بیانیه مشترک جمعی از مدیران مسئول روزنامه‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا در محکومیت حادثه تروریستی نیوزلند

به دنبال وقوع حادثه تروریستی روز جمعه در دو مسجد نیوزلند، جمعی از مدیران مسئول برخی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا در بیانیه‌ای مشترک این اقدام را محکوم کردند. در این بیانیه آمده است: دست پنهان اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی سیاستمداران غربی از آستین گروه‏های افراطی نژادپرست مجددا بیرون آمد و جنایت دیگری را رقم زد.
جنایت تروریستی در دو مسجد نیوزیلند، بار دیگر واقعیت فرهنگ غربی را نشان داد. آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از این در نامه‌هایی که خطاب به جوانان غربی در پی حوادث تروریستی پاریس صادر کرده بودند از خطر فرهنگ غربی به عنوان فرهنگی که با دو ویژگی ابتذال و خشونت، جنایت می‌آفریند و آفرینشگر تروریست‌هایی است که در بستر آن تربیت و صلح و امنیت جهانی را به مخاطره می‏افکنند، یاد کرده و نسبت به آن هشدار داده بودند.
امروز خشم و شعله‌های آتش کینه سیاستمداران غربی از آتش اسلحه‌هایی که اسلام و مسلمانان مظلوم و بی‏دفاع را در دنیا هدف قرار داده و می‌‌دهند، به خوبی مشاهده می‌شود. هندسه قدرت جهانی در حال تغییر، و هژمونی غرب در حال رنگ باختن است. اسلام و مسلمانان بی‌شک در هندسه جدید قدرت جهانی نقش برجسته‌ای ایفا خواهند کرد. حوادث منطقه و شکست‌های پی‏درپی آمریکا و رژیم کودک‌کش صهیونیستی از جبهه مقاومت، افق‌های چنین نویدهایی را فرا روی مسلمانان و ملت‌های آزادی‏خواه عالم گشوده است.
به موازات برافتادن نقاب از چهره مدعیان حقوق بشر، اسلام و مسلمانان نوید‌بخش تعامل صحیح و شرافتمندانه با جهان شده‌اند و در مبارزه‌ای بی‌امان با تروریسم جهانی، چه در قالب‌ گروه‌های نژاد‌پرست غربی و چه در قالب گرو‌هک‌هایی مانند داعش و دست‌ساخته استکبار و ارتجاع سیاه منطقه‌، صداقت خود در پاسداری از صلح و امنیت جهانی و دفاع از حقوقِ انسان‌ها که از سوی خالق یکتا صرف‏نظر از رنگ، نژاد، مذهب، کرامت یافته و خون و جانشان محترم شمرده شده است، نشان داده‌اند.


ما به عنوان اصحاب رسانه که بنا به وظیفه اطلاع‏رسانی ناگزیر از انعکاس چنین حوادث دردناکی در رسانه‌ها هستیم، این حوادث و این روزهای تلخ را با غمی سترگ و اندوهی بیکران بر صفحه تاریخ ثبت می‌کنیم تا سرخی خون مظلومان عالم، چه مسلمانان مظلومی که اخیرا در عبادتگاه خود و میعادگاه ملاقات با پروردگارشان در نیوزیلند به خون تپیده‌اند و چه غیرمسلمانانی که پیش از این در اروپا هدف تیر بلای تروریست‌ها شدند در سیاهی‌های خشم و کینه سیاستمداران غربی و حامیان، مشاوران و مباشران این قبیل جنایت‌ها به فراموشی سپرده نشود. به آنها هشدار می‌دهیم که دیر یا زود، آتشی که برافروخته‌اند دامن خود آنان را نیز خواهد گرفت.
ضمن محکوم‏کردن این جنایت وحشیانه و دردناک و عرض تسلیت به همه مسلمانان جهان خصوصا داغدیدگان در این حادثه‌غم‌بار، آرزو می‌کنیم تا در سایه اتحاد و همدلی انسان‌ها، شاهد جهانی عاری از خشونت و سرشار از صلح و امنیت برای پیروان همه ادیان باشیم.
جمعی از مدیران مسئول روزنامه های اصلاح طلب و اصولگرا
سایر اخبار این روزنامه
در نشست خبری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح شد از وضعیت دارو تا اوضاع سلامت روان ایرانی‌ها سیده فاطمه ذوالقدر کمیسیون فرهنگی در سالی که گذشت «ابتکار» بازار مسکن در سال 97 را بررسی می‌کند مسکن چشم به راه سال جدید بیانیه مشترک جمعی از مدیران مسئول روزنامه‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا در محکومیت حادثه تروریستی نیوزلند «ابتکار» برخی از مهم‌ترین اتفاقات حوزه موسیقی در سال 97 را مرور کرد نت‌ها در افت‌وخیز نمایندگان مجلس عملکرد خانه ملت در سالی که گذشت را چگونه ارزیابی می‌کنند؟ از بهار تا بهار در بهارستان چرا سیاه پیام‌آور بهار از عنصری فرهنگی به نمود تکدی‌گری تغییر شکل داده است؟ سیلی سرخ فقر به‌صورت سیاه حاجی‌فیروز آیت‌الله آملی لاریجانی: عامل اصلی جنایت نیوزیلند جریان اسلام‌هراسی است مصباحی‌مقدم: چطور مردم به خود اجازه می‌دهند به تصمیم‌گیرندگان نظام تکلیف کنند؟ عسلویه نماد عقلانیت و گفت‌وگو رئیس دفتر رئیس‌جمهوری: تامین معیشت مردم مهم‏ترین برنامه دولت است نماینده دادستان در دومین جلسه رسیدگی به پرونده چند موسسه مالی و اعتباری: ۲۲۰ نفر، ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات کم‏سود یا بدون سود گرفته‌اند بیانیه مشترک جمعی از مدیران مسئول روزنامه‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا در محکومیت حادثه تروریستی نیوزلند