آمریکا، انگلیس و فرانسه تروریست‌های سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی تشویق می‌کنند

وزارت خارجه سوریه ضمن انتقاد از حمایت‌های آمریکا، فرانسه و انگلیس از حملات شیمیایی گروه‌های تروریستی، هدف از این حمایت‌ها را سیطره این کشورها بر جهان عرب دانست.
وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که وزرای خارجه آمریکا، انگلیس و فرانسه در تلاش هستند که شبهه حمایت از تروریستهای خود در سوریه را رفع کنند.یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه ضمن ابراز تاسف از اینکه آلمان به این تبلیغات دروغین و گمراه‌کننده پیوسته است، تاکید کرد که هدف این ابزارهای تروریستی، نابودی سوریه و کشتار ملت آن است تا از این طریق بتوانند بر کشورهای عربی سیطره پیدا کنند و آن را تحت سیاست‌های استعمارگرایانه خود قرار دهند.
دمشق ضمن انتقاد از کمک چند میلیون دلاری این کشورها به گروه موسوم به «کلاه سفیدها» که با تروریست‌های جبهه النصره در سوریه در ارتباط هستند، تصریح کرد که این کمک مالی و تسلیحاتی، دروغ این کشورها را بر ملا کرد.
خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از این منبع گزارش داد، دیگر بر کسی پوشیده نیست که «این کشورها مشوق گروه‌های تروریستی بودند که از مواد شیمیایی سمی در خان شیخون، دوما، حلب و اخیرا در روستای الرصیف در شمال شهر حماه استفاده کنند و بی‌تردید، این بیانیه‌ها، برای سرپوش نهادن» بر اقدامات تروریست‌هاست.


دمشق با اشاره به ارسال گزارهای خود به شورای امنیت و سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی درباه توطئه‌های سرویس‌های جاسوسی این کشورها برای وارد کردن سلاح شیمیایی به سوریه و رساندن آن به دست تروریست‌های تحت حمایت خود، خاطرنشان کرد که استفاده آمریکا از فسفر سفید برای کشتار غیر نظامیان در استان دیرالزور و تخریب شهرها و روستاهای سوریه از جمله رقه، بزرگ‌ترین دلیل برای رفتارهای زشت این کشورهاست.
وزارت خارجه سوریه در پایان با اشاره به عمل کردن به تعهدات خود براساس معاهده منع گسترش تسلیحات شیمیایی، حملات و تهدیدهای آمریکا، انگلیس و فرانسه و سیاست‌های این کشور را که برای خدشه وارد کردن به سیاست‌های سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی صورت گرفته، محکوم کرد.
منابع خبری روز گذشته نیز با انتشار گزارشی به نقش کارشناسان بلژیکی در حملات شیمیایی تروریست‌ها در سوریه پرداختند و تاکید کردند که 120 موشک تروریست‌ها به مواد شیمیایی مجهز شده است
لاوروف: بمباران سوریه توسط اسرائیل غیرقابل قبول است
در همین حال وزیر خارجه روسیه بمباران خاک سوریه توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی را غیرقابل قبول خواند و بر حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد. «سرگئی لاوروف» تاکید کرد، موضع مسکو در قبال غیرقابل قبول بودن بمباران سوریه از جانب رژیم صهیونیستی تغییر نکرده است.
بنا به گزارش خبرگزاری «تاس»، وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با روزنامه مصری «الاهرام» همچنین گفته است که مسکو علاوه بر این همچنان تاکید دارد که باید به حاکمیت سوریه احترام گذاشت.
براساس این گزارش، رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه علاوه بر این گفت: «موضع رسمی ما در رابطه با بمباران خاک سوریه همچنان تغییر نکرده است. و ما همواره به طور مشخص دیدگاهمان را در این رابطه مطرح کرده‌ایم. و همچنان بر ضرورت احترام به حاکمیت سوریه و استقلال و تمامیت ارضی این کشور تاکید داریم».
لاوروف افزود: «ما مخالف تبدیل این کشور به منطقه‌ای هستیم که صحنه بن‌بست‌های مسلحانه میان بازیگران مختلف منطقه‌ای باشد».
وی ادامه داد: «طی تماس‌های ما با تمامی‌ طرف‌های مربوطه، ما بر اهمیت جلوگیری از افزایش تنش‌ها و تشدید خطرناک اوضاع در سوریه که برای کشورهای همسایه و همچنین کشورهای منطقه خاورمیانه به طور کلی مملو از پیامدهای منفی خواهد بود، تاکید کرده‌ایم».
وزیر امور خارجه روسیه همچنین تصریح کرد که همکاری روسیه با ایران و ترکیه نقش مهمی در ایجاد منطقه کاهش تنش چه در جنوب و چه جنوب غربی سوریه داشته و «حالا این مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه هستند و نیروهای ارتش روسیه به برقراری و حفظ نظم و اجرای قانون در این مناطق کمک می‌کنند».
سایر اخبار این روزنامه
10 هزار میلیارد تومان برای تکمیل صنایع تخصیص می‌یابد تاکید عراق بر رفع موانع توسعه تجارت با ایران به‌رغم سنگ‌اندازی آمریکا واکنش استانداری خوزستان به 2 شایعه مجازی درباره سیل: سد دز ترک نخورده، تغییر مسیر آب به هورالعظیم برای کاهش دبی‌ رود کرخه بود مرجع انقلابی به بهانه سالروز شهادت آیت‌الله سید محمد باقر صدر و خواهرش بنت‌الهدی رئیس کل بانک مرکزی: بازار متشکل ارزی تا پایان ماه عملیاتی می‌شود سیل از نگاهی دیگر رئیس جمهور در مراسم افتتاح طرح‌های شهری شهرداری تهران: تهران باید توسط جنگلها محاصره و جلوی توسعه بی‌رویه هم گرفته شود با حضور دکتر روحانی؛ بخش جنوبی خط 6 مترو تهران افتتاح شد هشدار ظریف نسبت به پیامدهای اقدام احتمالی آمریکا علیه سپاه پاسداران پاپ غرب را مسئول مرگ کودکان سوریه،یمن و افغانستان دانست آمریکا، انگلیس و فرانسه تروریست‌های سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی تشویق می‌کنند معاون درمان وزارت بهداشت: خدمات بهداشتی و درمانی مناطق سیل زده فعلا رایگان است سفر دستیار وزیر امورخارجه به کاراکاس برای بررسی آخرین وضعیت ونزوئلا با اختصاص تسهیلات یا سهمیه به مناطق سیل زده سازمان سنجش با تعویق زمان برگزاری آزمون ارشد مخالفت کرد سخنگوی وزارت خارجه: بیانیه پایانی نشست گروه هفت واقع بینانه نیست رقابت دانش‌آموزانِ 27 کشور جهان در مسابقات بین‌المللی قرآن