روحانی: به آینده بسیار امیدوارم







آخرین جلسه هیأت دولت در سال جاری با گرفتن عکس یادگاری رئیس جمهوری با اعضای دولت و خبرنگاران به پایان رسید. حجت‌الاسلام حسن روحانی همچنین در واپسین حضور خود در جمع خبرنگاران، آنچه یک سال گذشته بر مردم و دولت گذشت را جمع‌بندی و همچون همه سخنرانی‌های پیش از این، ابراز اطمینان کرد که با اتحاد و دست در دست هم می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم. او همچنین تصریح کرد که دولت با علم به مشکلات، همواره در کنار مردم است و همه تلاش خود را صرف رفع مشکلات خواهد کرد. رئیس جمهوری با اشاره به موفقیت‌های ایران در مقابل امریکا در دادگاه لاهه، خبر داد که دولت درحال تهیه لایحه‌ای با محوریت اتهام جنایت علیه بشریت برای طرح در دادگاه لاهه علیه برخی از مقام‌های فعلی امریکا است، چرا که به باور روحانی، آنان چون راهزنان، سلامت و زندگی ایرانیان را هدف گرفته‌اند.
امید و وحدت، ضرورت عبور از مشکلات
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی در سخنان خود، امید و وحدت را لازمه عبور از مشکلات دانست و تأکید کرد: دولت تمام توان و امکانات خود را برای غلبه بر مشکلات به کار گرفته و این مسیر را با قوت ادامه خواهد داد و مطمئنم دست در دست هم می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم و به آینده بسیار امیدوار هستم.
وی با بیان اینکه در سال 97 مردم بزرگ ایران هم سختی‌های بزرگی داشتند، هم حماسه‌های بزرگی خلق کردند، افزود: در سال جاری 4 هزار مگاوات برق آبی خود را به خاطر شرایط دریاچه‌ها از دست دادیم و به این خاطر مردم در مضیقه قرار گرفتند، اما توانستیم 8 نیروگاه با ظرفیت بیش از هزار و 200 مگاوات به مدار اضافه کنیم. همچنین 1.1 میلیارد مترمکعب آب را مهار کردیم و امیدوارم همین مقدار را هم در سال آینده بتوانیم مهار کنیم.
روحانی در زمینه خدمت‌رسانی به روستاییان، گفت: در سال جاری به بیش از هزار و 500 روستا آبرسانی انجام شد و سال آینده نیز همین مقدار خدمت انجام خواهد شد و همچنین به حدود 3 هزار روستا گازرسانی انجام شد و روستاهای بالای 10 خانوار از نعمت برق برخوردار شده‌اند. رئیس جمهوری گفت: کاروان ملت ایران از سال 92، اهداف روشن و مشخصی را برای رسیدن به قله‌های پیشرفت ترسیم کرد و توانستیم به برخی از آن اهداف برسیم اما راهزنان به ما حمله کردند و نظم و انتظام مسیری که طی می‌کردیم، مقداری با مشکل مواجه شد.
وی  اظهار کرد: زمانی که مشکل ارز ایجاد شد، در این فکر بودیم که این نابسامانی و تنش را مهار و کنترل کنیم و نسبت به فشاری که وارد شده بود، بخش‌های مختلف دولت مخصوصاً بانک مرکزی، توانست تا حدود زیادی قیمت ارز را کنترل کند و اجازه ندادیم به صورت نابسامان و بی‌ترمز ادامه یابد. البته این موضوع به معنای رسیدن به نقطه مطلوب نیست، اما بدون تردید با توجه به حجم فشارها و تبلیغات روانی دشمنان، توانستیم تا حدود زیادی آن را مهار کنیم.
رئیس جمهوری با بیان اینکه دولت همه توان خود را به کار گرفته و به کار خواهد گرفت تا فشار و سختی از دوش مردم برداشته شود و در این مسیر نسبت به آینده بسیار امیدوار هستیم، موفقیت‌های کشورمان در عرصه‌های حقوقی را یادآور شد و گفت: معاونت حقوقی ریاست جمهوری، وزیر دادگستری و وزیر امور خارجه، مسئول هستند که لایحه شکوائیه‌ای با عنوان جنایت علیه بشریت علیه همه کسانی که در امریکا در اجرای تحریم‌ها و اعمال فشار به ملت ایران دخالت دارند، تهیه کنند و باید این لایحه در دادگاه صالحه کشور طرح شود و چنانچه دادگاه به نفع این لایحه حکم داد، موظف هستیم آن را دنبال کنیم.
روحانی تصریح کرد: اقدامات امریکا علیه حکومت ایران و حتی علیه فناوری هسته‌ای نیست، بلکه علیه سلامت مردم، محیط زیست، زندگی عادی مردم و مواد غذایی و دارویی مورد نیاز مردم ایران است و در این لایحه قضایی روشن می‌شود که چه اقداماتی را باید در آینده انجام دهیم.
رئیس جمهوری خطاب به ملت ایران گفت: مطمئن باشید که لحظه‌ای از توطئه‌های دشمنان و مشکلات مردم غفلت نخواهیم کرد و با همه توان برای رفع آن تلاش می‌کنیم. روحانی تصریح کرد: کالاهای اساسی به وفور در دسترس مردم قرار بگیرد و همان طوری که امسال 15 میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی پرداخت کردیم، با تغییرات احتمالی در شیوه کار، حتماً 15 میلیارد دلار نیز در سال آینده برای تأمین کالاهای اساسی اختصاص خواهیم داد. وی، ستاد حمایت از مصرف‌کنندگان و تعزیرات را به حضور فعال و مؤثرتر فراخواند و گفت: از ستاد حمایت و تعزیرات می‌خواهم که بیش از گذشته در صحنه حضور داشته باشند و چنین نباشد که ارزی که دولت با سختی برای تهیه کالاهای اساسی اختصاص می‌دهد، عده‌ای در آن سوء استفاده و بی‌انصافی داشته باشند، ‌البته اکثر واردکننده و صادرکنندگان کشورمان، افراد خوب و منصفی هستند. رئیس جمهوری افزود: امروز در شرایطی هستیم که دولت به تنهایی نمی‌تواند بر همه مشکلات غلبه کند، لذا همه مردم و دستگاه‌ها باید برای عبور از مشکلات دست به دست هم بدهیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود مراقبت برای سفرهای سالم و بانشاط در ایام عید را مورد اشاره قرار داد و گفت: مردم در طول این سفرها به یکدیگر یاری کنند و همه دستگاه‌ها بویژه بخش بهداشت، اورژانس و هلال احمر باید در ایام عید ، حضور و نظارت مضاعفی داشته باشند. روحانی همچنین با قدردانی از تلاش همه رسانه‌ها و اصحاب خبر در طول یک سال گذشته، گفت: رسانه‌ها در کنار مردم باشند و حتماً دولت را نقد کنند که نقدهای سازنده را بسیار ارزشمند می‌دانیم، اما حتماً باید مراقب بود که نباید مردم را مأیوس کرد و شکاف و تنش ایجاد نمود.
رئیس جمهوری در ادامه سخنان خود، با تأکید بر اینکه نباید دشمن و توطئه‌گر اصلی را فراموش کرد، گفت: هر چه لعنت دارید بر کسی بزنید که این شرایط را بر کشور تحمیل کرده است و امریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و ارتجاع منطقه مسببان ایجاد این شرایط هستند و در چنین شرایط دشواری،  با مدیریت خوب بود که در یک مورد توانستیم 4 فاز مهم پارس جنوبی را با اعتبار 11 میلیارد دلار افتتاح کنیم و
4استان کشور را به راه‌آهن سراسری متصل کرده و روستاها و شهرهای مختلف را به آب، برق و گاز برسانیم.

بـــــرش
قدردانی دفتر رئیس جمهوری از استقبال صمیمی مردم استان بوشهر

دفتر رئیس جمهوری در پیامی با قدردانی از استقبال لبریز از محبت و صفای مردم خونگرم و مهمان‌نواز استان بوشهر از کاروان دولت تدبیر و امید، تأکید کرد: با افتتاح طرح‌های بزرگ در این سفر و سایر طرح‌های در دست اقدام، انتظار می‌رود این استان به عنوان یکی از مناطق مهم صنعتی و اقتصادی روز به روز در مسیر رشد و شکوفایی و توسعه بیشتر قرار گیرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در این پیام با اشاره به اینکه استقبال لبریز و محبت مردم خونگرم استان بوشهر، جلوه‌ دیگری از عظمت، شکوه و اقتدار ایران اسلامی را در سرزمین دلیران به نمایش گذاشت و مایه قوت و دلگرمی بیشتر خادمان ملت شد، آمده است: بی‌شک مردمی که در صحنه‌های گوناگون دفاع از هویت و ارزش‌های اعتقادی و انسانی حماسه‌ساز و افتخارآفرین بوده‌اند و به سربلندی کشور جلوه‌ای درخشان بخشیده‌اند، در خور قدردانی و تشکر فراوانند و این کار باید از طریق جبران مشکلات و کاستی‌های منطقه یا برنامه‌ریزی‌های مناسب صورت پذیرد.