تشکیل واحد نظامی ویژه برای حفاظت از زیرساخت‌های ونزوئلا

دولت ونزوئلا اعلام کرده مشکل قطعی برق که توسط آمریکا و کودتاچیان برای سرنگونی دولت برنامه‌ریزی شده بود برطرف شده و در ۸۰ درصد مناطق برق مجددا وصل شده است. دیروز اما مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا  از تشکیل یک واحد نظامی ویژه با مسئولیت «حفاظت از تاسیسات» و خدمات اساسی نظیر تاسیسات تامین آب و برق این کشور هم خبر داد.
ایسنا در این باره به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشته نیکولاس مادورو در سخنرانی که از رادیو و تلویزیون ونزوئلا پخش شد اعلام کرد، این واحد ویژه موسوم به «فرماندهی دفاع از خدمات راهبردی اساسی» با وظیفه تضمین «امنیت، کارکرد و حفاظت» در این زیرساخت‌ها تشکیل شده است. برهمین اساس افسران این واحد فرماندهی مسئولیت دارند، امنیت «فیزیکی و سایبری» زیرساخت‌ها و حفاظت از تجهیزات آنها را تضمین کنند. رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین وعده داده دست به «تغییراتی مهم در عملکرد دولت» خواهد زد.مادورو در سخنرانی خود از محل کاخ ریاست جمهوری در شهر کاراکاس همچنین تصریح کرد: «به زودی من به اعلام تغییرات جدید موثری در نحوه عملکرد دولت خواهم پرداخت.»
مادورو در این سخنرانی بار دیگر تکرار کرد قطعی برق که تقریبا یک هفته به طول انجامید به دستور جان بولتون، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اجرا شد. وی مخالفان را متهم به دسیسه‌چینی برای «همراه کردن این خاموشی گسترده با خشونت‌های سراسری» کرده و گفت که این توطئه هم خنثی شده است.