چهار سال جنگ علیه یمن به روایت آمار ریختن نیم میلیون بمب و موشک بر سر مردم یمن در 4 سال

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در کنفرانسی خبری به تشریح آمار جنایات ائتلاف سعودی در طول چهار سال اخیر پرداخت و در ادامه به دستاوردهای ارتش یمن اشاره کرد.
به گزارش شبکه «المسیره»، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد، ائتلاف سعودی در طول این چهار سال بیش از 250 هزار حمله هوایی علیه یمن انجام داده و بیش از نیم میلیون موشک، بمب، خمپاره به سمت یمن شلیک کرد که شش هزار عدد از این بمب‌ها، خوشه‌ای بوده است؛ همچنین دستکم 2951 عدد از این بمب‌ها، بمب نوری و 3721 عدد از آنها بمب صوتی بوده‌اند.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه گفت:ائتلاف سعودی-آمریکایی زشت‌ترین جنایات را در یمن انجام داده و برای تحقق اهداف خود زیرساخت‌ها را نابود کرده است؛ حملات ائتلاف منجر به کشته شدن ده‌ها هزار نفر از جمله زنان و کودکان بسیاری شده است.
وی ضمن شرکت داشتن رژیم صهیونیستی در حمله به یمن از جمله حملات ساحل غربی افزود: 22 کشور و دهها هزار مزدور محلی و خارجی در این ائتلاف شرکت کرده‌اند.


توان موشکی و پهپادی ارتش یمن
سریع تصریح کرد یمن قادر است در یک آن، دهها موشک بالستیک که صددرصد ساخت داخل است به سمت ائتلاف شلیک کند. وی در ادامه به پهپاد‌های ارتش یمن پرداخت و گفت: عملیات‌های آزمایشی بااین پهپادها از سال دوم حملات ائتلاف آغاز شد و روند ساخت و تجهیز این پهپادها ادامه دارد. از زمان آغاز به کارگیری این پهپادها، 164 عملیات (هجومی) با آنها انجام شده همانگونه که تعداد علمیات‌های شناسایی و رصد این پهپادها به 1362 رسیده است.
سریع ادامه داد: ما تصاویر هوایی از دهها عدد از تاسیسات، مقرها و پایگاه‌های نظامی دشمن را در اختیار داریم. ورود این پهپادها، بانک اهداف موشکی را تقویت کرد؛ اهداف مشروع نیروهای ما تا پایتخت‌های نظام سعودی و امارت ابوظبی می‌رسد.
عملیات‌های نیروی دریایی و یگان مهندسی و زرهی ارتش یمن
سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد، نیروی دریایی یمن طی چهار سال گذشته 19 عملیات منحصر به فرد انجام داد و دست از این عملیات‌ها نخواهند کشید.بنا به گفته وی، یگان مهندسی و زرهی یمن هم در این مدت نزدیک 9 هزار عملیات انجام داده که این علمیات‌ها منجر به خرابی و نابودی بیش از هفت هزار خودروی زرهی، تانک و امثال آنها شده است و دوربین‌های الاعلام‌الحربی نابودی 5069 عدد از این خودروهای جنگی را ثبت کرده است. بیشتر این خودروهای نابوده شده، ساخت آمریکا، انگلیس، فرانسه و دیگر کشورها بوده‌اند.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه گفت: پدافند هوایی ارتش این کشور در این مدت 19 بالگرد آپاچی دشمن را ساقط کرده و با هشتاد و شش عملیات هوایی مقابله کرده است. تلاش‌ها برای تقویت قدرت دفاع هوایی ادامه داد و سامانه‌های پدافند هوایی قبل از ورود به میدان نبرد، مورد آزمایش قرار می‌گیرند.
تجمع یمنی‌ها در اعتراض به جنایات ائتلاف سعودی
اهالی شهرهای "حجه" و "اسلم" واقع در استان غربی "حجه" در اعتراض به جنایات اخیر ائتلاف سعودی در شهرستان کشر یمن تجمع کردند.به گزارش ایرنا، پایگاه خبری "جبهه انصار الله" افزود: مردم شهر حجه روز گذشته با شعار "متجاوزان از کشر انتقام می‌گیرند" جنایت‌های متجاوزان سعودی را در ناحیه طلان واقع در شهرستان کشر محکوم کردند.معترضان با تاکید بر ایستادگی و مقاومت یمنی‌ها در برابر متجاوزان، پیروزهای ارتش و کمیته‌های مردمی را در تمام جبهه‌ها ستودند.
مردم منطقه "اسلم" نیز در تجمعی اعتراضی اعلام کردند که با جان و مال خود در مقابل تجاوزهای سعودی‌ها می‌ایستند.
جنگنده - بمب افکن‌های عربستان یکشنبه شب گذشته شهرستان کشر واقع در استان حجه را بمباران کردند که در این حمله 43 غیرنظامی که همگی آن‌ها زن یا کودک بودند، کشته یا زخمی شدند.
پایگاه یمنی "المسیره" همچنین اعلام کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شب گذشته مزدوران سعودی در مارب را هدف حملات موشکی خود قرار دادند.یک منبع آگاه نظامی با اعلام این خبر افزود: در پی این حمله موشکی تعدادی از نیروهای ائتلاف سعودی کشته و زخمی شدند. در این خبر به تعداد کشته و زخمی‌ها اشاره‌ای نشده است.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس کل بانک مرکزی: ساز وکار ایرانی متناسب با «اینستکس» بزودی ثبت می‌شود موج محکومیت جنایت تروریستی نیوزیلند ازسوی مقامات، سازمان‌ها و نهادهای مختلف کشور پیکر 115 شهید دفاع مقدس از مرز آبی خرمشهر به کشور بازگشت عرضه میوه تنظیم بازار شب عید در سراسر کشور آغاز شد وزیر بهداشت: سال آینده دغدغه دارویی نداریم گشایش جبهه‌ای تازه علیه ترامپ از جانب جمهوریخواهان ترامپ مصوبه کنگره برای لغو وضع اضطرار ملی را وتو کرد امروز و با حضور رئیس جمهوری 4 فاز جدید پارس جنوبی افتتاح می‌شود صادرات میعانات گازی پارس جنوبی 15 درصد افزایش یافت چهار سال جنگ علیه یمن به روایت آمار ریختن نیم میلیون بمب و موشک بر سر مردم یمن در 4 سال اظهار ارادتی به حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیداحمد خمینی به مناسبت سالگرد رحلت فرزند غیور امام خمینی نسبت جمعه سیاه نیوزیلند با کارنامه سیاه سران غرب ترامپ مصوبه کنگره برای لغو وضع اضطرار ملی را وتو کرد گوشی همراه رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی «هک» شد واشنگتن: نوبت سعودی‌هاست درباره توافق هسته‌ای گامی بردارند