واکنش فلسطینی‌ها به تغییر لحن آمریکا درباره جولان اشغالی

مقام‌های ارشد تشکیلات خودگردان و فتح تغییر لحن آمریکا درباره جولان سوریه را محکوم و اعلام کردند، فرستاده آمریکا به نماینده کمپین انتخاباتی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه آمریکا برای اولین بار در گزارش حقوق بشری خود بلندی‌های جولان را به جای آنکه منطقه‌ای اشغال شده توصیف کند آن را منطقه‌ای تحت کنترل اسرائیل توصیف کرده است.
"صائب عریقات" مقام ارشد مذاکره‌کننده فلسطینی و عضو ارشد فتح در واکنش به این موضوع اعلام کرد، «جیسون گرینبلت» فرستاده رئیس‌جمهور آمریکا در امور منطقه، به صورت رسمی به رئیس کمپین انتخاباتی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و حزب وی «لیکود» تبدیل شده است.
عریقات در ادامه نوشت: به نظر می‌رسد (گرینبلت) برای خدمت به شهرک‌نشنیان و افراط‌گراهای اسرائیلی و از بین بردن میانه‌روهای فلسطینی و اسرائیلی متولد شده است؛ کسانی که زندگی‌شان را برای امنیت و صلح از طریق تحقق راهکار دو دولتی در مرزهای 1346 اختصاص داده‌اند.


"نبیل ابوردینه" سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان هم اعلام کرد، این تصمیم آمریکا در خصوص جولان، ادامه شیوه خصمانه دولت آمریکا علیه ملت فلسطین و در تضاد با تمام قطعنامه‌‌های بین‌المللی است.
براساس گزارش خبرگزاری "سما"، وی در ادامه اعلام کرد، عناوین آمریکایی اطلاق‌شده (بر اراضی فلسطینی و جولان) واقعیت اراضی اشغالی فلسطین از 1346 و جولان اشغالی را تغییر نمی‌دهد؛ اراضی‌ای که براساس قطعنامه‌های سازمان ملل و قانون بین‌الملل تحت اشغال رژیم اسرائیل هستند.
ابوردینه افزود، تصمیم اخیر در راستای توطئه آمریکا برای اجرایی کردن «معامله قرن» با هدف تسویه مساله فلسطین صورت می‌گیرد.
معامله قرن طرح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای حل نزاع فلسطینی-اسرائیلی است و گفته می‌شود پس از انتخابات رژیم صهیونیستی در نهم ماه آوریل امسال ارائه خواهد شد.
سایر اخبار این روزنامه
تولید و قیمت نفت ایران افزایش یافت رویترز: آمریکا معافیت تحریمی واردکنندگان نفت ایران را تمدید می‌کند سرپرست سازمان توسعه تجارت: صادرات غیر نفتی کشور به 40 میلیارد دلار رسید در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری مطرح شد: رهبر انقلاب: مرزبندی با دشمن بسیار لازم است اما مخالفان نظر خود را به همراهی با دشمنان منتسب نکنید دکتر روحانی بعد از بازگشت از سفر عراق: هیچ قدرت و کشور ثالثی قادر نیست بین ایران و عراق تفرقه ایجاد کند ائمه جمعه: سفر رئیس جمهوری به عراق نمایش عزت ایران اسلامی بود روزنه‌های فساد را ببندید واکنش ظریف به کشتار مسلمانان در نیوزیلند: حمایت از اسلام هراسی را متوقف کنید دو ضربه کنگره آمریکا به ترامپ در یک روز 80 کشته و زخمی در جنایت تروریستی حمله به دو مسجد در نیوزیلند تاکید مراجع تقلید بر ضرورت برخورد جدی با اختلاس، گرانی و رفع مشکلات تولید ایران، مسائل و مشکلاتش برخورد گزینشی با حقوق بشر، چرا؟! واکنش فلسطینی‌ها به تغییر لحن آمریکا درباره جولان اشغالی ترامپ اتحادیه اروپا را تهدید کرد کره شمالی: ترامپ فرصت طلایی صلح را از دست داد در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری مطرح شد: رهبر انقلاب: مرزبندی با دشمن بسیار لازم است اما مخالفان نظر خود را به همراهی با دشمنان منتسب نکنید در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری مطرح شد: رهبر انقلاب: مرزبندی با دشمن بسیار لازم است اما مخالفان نظر خود را به همراهی با دشمنان منتسب نکنید در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری مطرح شد: رهبر انقلاب: مرزبندی با دشمن بسیار لازم است اما مخالفان نظر خود را به همراهی با دشمنان منتسب نکنید در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری مطرح شد: رهبر انقلاب: مرزبندی با دشمن بسیار لازم است اما مخالفان نظر خود را به همراهی با دشمنان منتسب نکنید در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری مطرح شد: رهبر انقلاب: مرزبندی با دشمن بسیار لازم است اما مخالفان نظر خود را به همراهی با دشمنان منتسب نکنید