کار اصلی بازسازی ویرانی‌های سیل است









در خجسته سالروز عید مبعث، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح  چهارشنبه 14 فروردین در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و جمعی از قشرهای مختلف مردم، بعثت انبیا را یک حرکت عظیم برای ایجاد تمدن نوین با دو ویژگی «عبودیت الهی» و «مبارزه با کفر و طاغوت» خواندند و با تأکید بر اینکه بعثت پیامبر اکرم(ص)، جامع‌ترین، کامل‌ترین و ماندگارترین بعثت‌ها است، گفتند: امروز انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ادامه بعثت پیامبر اعظم(ص) است و وعده خدا، پیروزی جبهه حق در مصاف توحید و طاغوت است.
تأکید بر ضرورت بازسازی خسارات سیل
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ابتدای سخنان خود با اشاره به حادثه سیل در برخی از استان‌های کشور و مشکلات ناشی از آن و همچنین تلفات و خسارات سیل، افزودند: در این حادثه، تلاش مردم و روحیه همبستگی و بسیج شوندگی در میان آنان، بسیار خوب بود و ملت ایران جانانه وارد میدان شدند و کمک‌کار مسئولان بودند و مسئولان نیز با همین پشتیبانی مردمی و با اتفاق کلمه توانستند اقدامات ابتدایی را انجام دهند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه هنوز کارهای زیادی برای کاهش آلام مردم سیل‌زده باقی مانده است، خاطرنشان کردند: به مسئولان تأکید کرده‌ام که کارهای اصلی یعنی بازسازی ویرانی‌ها و جبران خسارت‌ها، از این به بعد است و باید این خسارات و صدمات جبران شود. ایشان افزودند: البته مردم عزیز در مناطق سیل‌زده باید به همکاری با مسئولان ادامه دهند زیرا کمک آنها حقیقتاً گره‌گشا خواهد بود.
امریکا مصداق طاغوت زمان است
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به موضوع مبعث، ظهور پیامبران در جوامع مختلف را یک برانگیختگی و یک حرکت عظیم با جهت‌گیری «توحید و عبودیت» و «اجتناب از طاغوت» خواندند و تأکید کردند: طاغوت در واقع همان جریان و خطِ مقابلِ حرکت توحیدی است که مصداق امروز آن رؤسای جمهوری در امریکا و برخی کشورهای دیگر هستند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه هدف از بعثت انبیا، ایجاد جامعه فاضله و تمدن نوین بوده است، گفتند: در این تمدن، همه لوازم آن از جمله علم، اخلاق، سبک زندگی و حتی جنگ نیز وجود دارد.
ایشان با اشاره به برخی دیدگاه‌ها که هدف اسلام را از بین بردن جنگ عنوان می‌کنند، افزودند: در اسلام، جنگ وجود دارد اما موضوع مهم، جهت‌گیری این جنگ است زیرا جریان طاغوت همواره برای اشاعه فساد و قدرت‌طلبی و مقاصد خبیث، جنگ به راه انداخته است که این جنگ مذموم است اما مقابله با طاغوت، ممدوح است. رهبر انقلاب اسلامی، خاطرنشان کردند: تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی در طول سال‌های متمادی، نمونه بارز جنگ‌افروزی‌های طاغوت و مقابله مجاهدان فلسطینی و حزب‌الله لبنان و همچنین دفاع ۸ ساله ملت ایران مصداق بارز جهاد در راه خدا است.
اینکه گفته می‌شود دشمن‌تراشی نکنید، درست نیست
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه بعثت پیامبر اسلام(ص) جامع‌ترین و ماندگارترین بعثت‌ها و انقلاب اسلامی ایران نیز ادامه آن بعثت است، افزودند: علت دشمنی با نظام جمهوری اسلامی همان خط دشمنی جبهه طاغوت با جبهه توحید است و اینکه گفته می‌شود دشمن‌تراشی نکنید، حرف نادرستی است زیرا جبهه طاغوت با اصل و هویت حرکت توحیدی مخالف است و امریکا و نوکرهای او همچون آل‌سعود، به کمتر از دست کشیدن از حرکت در مسیر توحید راضی نمی‌شوند.
ایشان مصاف «توحید و طاغوت» را مصافی اجتناب‌ناپذیر خواندند و با تأکید بر اینکه خداوند متعال پیروزی جبهه حق را مقدر فرموده است، گفتند: اگر ملت ایران همان گونه که تا به حال حرکت کرده است، به مسیر خود ادامه دهد، قطعاً بر دشمنان یعنی امریکا و اذناب او غلبه خواهد کرد و پیروز خواهد شد. رهبر انقلاب اسلامی در عین حال نکته مهمی را متذکر شدند و خاطرنشان کردند: البته این نتیجه پیروزی قابل تغییر است و آن، در شرایطی است که دچار کوتاهی، عدم همراهی، عدم صداقت و دست کشیدن از مجاهدت در راه خدا، بشویم. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: اما ملت ایران نشان داده است که این گونه نیست و امروز جوانان کشور با انگیزه، معرفت و آمادگی بیشتر از جوانان نسل‌های قبل، این مسیر را ادامه خواهند داد و به همین علت است که من همواره جوان‌ها را خطاب قرار می‌دهم.  ایشان با تأکید بر اینکه جوانان باید در همه عرصه‌ها آماده حرکت و پیشرفت روزافزون باشند، افزودند: امروز همه بویژه جوانان باید در عرصه‌های علم و فناوری، اخلاق، سبک زندگی، مسائل اقتصادی، مسائل فرهنگی و در جبهه حرکت‌های سیاسی و آگاهانه، فعال و پرنشاط در صحنه حضور داشته باشند. رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنان خود تأکید کردند: فردای ایران اسلامی متعلق به جوانان مؤمن و پرانگیزه‌ای است که با اراده قاطع و فکر روشن و ابتکارهای پی در پی، می‌توانند کشور را به اوج اعتلا برسانند.

بـــــرش
روحانی در دیدار مسئولان نظام و اقشار مختلف مردم با رهبر معظم انقلاب:
روسیاهان کسانی هستند که می‌خواستند از سیل تفرقه درست کنند


رئیس جمهوری در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و اقشار مختلف مردم با رهبر معظم انقلاب به مناسبت عید سعید مبعث، تصریح کرد: بعثت پیامبرعظیم‌الشأن اسلام(ص)، رستاخیز تاریخ و انسان بود و این جنبش، بسیج و حرکت در سراسر جهان، نه تنها آیینی نو و کامل شده از ادیان گذشته را عرضه کرد بلکه در سایه این بعثت، تمدنی بزرگ بنیانگذاری شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی اظهار داشت: با بعثت پیامبر(ص)، توحش حاکم بر جهان آن روز جای خود را به تمدنی عظیم داد و علم، اخلاق، وفای به عهد، برادری، حکمت، عدالت و رحمت جایگزین خشونت، جنگ، خونریزی و کینه شد.
رئیس جمهوری با بیان اینکه «بعثت پیامبر آنچنان اقوام مدینه را به مکه و مکه را به مدینه و طائف نزدیک کرد که امتی واحده تشکیل شد»، افزود: پیامبر(ص) توانست امت عظیم و توانمند بزرگی را برای انسان‌ها به ارمغان آورد و وظیفه بزرگ امروز همه ما دعوت به راه خدا، صراط مستقیم و مسیر حق است نه اینکه به مسیر حزب، جناح و قبیله خود دعوت کنیم. روحانی اظهار داشت: راهی که پیامبر برای دعوت مردم برگزید، مسیر حکمت، خردورزی، استدلال و منطق بود و هرگز با زور و تحکم مردم را به سمت دین خدا دعوت نمی‌کرد. رئیس جمهوری ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) مردم را در کمال آزادی و آگاهی دعوت می‌کرد و این گونه مؤمنین آماده ایستادگی و فداکاری در راهی بودند که خودشان برگزیده بودند.
امر به معروف باید به شیوه نیکو و حسنه باشد
روحانی با بیان اینکه پند و موعظه پیامبر اسلام(ص) حسنه بود و هیچ گاه برای تضعیف و به رخ کشیدن خود به طرف مقابل و تخریب جمع یا گروهی نبود، گفت: امروز نیازمند پند و اندرز حسنه هستیم که چه بسیار پندها که در ظاهر موعظه و در باطن تخریب و در مسیر تفرقه است. رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه امر به معروف باید با شیوه نیکو و حسنه باشد، اظهار داشت: باید با نیکوترین، زیباترین، منطقی‌ترین و دلسوزانه‌ترین شیوه با طرف مقابل سخن بگوییم.
وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) جز ستمگران با همه اهل کتاب با محبت سخن می‌گفتند، ادامه داد: امروز بیش از دیروز نیازمند درس آموزی از مدرسه نبوت هستیم، چراکه او راه حق و مسیر هدایت را به ما می‌آموزد. رئیس جمهوری تأکید کرد: ملت ایران در طول 40 سال گذشته و دوران نهضت اسلامی هرچه داشت از تبعیت و درس آموزی از سیره پیامبر اسلام (ص) بوده است. روحانی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران در یکسال گذشته در 3 امتحان بزرگ در سایه تبعیت از سیره پیامبر پیروز میدان بوده است، گفت: آن روز که دشمنان ملت ایران و همه آزادیخواهان جهان، تحریم ظالمانه را بر مردم ما تحمیل کردند، این مردم استوار در برابر آنها ایستادند و گرچه سختی کشیدند اما سر فرود نیاوردند و در برابر دشمن تسلیم نشدند. رئیس جمهوری افزود: ملت ایران امروز نیز که با مشکل سیل و سیلاب مواجه شدند، با همدلی، وحدت، کمک و یاری هم توانستند برگ زرینی را در تاریخ همدلی و هماهنگی خود بیافرینند.
روسیاهان جهان به روایت روحانی
روحانی درگیر شدن 25 استان با مشکل سیل و ایجاد حالت فوق‌العاده در همه استان‌ها را در کشور کم سابقه دانست و اظهار داشت: در قدم اول صبر، ایستادگی، بزرگواری و تحمل مردم و یاری به یکدیگر و در قدم دوم در کنار مردم همه نظام، دولت، نیروهای مسلح، گروه‌ها و سازمان‌های غیردولتی و مردم نهاد، به یاری مردم آمدند. رئیس جمهوری تأکید کرد: روسیاهان کسانی بودند که می‌خواستند از سیل در میان مردم تفرقه ایجاد کنند، اما نتوانستند؛ روسیاهان کسانی بودند که اجازه ندادند ایرانیان خارج از کشور به مردم خود کمک برسانند و حتی اجازه ندادند که این کمک‌ها به حساب‌های هلال احمر واریز شود؛ روسیاهان کسانی هستند که نتوانستند چنین حوادثی را تاکنون در خود امریکا کنترل کنند. روحانی افزود: مطمئناً دشمنان ملت ایران خواهند دید که دولت، مردم و نیروهای مسلح و همه ارکان نظام در کنار هم به کوری چشم آنها، ویرانی‌ها و خرابی‌ها را خواهند ساخت.
نه قدس شریف پایگاه متجاوزان و نه جولان از سوریه جدا می‌شود
رئیس جمهوری ایستادگی ملت ایران در برابر توطئه دشمنان در منطقه و علیه مسلمانان را پیروزی دیگر مردم در یکسال گذشته دانست و خاطرنشان کرد: همگان دیدند که در برابر قدس چه ظلم‌هایی روا داشته شد و اخیراً هم امریکایی‌ها سرزمین تجاوز شده را به رژیمی غاصب هدیه می‌کنند. روحانی ادامه داد: نه قدس شریف پایگاه متجاوزان می‌شود، نه جولان از سوریه عزیز جدا خواهد شد و نه دشمنان توان آن را دارند که ملت ایران را در برابر سرطان منطقه و رژیم صهیونیستی تسلیم کنند.
رئیس جمهوری اظهار داشت: ملت ایران در سایه اسلام رحمانی و تبعیت از پیامبر اسلام(ص) قطعاً از مشکلات عبور خواهد کرد. روحانی با تقدیر از هدایت‌ها و دستورات بموقع رهبر معظم انقلاب در حوادث اخیر، اظهار امیدواری کرد همه مسئولان بتوانند با تلاش گسترده عاملان به وظیفه در برابر ملت ایران باشند.