پویش دعوت از مردم با بیل و فرغون و مانور تجمل عروس پروازی!

پویش دعوت از مردم با بیل و فرغون
تصاویر و فیلم های منتشر شده از شهرهای سیل زده لرستان در فضای مجازی نشان از فرو رفتن این مناطق در گل و لای دارد و رهاندن لرستان از زیر آوار گل و لای نیازمند سرعت و نیروی کار است،آن هم کار یدی چون کار زیادی از فناوری و ابزار بر نمی آید و نیازمند فوری کمک مردم است. این کار هم باید به سرعت شروع و انجام شود و الا با خشک شدن کامل آب، شستن و روبیدن این گل های رس تلنبار شده در خانه ها بسیار سخت تر خواهد شد.
کاربری در قالب پیشنهاد یک سفر نوشت: «با دوستان یا خانواده چند بیل و در صورت امکان یک فرغون بردارید و به پلدختر یا معمولان یا هر کدام از روستاهای مدفون در گل و لای لرستان بروید. کمک کنید خانه ای از زیر گل و لای بیرون بیاید و خانواده ای بتواند زندگی از سر گیرد. این سفر را هرگز فراموش نخواهید کرد.»
کاربر دیگری نوشت: «کاش یک نهاد مردمی کار سامان دهی انسان هایی که به صورت انفرادی می خوان برای کمک برن رو انجام بده تا آدمایی که برای کمک میرن برای نیروهای امدادی ایجاد زحمت نکنن.»
کاربری هم نوشت: «آقا همه آماده نشستیم، اجازه نمی‌دن پیاده بریم به خاطر خطر سیل دوباره. خود بچه‌های اصلی هلال احمر خیلیاشون فقط منتظر خبر نشستن.»
کاربر دیگری هم نوشت: «این حجم گل و لای که بعضا تا نزدیک سقف خانه ها را در پلدختر پر کرده است توده ای از چسبنده ترین ذرات ریز رسی است. این توده اگر خشک بشود مثل بتون سفت و سخت و سنگین خواهد شد.»
کاربر دیگری نوشت: «زیارت خانه خدا فقط دور مسجدالحرام گشتن نیست ما این روزها برای زیارت خانه خدا به کمک مردم خونگرم لرستان می‌رویم.»
 
 
 


مقایسه عروس پروازی با زوج خیّر
ویدئویی از یک عروس لاکچری در فضای مجازی پخش شده است که این عروس را بر فراز آسمان خیابان آرژانتین تهران نشان می داد و باعث شد کاربران این عروسی را با یک عروس و داماد که در بدو تشکیل زندگی شان در حال جمع آوری کمک های مردمی برای سیل زدگان در جوانرود کرمانشاه بودند مقایسه کنند. کاربری نوشت: «دم زوج جوانرودی گرم که اومدن شادیشون رو با شاد کردن مردم سیل زده کامل کنن.»کاربر دیگری نوشت: «کاش اگه می خوایم لاکچری بازی هم کنیم توخلوت انجام بدیم این روزها خیلی از مردم یا گرفتار سیل هستند یا در تامین مخارج روزمره شون هم موندن و با دیدن این صحنه ها فقط دلشون خون میشه.» کاربری هم نوشت: «فعلا وقت این حرفا نیست.حفظ وحدت ازهمه مهم تره ،آیا این جور پست ها جز قراردادن مردم در مقابل هم وایجاد نفرت از هموطن نتیجه دیگه ای داره؟»