آیت‌الله آملی لاریجانی: عامل اصلی جنایت نیوزیلند جریان اسلام‌هراسی است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عامل اصلی جنایات در نیوزیلند، جریان اسلام‌هراسی است که کشورهای غربی علی‌رغم ادعاهای حقوق بشری خود، به آن دامن می‌زنند.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در ابتدای جلسه روز گذشته این مجمع، با اشاره به حادثه تروریستی در نیوزیلند و شهادت عده‌ای از مسلمانان مظلوم در حین اقامه نماز گفت: این حادثه بسیار غم‌انگیز و وحشتناک بود و خبر و تصاویر آن، قلب هر انسانی را به درد آورد.
آیت‌الله آملی لاریجانی با طرح این سوال که چرا وضعیت تروریسم علیه مسلمانان در دنیا به این شکل در آمده است؟‌ افزود: عامل اصلی این جنایات، جریان اسلام‌هراسی است که کشورهای غربی علی‌رغم ادعاهای حقوق بشری به آن دامن می‌زنند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: اینکه بیش از 80 نفر نمازگزار اینچنین مورد حمله وحشیانه تروریستی قرار گرفته‌اند حقیقتا قابل تحمل نیست و ما از کشورهای اسلامی می‌خواهیم که از این عبرت‌ها به سادگی نگذرند و رفتار مزورانه غرب را در این جنایت‌ها زیر نظر بگیرند.
آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به معیارهای دوگانه و ظالمانه جریان‌های رسانه‌ای غرب در مواجه با تروریسم یادآور شد: برخی از رسانه‌های دنیای غرب مثل رسانه دولتی انگلیس در بازگو کردن این حادثه، حتی از تعبیر «حمله تروریستی» استفاده نکردند.


وی ادامه داد: آنها که یک حادثه چاقوکشی در انگلیس را حمله تروریستی اعلام می‌کنند، بر جنایت کشتار فجیع 49 نفر مسلمان بی‌گناه چشم می‌بندند. این عبرتی است برای ملت‌های مسلمان که ان‌شاء‌الله بیدار شوند و جهت‌گیری جدیدی نسبت به رفتارهای دوگانه غرب انتخاب کنند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با ابراز همدردی با بازماندگان این حادثه برای قربانیان مظلوم و مسلمان این حادثه از خداوند متعال طلب رحمت و برای مجروحان‌ شفای عاجل طلب کرد.
سایر اخبار این روزنامه
در نشست خبری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح شد از وضعیت دارو تا اوضاع سلامت روان ایرانی‌ها سیده فاطمه ذوالقدر کمیسیون فرهنگی در سالی که گذشت «ابتکار» بازار مسکن در سال 97 را بررسی می‌کند مسکن چشم به راه سال جدید بیانیه مشترک جمعی از مدیران مسئول روزنامه‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا در محکومیت حادثه تروریستی نیوزلند «ابتکار» برخی از مهم‌ترین اتفاقات حوزه موسیقی در سال 97 را مرور کرد نت‌ها در افت‌وخیز نمایندگان مجلس عملکرد خانه ملت در سالی که گذشت را چگونه ارزیابی می‌کنند؟ از بهار تا بهار در بهارستان چرا سیاه پیام‌آور بهار از عنصری فرهنگی به نمود تکدی‌گری تغییر شکل داده است؟ سیلی سرخ فقر به‌صورت سیاه حاجی‌فیروز آیت‌الله آملی لاریجانی: عامل اصلی جنایت نیوزیلند جریان اسلام‌هراسی است مصباحی‌مقدم: چطور مردم به خود اجازه می‌دهند به تصمیم‌گیرندگان نظام تکلیف کنند؟ عسلویه نماد عقلانیت و گفت‌وگو رئیس دفتر رئیس‌جمهوری: تامین معیشت مردم مهم‏ترین برنامه دولت است نماینده دادستان در دومین جلسه رسیدگی به پرونده چند موسسه مالی و اعتباری: ۲۲۰ نفر، ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات کم‏سود یا بدون سود گرفته‌اند بیانیه مشترک جمعی از مدیران مسئول روزنامه‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا در محکومیت حادثه تروریستی نیوزلند