ایفای نقش فعال در انتخابات از جمله سیاست‌های کلی تعیین شده از سوی مقام رهبری است

دکتر مصطفی کواکبیان در صحن مجلس نسبت به حذف بند تکلیف به احزاب برای اختصاص حداقل یک‌ششم از سرجمع نامزدهای معرفی شده خود به زنان مخالفت کرد و گفت: امروز روز ولادت حضرت جوادالائمه، امام محمد تقی (ع) است. آن بزرگوار می‌فرماید: الفصاحه زینه‌الکلام یعنی خوب سخن گفتن زینت‌بخش کلام است. چرا برخی همکاران حرف‌های زشتی بر زبان جاری می‌کنند و احزاب را به دیکتاتوری و تشکیل باندهای قدرت متهم می‌سازند؟ راستی اگر شما حزب‌ را نمی‌شناسید چرا در مورد آن سخن می‌گویید؟
وجود احزاب در انتخابات تجربه‌ای است که همه کشورهای دارای انتخابات چندین سال است که از آن استفاده می‌کنند؛ مگر می‌شود گفت حزب ما همان نیروهای مدافع حرم هستند.  عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مطرح کرد: مقام معظم رهبری هم تاکید دارند که احزاب باید نقش ایفا کنند. لذا اگر شما سیاست‌های کلی انتخابات را قبول دارید صرفا در زبان تابع رهبر نباشید بلکه در عمل به آن وفادار باشید. من در اینجا لازم می‌دانم از مقام معظم رهبری تشکر کنم که ایشان تاکید کردند در موضوع FATF نباید موافقان آن را متهم سازیم در اینجا از مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌خواهم دو لایحه باقیمانده را تصویب نمایند. وی با اشاره به جایگاه زنان در جامعه افزود: در کشورهای مختلف قانون، نظام را مکلف می‌کند اما در اینجا مطرح شده که احزاب، یک‌ششم لیست خود را به بانوان اختصاص دهند مگر این موضوع بد است؟ 
دبیرکل حزب مردم‌سالاری افزود: چرا می‌خواهیم ردصلاحیت‌ها را به گردن شورای نگهبان بیندازیم؟ آیا بهتر نیست که احزاب این کار را برعهده بگیرند آیا اگر آبروی نظام برود بهتر است یا اینکه احزاب با معرفی لیست کاندیداها خودشان را در معرض افکار عمومی قرار دهند. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: جنایت وحشیانه، ددمنشانه و سبوعانه تروریست‌ها در نیوزیلند را به شدت محکوم می‌کنیم. رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس گفت: استانداردهای دوگانه‌ای که قدرت‌های جهانی به کار می‌گیرند را هم محکوم می‌کنیم. وی در خاتمه خطاب به هیات رئیسه گفت: از هیات رئیسه می‌خواهم پیشنهاداتی  که معمولا 20 الی 30 رای بیشتر ندارند را اجازه طرح ندهند تا وقت مجلس گرفته نشود.