حقوق کارمندان بازنشستگان و کارگران بیش از ۲۰ درصد افزایش می‌یابد



در ادامه برنامه‌های سفر کاروان تدبیر و امید به استان‌ها و دیدار با مردم و بررسی روند طرح‌های توسعه‌ای در کشور، رئیس جمهوری روز گذشته وارد عسلویه در استان بوشهر شد. همان طور که حجت‌الاسلام حسن روحانی در جمع پرشور مردم کنگان اعلام کرد، هدف از این سفر، بیش از هرچیز تحقق وعده‌های دولت برای توسعه استان بود، چنانکه دیروز فازهای ۱۳، ۲۲، ۲۳، ۲۴ پارس جنوبی و طرح تولید واحد بودارکننده گاز طبیعی (مرکاپتان) و خط انتقال اتان از سایت دو به سایت یک پارس جنوبی افتتاح شد.
روحانی در سخنرانی خود در جمع مردم استان افتتاح این طرح‌ها، آن هم در بحبوحه تحریم‌ها را اقدامی بزرگ و پاسخی محکم به دشمنان ارزیابی کرد، پاسخی که می‌توان آن را در ادامه پاسخ مکرر مردم به تهدیدها، همچون حضور در راهپیمایی 22 بهمن یا استقبال از دولتمردان در سفرهای استانی دانست. رئیس جمهوری درعین حال به افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در سال آینده نیز اشاره و تصریح کرد که امسال تورم بیش از 20 درصد بوده، اما توان دولت هم برای افزایش حقوق بیش از این نبود، باوجود این، امیدواریم سال آینده با کمک مردم بتوانیم شرایط مطمئن‌تری از نظر کالا و تأمین ارز  ایجاد کنیم  تا خیال مردم مطمئن باشد.


پشت سر گذاشتن سالی توأم با مشکلات
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی‌ ریاست جمهوری، روحانی در جمع پرشور مردم در ورزشگاه شهدای کنگان استان بوشهر، با ابراز خرسندی از اینکه آخرین سفر استانی سال ۹۷، میهمان خطه مرزی بسیار مهم و مردم بوشهر است، گفت: سالی توأم با مشکلات اقتصادی داشتیم، اما مردم در همه صحنه‌ها حضورشان را به رخ دشمن کشیدند و دولت با تمام توان و در سختی‌ها، کنار حقوق بگیران ثابت و قشر آسیب‌پذیر خواهد ماند.
وی با اشاره به اینکه مردم در سالی که توأم با مشکلات و سختی‌های اقتصادی بود، در همه مراسم باشکوه انقلابی، دینی و مذهبی مقاومت و حضورشان را به رخ جهانیان کشیدند، اضافه کرد: دولت در این شرایط سخت با همه توان در کنار ملت خواهد بود، دولت با تمام توان و در سختی‌ها، کنار حقوق بگیران ثابت و قشر آسیب‌پذیر خواهد ماند.
روحانی افزود: در بودجه سال آینده که در مجلس به تصویب رسیده برای همه کسانی که درآمد ثابت دارند اعم از شاغل و بازنشسته که حدود 5 میلیون و 500 هزار نفر را شامل می‌شود و نزدیک به 14 میلیون نفر کارگر، افزایش 20 درصدی حقوق برای کارمندان و بیش از 20 درصدی برای کارگران، در نظر گرفته شده است.  رئیس جمهوری گفت: امسال در مقاطعی مردم با مشکلاتی مواجه بودند و به این واقف هستیم. باید همه توان دولت، مسئولان، مدیران و کارمندان کشور به گونه‌ای باشد که مردم شب عید تا حدی احساس راحتی بکنند. وی درباره توجه دولت به مستمری‌بگیران و افراد تحت پوشش کمیته امداد نیز گفت: در 3 سال اخیر، مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که حدود 11 میلیون نفر را تحت پوشش دارند، بیش از 4 برابر افزایش یافته است که برای سال آینده هم در حد توان افزایش خواهد یافت.
اختصاص 34 هزار میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه وضعیت اشتغال در سال 97 مناسب بود، اما همچنان بیش از 3 میلیون نفر بیکار هستند که باید برای اشتغال آنان تلاش کنیم، اظهارکرد: برغم اینکه تمام تلاش دشمنان این بود که ما در سال 97 توسعه‌ای در کشور نداشته باشیم و می‌خواستند دولت همه پروژه‌هایش را بخاطر مشکلات کنار بگذارد، اما امسال بیش از 34 هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی پرداخت کردیم و امیدوارم در روزهای باقیمانده از سال این رقم باز هم افزایش یابد.
رئیس جمهوری همچنین با اشاره به افتتاح پروژه‌های بزرگ در سال جاری مانند 2 پالایشگاه در هرمزگان، راه‌آهن قزوین رشت، افتتاح 4 فاز پارس جنوبی با سرمایه‌گذاری 11 میلیارد دلاری و نیز بهره برداری از طرح بزرگ کشاورزی- آبی با 10 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در فروردین سال آینده، تأکید کرد: برغم اینکه امریکا، صهیونیست‌ها و برخی کشورهای مرتجع منطقه با همه توان به مردم ایران فشار وارد می‌کند، اما ما راه خود را ادامه خواهیم داد و رابطه خود با همسایگان عزیزمان را روز به روز توسعه خواهیم داد.
وی با اشاره به اینکه در سفر قبلی به بوشهر 620 میلیارد تومان برای طرح‌ها و پروژه‌ها و توسعه استان وعده داده بودیم که تا امروز 624 میلیارد تومان پرداخت شده است، اضافه کرد: ساخت 5 سد برای استان در نظر گرفته شده که همه تلاش خود را بکار خواهیم بست تا 4 سد تا پایان دولت دوازدهم افتتاح شود. همچنین کنگان نیاز به توسعه اسکله دارد که برای این منظور صد میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که ان شاء‌الله نیمی از این رقم را بنادر تقبل می‌کنند و بقیه را سازمان برنامه و بودجه خواهد داد.
رئیس جمهوری همچنین به وزارت نفت و دیگر دستگاه‌ها، توصیه کرد در استخدام مهندسان، کارمندان و کارگران مورد نیاز خود نیروهای بومی استان را مد نظر قرار دهند. او درعین حال، به وزیران نفت، کشور، مسکن و رئیسان سازمان‌های محیط زیست و برنامه و بودجه و وزیر بهداشت دستور داد که بعد از تعطیلات عید، کمیته‌ای را برای حل مشکل محیط زیست، استان تشکیل داده و ظرف 3 ماه طرح خود را به دولت بیاورند.


بازتـاب
دو برابر شدن تولید بنزین افتخار ایران

روز گذشته با حضور و دستور رئیس جمهوری، فازهای ۱۳و ۲۲، ۲۳ ،۲۴ پارس جنوبی در کنگان به بهره‌برداری رسید. روحانی  همچنین با توضیحات وزیر نفت و مدیران و متخصصان این فازها، در جریان روند احداث این مجموعه عظیم پالایش گاز و تولید محصولات گوناگون در آن و نیز طرح‌های توسعه‌ای فازهای پارس جنوبی قرار گرفت.
وی هنگام پرده‌برداری از یادمان افتتاح فاز ۱۳ پارس جنوبی گفت: با تبریک به ملت بزرگ ایران در ایام ولادت امام جواد(ع) و در آستانه‌ولادت مولایمان امیرالمومنین علی (ع) فاز ۱۳ که معادل دوفاز است در کنار فازهای دیگر را افتتاح می‌کنیم. همچنین طرح تولید واحد بودارکننده گاز طبیعی (مرکاپتان) و خط انتقال اتان از سایت دو به یک پارس جنوبی نیز با دستور رئیس‌ جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس به طور رسمی افتتاح شد.
رئیس جمهوری در  آیین افتتاح ۴ فاز میدان گازی پارس جنوبی، با قدردانی از وزارت نفت، قرارگاه خاتم و همه مدیران، مهندسان و کارکنان بابت این افتخارآفرینی، اظهارداشت: از ۱۰ فاز، به فعالیت ۲۵ فاز در پارس جنوبی رسیدیم و با این ۴ فاز، روزانه ۱۰۰ میلیون مترمکعب بر تولید گاز افزوده شد. روحانی با بیان اینکه بهره‌برداری از این فازها برای ملت ایران مبارک و خوشحال‌کننده است، گفت: این بهره‌برداری ضربه محکمی به دشمنان این مرز و بوم بویژه امریکا است که با اعمال تحریم های غیرانسانی و غیرقانونی، تصور می‌کردند تمامی طرح‌ها و پیشرفت‌های ملت ایران متوقف می‌شود.  وی بهره‌برداری از پالایشگاه عظیم ستاره خلیج فارس و طرح افزایش کیفیت تولید پالایشگاه بندرعباس را مایه افتخار دولت و ملت ایران دانست و اظهار داشت: اینکه تولید بنزین از ابتدای دولت یازدهم تاکنون 2 برابر شده، نشان از تحرک فعالیت‌ها، ایثار ملت و فعالان صنعت نفت است که توانسته‌ایم میزان تولید بنزین را از 52 میلیون لیتر به بیش از 101 میلیون لیتر در سال برسانیم.
روحانی ادامه داد: دشمنان ملت ایران و امریکایی‌ها بدانند بر فرض اینکه در این 5 سال، هیچ اقدامی انجام نگرفته است، اما همین که تولید بنزین را از 52 میلیون لیتر در سال 92 به بیش از 101 میلیون لیتر رسانده‌ایم، افتخاری برای صنعت نفت و ملت ایران است. البته شاید برخی خوش‌شان نیاید که بگوییم این افتخار دولت است، اما همه مسئولان رده بالای کشور از طرف مردم این بار مسئولیت را برعهده دارند و اگر افتخاری وجود دارد، متعلق به مردم است.
ظرفیت تولید گاز 100 میلیون متر مکعب افزایش یافت
رئیس جمهوری افزایش واحدهای پالایشگاهی و دریایی در پارس جنوبی از 10 فاز در سال 92 به 25 فاز در حال حاضر را اقدامی بزرگ و موجب افتخار دانست و گفت: با افتتاح فازهای پارس جنوبی، ظرفیت تولید گاز در کشور 100 میلیون متر مکعب افزایش یافته که این نشان از قدرت ملی ماست.روحانی در پاسخ به کسانی که مدیریت دولت را ضعیف می‌دانند، گفت: اگر مدیریت ضعیف بود، چطور توانستیم در طول این مدت 15 فاز پارس جنوبی را به بهره‌برداری رسانده و تولید بنزین را 2 برابر کرده و کمک‌های شایانی به حفظ محیط زیست کنیم؛ چطور این دولت توانست کاری کند که اتکای نیروگاه‌های  کشور به سوخت مایع از 43 درصد به کمتر از 10 درصد برسد.رئیس جمهوری بهره‌برداری از 15 فاز پارس جنوبی و نیز 15 طرح پتروشیمی، در دولت‌های یازدهم و دوازدهم را افتخاری ملی دانست و گفت: ملت ایران قدردان این تلاش‌ها هستند و این تلاش‌ها نشان می‌دهد دولت، سپاه، بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در این امور، هنگامی که کنار هم قرار می‌گیرند، پیروزی‌ها و موفقیت‌ها زودتر حاصل خواهد شد.