اخبار ویژه

میشه دیگه سوپرمن بازی در نیارید؟!
روزنامه سازندگی در گزارشی با عنوان «بازگشت مرد روزهای سخت» نوشت: «اسحاق جهانگیری در تمام این سالها نشان داده است که مرد روزهای سخت است. درست در روز و ساعتی که سختی‌ها فرا می‌رسند، او نیز می‌آید. پیش‌تر کاریکاتوریستی او را در شمایل سوپرمن کشیده بود و واقعاً نیز نشان داده که در ساعت سختی، کنار مردم می‌ایستد. چه بحران اقتصادی باشد، چه انتخابات سراپا سیاسی و چه سیل. اگرچه عموماً قدرش دانسته نمی‌شود اما او کارش را می‌کند».
به گزارش مشرق، متاسفانه اصلاح‌طلبان اصرار دارند که به شعور مردم توهین کنند. روزنامه سازندگی-ارگان حزب کارگزاران به دبیرکلی کرباسچی- با اشاره به حضور جهانگیری-از اعضای حزب کارگزاران- در استان‌های مختلف در روزهای گذشته، مدعی شده است که معاون اول رئیس جمهور یک سوپرمن است و هم در بحران اقتصادی و هم در سیل در کنار مردم است!
این روزنامه اصلاح‌طلب به کاریکاتوری اشاره کرده است که جهانگیری را در لباس سوپرمن به تصویر کشیده است. این کاریکاتور مربوط به روزنامه سازندگی در فروردین سال گذشته است. در سال گذشته و به هنگام اعلام بسته ارزی توسط جهانگیری، روزنامه‌های اصلاح‌طلب، تصویر سوپرمن را با تیترهای «بازگشت اسحاق» و «بازگشت جهانگیری» منتشر کردند و از «حضور مقتدرانه جهانگیری در حل بحران ارزی» خبر دادند!


در فروردین ۹۷ «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس‌جمهور از دلار ۴۲۰۰ تومانی رونمایی کرد. یک تصمیم غیر کارشناسی که قیمت دلار را تا ۱۹ هزار تومان افزایش داد و ۱۸ میلیارد دلار از منابع ارزی کشور را در کشاکش جنگ سخت اقتصادی هدر داد.
«مسعود نیلی» دستیار سابق رئیس‌جمهور در امور اقتصادی، چندی پیش در مصاحبه با سالنامه نوروزی روزنامه اعتماد گفته بود: «جز یک عده خاص تقریباً در عرصه عمومی کشور این جمع‌بندی وجود دارد که دلار ۴۲۰۰ تومان به هدف نخورده است. مردم می‌بینند که باوجود اجرای این سیاست در نهایت کالاهایی حتی با قیمت‌هایی بالاتر به دست آن‌ها رسیده و این سیستم، رفاه بیشتری را برای مردم فراهم نکرده است».
روزنامه سازندگی با توهین به شعور مردم، یک تصمیم اشتباه اقتصادی را اقدام قابل تحسین جازده و جهانگیری را نیز یک سوپرمن معرفی کرده است!
از سوی دیگر، این روزنامه اصلاح طلب، با بزرگنمایی حضور جهانگیری در استان‌های سیل‌زده، در پی سرپوش گذاشتن بر عملکرد ضعیف دولت در مواجهه با سیل اخیر است. متاسفانه دولت در سیل اخیر کارنامه قابل قبولی ارائه نداد.اروپا ده‌ها میلیارد دلار خسارت زد وعده کمک 1/2 میلیون یورویی داد
اتحادیه اروپا در اقدامی ریاکارانه مدعی شد 1/2 میلیون یورو کمک به سیل‌زدگان در ایران اختصاص می‌دهد.
کریستوس استیلیانیدس، کمیسر اتحادیه اروپا مدعی شد کمک اضطراری اتحادیه اروپا به آسیب‌پذیرترین اقشار در مناطق سیل‌زده اختصاص می‌یابد.
این ظاهرسازی در حالی است که اروپایی‌ها در همین چند سال اخیر به واسطه بد عهدی در اجرای توافق برجام، ده‌ها میلیارد دلار خسارت به ملت ایران وارد کرده‌اند: که از جمله آنها نقض برخی توافق‌های اقتصادی بدون جبران خسارت می‌باشد. اروپایی‌ها در برخی توافقات به مدت چند سال فرصت سوزی کردند.
در همین زمینه حسین دهباشی در واکنش به اقدام تبلیغاتی اتحادیه اروپا نوشت: اتحادیه اروپا شامل 28 کشور لطف کرده و حدود 20 میلیارد تومان به سیل زدگان کشورمان کمک کردند. این حدود یک دهم خسارتی است که تنها آلمان و فرانسه با قطع پروازها در ماه گذشته به هواپیمایی ماهان زدند. جهانگیری یک چیزی می‌دانست که از همان اول گفت کمکشان را نمی‌خواهیم.نمره منفی مشاور خاتمی به روحانی درباره مدیریت سیل
مشاور خاتمی و عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان می‌گوید نابسامانی در مناطق سیل‌زده، به دلیل حضور کمرنگ روحانی بود.
عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات گفت: در شرایطی که مردم سیل‌زده در وضعیت نامناسبی بودند، روحانی حضور کمرنگی در صحنه داشت و به همین دلیل نیز نابسامانی‌های زیادی بین نهادهای مختلف وجود داشت.
عبدالله ناصری در گفتگو با روزنامه آرمان در مورد رفتار حسن روحانی در مواقع بحرانی به خصوص سیلاب اخیر گفت: رفتار آقای روحانی در این زمینه می‌توانست بسیار موثرتر باشد و نمی‌توان به آن نمره خوبی داد. بدون شک این رفتار پیامدهای خوبی برای آقای روحانی به همراه نخواهد داشت.
وی افزود: در برخی مقاطع که مسائل روزمره کشور وجود دارد شاید چنین رفتاری با پیامدهای جدی همراه نشود اما زمانی که برخی استان‌های کشور در حالت بحرانی قرار گرفته و عواطف مردم کشور تحت تاثیر مصیبت‌های این بلایای طبیعی قرار دارد، پیامد رفتارهایی که موثر نباشد، شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد.
ناصری تصریح کرد: بنده برای نوع مدیریت آقای رئیس‌جمهور در بحران اخیر نمره خوبی در نظر نمی‌گیرم و معتقدم آقای روحانی می‌توانست عملکرد بهتری در این زمینه داشته باشد.
وی ادامه داد: این وضعیت در بین نخبگان جامعه نیز وجود دارد و نخبگان نیز برای دولت آقای روحانی در مدیریت بحران سیل کارنامه قابل توجهی قائل نیستند.
اظهارات این عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در حالی است که علی صوفی دیگر عضو شورای مذکور در روزهای پایانی سال گذشته و در گفت‌وگو با برنامه دست خط تصریح کرد، محبوبیت روحانی در نظرسنجی‌ها به زیر 10 درصد رسیده است.انتصاب یک نفوذی مسئله‌دار پس از بی‌اعتنایی به نظر وزارت اطلاعات
انتصاب یک فعال فتنه 88 و حامی تحریم‌های ضد ایرانی به عنوان سرپرست شرکت برج میلاد، راز مخالفت وزارت اطلاعات با شهرداری پیروز حناچی بازگو می‌کند.
14 اسفندماه سال 1397، امیر آریا زند به دستور پیروز حناچی شهردار تهران و با حکم یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به سرپرستی شرکت برج میلاد منصوب شد.
امیر آریا زند، یکی از دوستان بسیار صمیمی کاوه مدنی جاسوس محیط زیست و بازداشتی فتنه 88 است.
آریا زند از امضاء‌کنندگان نامه 55 نفره به دولت آمریکا (اوباما) درباره درخواست تحریم ایران به حمایت از برخی بازداشتی‌های امنیتی بوده است. در پی حکم حناچی برای این عنصر نفوذی، کاوه مدنی جاسوس فراری، انتصاب مذکور را به آریا زند تبریک گفت.
این انتصاب در اسفندماه 97 با مصاحبه محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران با روزنامه اعتماد همزمان شد. محسن هاشمی در گفت‌وگو با ویژه‌نامه نوروزی اعتماد و درباره انتخاب 3 شهردار برای شهر تهران در یک بازه زمانی کوتاه گفته بود: در مورد آقای دکتر نجفی، بعضی در حاکمیت با انتخاب وی مخالف بودند، ولی شورا روی انتخاب خود اصرار کرد. در مورد آقای افشانی البته مقاومتی نشد. در مورد حناچی هم بعضی مخالف با انتخاب وی بودند. ولی بازهم مطابق نظر اعضا حرکت شد. البته در هر دو مورد یعنی آقایان نجفی و حناچی با دخالت مستقیم رئیس‌جمهور مسأله حل شد. وی درباره تأیید صلاحیت حناچی گفت: وقتی که وزیر کشور به دلیل برخی مخالفت‌های امنیتی نتوانست حکم  حناچی و نجفی را امضا کند و با وزیر اطلاعات به اختلاف نظر برخوردند، آقای روحانی ورود پیدا کردند و مسأله خاتمه یافت. [خبرنگار اعتماد لبخندی می‌زند و به شوخی می‌گوید: این هم به نظرم موضوعی طبیعی است، بالاخره رئیس جمهور برای همین کارهاست دیگر!]
فشار روحانی، وزارت اطلاعات برای تأیید صلاحیت حناچی در حالی بود که وزارت به خاطر وابستگی برخی اعضای خانواده حناچی به سازمان تروریستی منافقین، نامبرده را فاقد صلاحیت تصدی شهرداری معرفی کرده بود.ویلیام برنز: تحریم‌ها نتوانست تأثیر قابل توجهی بر ایران بگذارد
 معاون اسبق وزیر خارجه آمریکا در گفت‌و‌گو با روزنامه «الشرق الاوسط» تأکید کرد تحریم‌ها علیه ایران تأثیر قابل توجهی نداشته و به ایجاد تغییرات چشمگیر و گسترده منتهی نخواهد شد.
«ویلیام برنز» معاون وزیر خارجه اسبق آمریکا در گفت‌وگو با این روزنامه به مناسبت انتشار کتابش با عنوان «کانال پشتی» که تجربه 30 ساله وی در وزارت خارجه آمریکا را در همکاری با پنج رئیس‌جمهور و ده وزیر خارجه به تصویر می‌کشد و می‌گوید: تحریم‌های آمریکا علیه ایران تأثیر چندانی نداشته و به اعتقاد من تغییرات بزرگ و چشمگیری ایجاد نخواهد کرد و به تسلیم نظام این کشور منجر نمی‌شود.
وی می‌افزاید: اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان اشغالی سوریه مشکل ایجاد کرد.
برنز همچنین خاطر نشان کرد: ما در سوریه مرتکب اشتباهاتی شدیم و به اعتقاد من پوتین از این اشتباهات استفاده کرد. ما گفتیم که «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه باید برود و سپس «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا خط قرمز را تعیین کرد اما اسد هیچ احترامی به این خط قرمز نگذاشت.
وی می‌گوید: روابط آمریکا- اروپا در سایه مشکلات خاورمیانه و بازگشت روسیه و پیشرفت چین در مهم‌ترین و حساس‌ترین مرحله خود بیش از هر زمان دیگری قرار دارد اما اروپا در حال حاضر متأسفانه ضعیف شده است.
این مقام سابق وزارت خارجه آمریکا معتقد است: چین در قرن ۲۱ پدیده‌ای خاص و منحصر به فرد است. آمریکا رابسیار به چالش کشیده و قدرتی همیشگی و رو به رشد دارد.
برنز همچنین گفت: پوتین پس از ۲۰ سال برای تحقق دو هدف آمده است؛ بازسازی دولت روسیه و نقش این کشور. نخستین باری که پوتین را در تابستان ۲۰۰۶ برای تقدیم استوار نامه خود و نامه رئیس‌جمهوری وقت آمریکا ملاقات کردم، پوتین وارد شد و دستم را گرفت و پیش از آنکه من حرفی بزنم گفت: «شما آمریکائی‌ها باید بیشتر گوش دهید، نمی‌توانید هر کاری را به میل خود انجام دهید».سی‌ان‌بی‌سی: ترامپ نمی‌تواند صادرات نفت ایران را متوقف کند
 تحلیلگران به CNBC گفتند که ایالات متحده به احتمال زیاد به تلاش خود برای متوقف کردن صادرات نفت ایران پایان خواهد داد، چرا که رئیس جمهور دونالد ترامپ دوست ندارد تا قیمت بنزین پیش از انتخابات پیش رو در سال 2020 افزایش یابد.
سي ان‌بی‌ سي در مورد شكست سياست تحريمي ترامپ نوشت: به عنوان اولین سالگرد خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای 2015 بین ایران و چندین قدرت جهانی، متقاضیان در بازار انرژی منتظر می‌مانند تا ببینند آیا دولت ترامپ از پایان معافیت تحریم‌ها به هشت کشور واردکننده نفت ایران استفاده خواهد کرد.
ترامپ تا 2 ماه دیگر تصمیم دارد معافیت تازه‌ای را به هشت کشور (چین، هند، ژاپن، ترکیه، ایتالیا، یونان، کره جنوبی و تایوان) اعطا کند که پیش از این هم در ماه نوامبر مجاز به خرید نفت ایران بدون مشکل شده بودند. تحلیلگران شرکت اوراسیا در یک بیانیه تحقیقاتی گفته‌اند که احتمالا ایالات متحده علی‌رغم وعده‌هایی که پیش از این داده قادر به به صفر رساندن صادرات نفت ایران نخواهد بود.
با توجه به کاهش تولید و شرایط غیر اوپک در ونزوئلا، بازار نفت احتمالا نمی‌تواند از دست دادن 1/3 میلیون بشکه در روز (BPD) نفت خام ایران بدون تاثیر قابل توجهی بر قیمت بنزین داخلی را تحمل کند و این موضوعی است که ذهن ترامپ را به خود مشغول کرده است. چند روز پیش هم هوک دوباره تاکید کرد که ایالات متحده صادرات نفت ایران را به صفر خواهد رساند، اما شواهد و قرائن نشان می‌دهد که ایالات متحده در این سیاست شکست خواهد خورد و آن را پیگیری نخواهد کرد.