اوج کينه توزي ترامپ


گروه سياسي: کاخ سفيد در اقدامي‌خصمانه و مغاير با قوانين بين‌المللي نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌را رسما در ليست به اصطلاح تروريستي دولت آمريکا قرار داد.

به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا در يک اقدام غير قانوني بيانيه‌اي را در اين باره امضا کرد.

ترامپ در اين بيانيه آورده است: امروز به طور رسمي‌برنامه دولتم براي تروريستي اعلام کردن نيروهاي سپاه پاسداران ايران از جمله نيروهاي قدس را ذيل بند ۲۱۹ قانون مهاجرت و تابعيت اعلام مي‌کنم. اين گام بي‌مانند نشان‌گر آن است که ايران نه‌تنها يکي از حاميان اصلي تروريسم است بلکه فعاليت‌هايي که سپاه پاسداران در آن دخيل است، تروريسم را ترويج و حمايت مالي مي‌کند.

ظريف خواستار قرار گرفتن نام نيروهاي نظامي‌آمريکا در منطقه غرب آسيا در فهرست تروريستي ايران شد

در خبري ديگر، وزير امور خارجه در نامه‌اي به رئيس جمهور و رئيس شوراي عالي امنيت ملي خواستار قرار گرفتن نام نيروهاي نظامي‌آمريکا در منطقه غرب آسيا (سنتکام) در فهرست گروه‌هاي تروريستي جمهوري اسلامي‌ايران شد.

به گزارش ايسنا، سخنگوي وزارت امور خارجه در بيانيه‌اي اعلام کرد: نظر به حمايت پنهان و آشکار نيروهاي نظامي‌آمريکا در منطقه از گروه‌هاي تروريستي و دخالت مستقيم در انجام فعاليت‌هاي تروريستي توسط نظاميان آن کشور، محمد جواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان با ارسال نامه‌اي خطاب به دکتر روحاني رئيس شوراي عالي امنيت ملي، بر اساس "قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجويانه و تروريستي آمريکا در منطقه" مصوب مجلس محترم شوراي اسلامي، پيشنهاد کرد شوراي عالي امنيت ملي کشورمان نيروهاي نظامي‌آمريکا در منطقه غرب آسيا موسوم به سنتکام را در فهرست گروه‌هاي تروريستي جمهوري اسلامي‌ايران قرار دهد.

ايران اقدام مقابله به مثل با آمريکا را انجام مي‌دهد

رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز با تاکيد بر اينکه ايران در کمتر از چند ساعت ديگر اقدام مقابله به مثل با آمريکا خواهد کرد، گفت که نظاميان آمريکا در فهرست گروه‌هاي تروريستي قرار مي‌گيرند.

حشمت‌ا... فلاحت‌پيشه در گفت‌وگو با ايسنا، در واکنش به اقدام خصمانه آمريکا در قرار دادن نام سپاه در ليست گروه‌هاي تروريستي گفت: ايران در کمتر از چند ساعت ديگر اقدامي‌مقابله به مثل خواهد کرد و نظاميان آمريکا در فهرست گروه‌هاي تروريستي قرار مي‌گيرند. اين تصميم از حمايت همه دستگاه‌هاي نظام برخوردار است.

بيانيه شوراي عالي امنيت ملي در پي اقدام خصمانه آمريکا در قبال سپاه

شورايعالي امنيت ملي جمهوري اسلامي‌ايران ضمن محکوميت شديد اقدام غيرقانوني و خطرناک رژيم ايالات متحده امريکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌در فهرست «سازمان‌هاي تروريستي خارجي» در اقدام متقابل در برابر اقدام غيرقانوني و نابخردانه امريکا اعلام مي‌کند، رژيم ايالات متحده آمريکا را «دولت حامي‌تروريزم» و «فرماندهي مرکزي آمريکا موسوم به سنتکام» و تمامي‌نيروهاي وابسته به آن را «گروه تروريستي» مي‌داند.

در ادامه بيانيه شورايعالي امنيت ملي آمده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، برخلاف آمريکا و متحدان منطقه‌اي آن که همواره حامي‌گروه‌هاي افراطي‌ و تروريست‌ها در منطقه غرب آسيا بوده‌اند، پيوسته در خط مقدم مقابله با تروريزم و افراطي‌گري در منطقه بوده و نقش اين نيروي فداکار و انقلابي در مقابله با القاعده، داعش، النصره و ساير گروه‌هاي تروريستي در منطقه توسط مردم و دولت‌هاي آسيب‌ديده همواره مورد تقدير است.

اين بيانيه مي‌افزايد: «جمهوري اسلامي‌ايران در اقدام متقابل در برابر اقدام غيرقانوني و نابخردانه امروز امريکا اعلام مي‌نمايد ،رژيم ايالات متحده آمريکا را «دولت حامي‌تروريزم» و «فرماندهي مرکزي آمريکا موسوم به سنتکام» و تمامي‌نيروهاي وابسته به آن را «گروه تروريستي» مي‌داند. ... بديهي است رژيم ايالات متحده امريکا تمامي‌مسئوليت‌هاي عواقب خطرناک اين اقدام ماجراجويانه را برعهده خواهد داشت».

تشکر نتانياهو از وقاحت جديد دولت ترامپ

نخست وزير رژيم صهيونيستي از «دونالد ترامپ» بابت اقدام جديد ضد ايراني وي قدرداني و بر تعهد خود در همکاري با دولت آمريکا عليه ايران تاکيد کرد.

به گزارش خبرگزاري فارس، نخست وزير رژيم صهيونيستي غروب سه‌شنبه به وقت تهران از وقاحت جديد دولت آمريکا تشکر کرد.

به نوشته وبگاه شبکه خبري «آي -24» به دنبال اعلام رسمي‌دولت آمريکا در تروريستي شناختن سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي از اين اقدام دولت ترامپ تشکر کرد.

بر اين اساس، بنيامين نتانياهو در پيام خود متعهد به تداوم همکاري با آمريکا عليه ايران شده است.