وحشت از نفوذ تهران در تل‌آویو

انتخابات در سرزمین‌های اشغالی به محل بی‌سابقه‌ترین مجادلات رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. ادعای جاسوسی «گونن سگو» وزیر سابق انرژی اسرائیل برای ایران همانند نمک روی زخم در این میان خودنمایی می‌کند. گویا وحشت اسرائیلی‌ها از عمق نفوذ تهران تا قلب تل آویو منجر به برهم خوردن تمرکز آنها شده است. 
ژنرال «موشه یعلون»، عضو ارشد ائتلاف آبی- سفید، که رسانه‌های اسرائیل خبر هک شدن تلفن رهبر آن، بنی گانتز را منتشر کردند، نسبت دادن این اقدام به ایران را قاطعانه رد کرد. اما «بنیامین نتانیاهو» در سخنانی بی‌سابقه مدعی شد، «حمایت حکومت ایران از بنی گانتز و یائیر لاپید، روشن است».!
یائیر لاپید رهبر حزب «آینده‌ای هست» ماه گذشته در ائتلاف با حزب «اقتدار اسرائیل» به رهبر «بنی گانتز»، ائتلاف آبی- سفید را تشکیل داد؛ این ائتلاف به قوی‌ترین رقیب در ده سال نخست وزیری نتانیاهو مبدل شده است.
«خاداشوت»شرکت خبری شبکه ۱۲ تلویزیون صهیونیستی  گزارش داد، مقامات ارشد شباک، سازمان امنیت داخلی اسرائیل، پنج هفته پیش در دیدار با آقای گانتز به او گفتند، «ایران تلفن همراه وی را هک کرده است».


اما به گزارش تایمز اسرائیل، موشه یعلون جمعه ۲۴ اسفند گفت، «ایرانی‌ها عامل این هک نیستند؛ آنها افرادی نیستند که رقبای نخست وزیر اسرائیل را هدف قرار دهند».
وی افزود، «کسی سیستم سیاسی را به انجماد کشانده و تمامی ارزش‌ها را برای حفظ برتری سیاسی قربانی می‌کند».
یعلون که در گذشته رییس ستاد و در دولت‌های بنیامین نتانیاهو وزیر دفاع و راهبردی نیز بوده، گفت: «من هم نهادهای امنیتی و هم دنیای این نخست وزیر را می‌شناسم؛ شباک عامل درز این خبر به رسانه‌ها نبوده است».
ژنرال یعلون مشخص نکرد که چه عاملی تلفن بنی گانتز را هک کرده اما به نوشته تایمز اسرائیل، وی معتقد است که بنیامین نتانیاهو در این ماجرا دخیل است.
بنی گانتز خود تاکید کرد که تلفن او حاوی مطالبی  نبوده که در صورت رسیدن به مقام ارشد دولتی، دستاویزی برای باج‌خواهی از او شود.
یائیر لاپید، شریک سیاسی بنی گانتز نیز گفت، نتانیاهو از مطالب حساس امنیتی برای بدنام کردن بنی گانتز سو استفاده کرده است».
گفته شده که تحقیقاتی درباره درز خبر هک شدن این چهره رژیم صهیونیستی انجام خواهد شد اما رییس شباک تکذیب کرده که سازمان او در افشای این خبر در رسانه‌ها دخیل بوده است.
در سیستم رژیم صهیونیستی، نخست وزیر مافوق روسای شباک و موساد نیز محسوب می‌شود اما بنیامین نتانیاهو نسبت دادن این اقدام به خود را رد کرده است.
نتانیاهو شامگاه شنبه ۲۵ اسفند در توییتر خود نوشت، «شباک تایید کرده که نخست وزیر خبری از مسئله تلفن گانتز نداشته است؛ گانتز و لاپید این حقیقت را مخدوش می‌کنند که حکومت ایران آشکارا از آن‌ها حمایت می‌کند؛ آن‌ها حامی برجام بودند اما نتانیاهو با آن مبارزه کرد».
آخرین نظرسنجی‌ها تا انتخابات ۲۰ فروردین در سرزمین‌های اشغالی نشان داده که ائتلاف آبی- سفید به رهبری بنی گانتز ممکن است ۳ تا ۵ کرسی بیش‌تر از لیکود به رهبری نتانیاهو به دست آورد اما به دلیل تقویت جناح راست و مذهبی، احتمال نخست وزیری نتانیاهو همچنان قوی‌تر است.