سرخابی ها، آخر سال همسایه شدند!



هفته بیست و دوم لیگ برتر، روز گذشته با انجام 2 بازی ادامه پیدا کرد که به احترام شهدای حمله تروریستی به 2 مسجد در نیوزیلند با یک دقیقه سکوت و قرائت فاتحه آغاز ‌شد. در ابتدا، سپیدرود از ساعت 16:30 در ورزشگاه سردار جنگل رشت میزبان پرسپولیس بود. شاگردان برانکو بازی را بهتر از میزبان شروع کردند و دقیقه 10 به گل رسیدند. در این صحنه، پاس احمد نوراللهی به علی علیپور رسید و حرکت سریع او باعث شد در موقعیت تک به تک با دروازه بان سپیدرود قرار بگیرد، مهاجم پرسپولیس با ضربه‌ای زمینی و دقیق تیمش را پیش انداخت. دقیقه 31 اندوخته سرخپوشان پایتخت دوبرابر شد. مهدی ترابی توپ را از روی نقطه کرنر به محوطه جریمه سپیدرود ارسال کرد و نوراللهی با ضربه سر دروازه کوروش ملکی را گشود. پرسپولیس در دقیقه ۴۰ روی ضدحمله سریع و همکاری علیپور و ترابی با ضربه تمام کننده سیامک نعمتی به گل سوم رسید.
نادر دست نشان در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم دست به دو تعویض زودهنگام زد که مؤثر بود و ورق به سود سپیدرود برگشت و شاگردانش حملاتی را روی دروازه پرسپولیس تدارک دیدند. دقیقه 67 محمد غلامی از سمت چپ وارد محوطه جریمه پرسپولیس شد و پاس او به بایرامی رسید و این بازیکن هم با یک بغل پا دروازه رادوشوویچ را باز کرد. یک دقیقه بعد سپیدرود صاحب یک ضربه پنالتی شد اما ضربه محمد غلامی را بوژیدار رادوشوویچ مهار کرد تا پرسپولیس را در بازی نگه دارد و اجازه کم شدن اختلاف را ندهد. چند دقیقه توفانی بازی این بار با اعلام پنالتی به سود پرسپولیس ادامه یافت. دقیقه 69 سیدحسین زرگر داور بازی به دلیل خطا روی علیپور، به سود پرسپولیس پنالتی اعلام کرد اما حسن اکرمی داور پشت دروازه این خطا را پنالتی نمی دانست و داور بعد از مشورت با او، پنالتی را برگرداند. این موضوع اعتراض شدید پرسپولیسی‌ها را در پی داشت. دقیقه ۷۶ رادوشوویچ به درخشش خود در غیاب بیرانوند ادامه داد و شوت محکم محمد نزهتی را به زیبایی دفع کرد و در دقیقه 77 هم ضربه سر بایرامی را مهار کرد. این بازی با نتیجه 3-1 به سود پرسپولیس به پایان رسید تا شاگردان برانکو با 45 امتیاز به صدر جدول صعود کنند و سال97 را با صدرنشینی به پایان برسانند.



استقلال به رده دوم رسید
در دومین دیدار روز گذشته، استقلال و نساجی از ساعت 19 در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند. این بازی را استقلال هجومی‌تر شروع کرد اما دفاع سرسخت نساجی مانع از رسیدن توپ به دروازه این تیم شد. در دقیقه 12 شوت ناگهانی محمد دانشگر از پشت محوطه جریمه به تیر عمودی دروازه نساجی برخورد کرد و در ادامه ضربه محکم ایسما را محمدامین رضایی، دروازه‌بان نساجی در 2 مرحله جمع کرد. گرچه در ادامه مصدومیت‌ رضایی باعث شد حامد لک در دقیقه 29 جایگزین او شود. در دقیقه 32 آرفنگ دافه مهاجم نساجی با حرکتی نمایشی، چشمی را فریب داد که شوت او از زاویه بسته به تیر افقی دروازه استقلال اصابت کرد. در دقیقه ۳۸ پاس عالی پاتوسی با فرار دیدنی مرتضی تبریزی همراه شد که مدافع نساجی مجبور شد او را با خطا متوقف کند و  محمدرضا اکبریان داور میدان اعلام پنالتی کرد. تبریزی پشت توپ ایستاد و دروازه نساجی را گشود تا شاگردان شفر، پیروز به رختکن بروند.
نیمه دوم در حالی پیگیری شد که استقلال با حضور بازیکنانی چون طارق همام و شجاعیان حملات بیشتری روی دروازه نساجی تدارک دید ولی هیچ کدام از فرصت‌ها به گل تبدیل نشد تا بازی با همان نتیجه 1-0 به پایان برسد. استقلال با تفاضل گل بهتر نسبت به تراکتورسازی به رده دوم جدول صعود کرد. در واقع با این نتیجه پرسپولیس و استقلال در آخر سال با هم همسایه شدند تا دهم فروردین شاهد دربی جذاب و حساس‌تری باشیم.
گفتنی است، پرونده مسابقات باشگاهی در سال97، امروز با برگزاری 2 دیدار پایانی هفته 22 لیگ برتر در ساعت 16:30 بسته می‌شود. پیکان و صنعت نفت در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف هم می‌روند. ذوب آهن و استقلال خوزستان هم در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برابر هم قرار می‌گیرند.