بخش ابوجلال جنوبي در کنار رودخانه کرخه از توابع شهرستان سوسنگرد در جمع مردم، گفت: با اتحاد و همدلي مي‌توانيم از اين بحران عبور کنيم، همچنان که در طول اين چهل سال پس از انقلاب توانسته‌ايم از بحران‌هاي زيادي عبور کنيم.وي افزود: تمامي‌دستگاه‌ها با کليه امکانات از جاري شدن اولين سيل در منطقه گلستان، لرستان و اهواز وارد عمل شدند و خدمات ارزنده‌اي را تاکنون انجام داده‌اند.


لزوم توضیح دولت در مورد عدم حضور وزرا

نايب رئيس مجلس گفت: دولت بايد توضيح قانع‌کننده‌اي در مورد عدم حضور وزرا در صحن علني ارائه کند. به گزارش فارس، بهروز نعمتي سخنگوي هيأت رئيسه مجلس شوراي اسلامي‌در نشست علني پارلمان در تذکري با استناد به اصل (137) قانون اساسي که بر اساس آن هر کدام از وزرا بايد در مقابل مجلس پاسخگو باشند، اظهار داشت: قرار بود وزرا به مجلس بيايند و در مورد وضعيت استان‌هاي سيل زده گزارش دهند اما متأسفانه حضور پيدا نکردند .در ادامه نيز علي مطهري نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي‌در پاسخ به تذکر اين نماينده گفت: حرف شما مورد تأييد است، ما پيگيري کرديم، گفتند رئيس جمهور به 4 وزير دستور دادند به سرعت به خوزستان سفر کنند اما بعد فهميديم به خوزستان نرفته‌اند که در اين رابطه بايد جواب قانع‌کننده‌اي به ما داده شود.