هشدار نسبت به اقدامات مشکوک هسته‌ای با دلارهای نفتی

دبیر شورای عالی امنیّت ملّی ضمن هشدار به بعضی از کشورهای منطقه، گفت: برخی‌ها با صرف دلارهای نفتی اجرای پروژه‌های مشکوک هسته‌ای را در دستور کار قرار داده‌اند و این اقدامات می‌تواند منطقه و حتی جهان را با خطر و بحرانی بدتر از تهدید تروریست‌های تکفیری و داعش مواجه کند.
به گزارش ایرنا امیر دریابان «علی شمخانی» روز چهارشنبه در یادواره شهدای بدر و خیبر و شهدای شمالغرب کشور در حسینیه ثارالله ارومیه، افزود: بدون شک شکل‌گیری تهدیدهای جدیدی از این دست ما را ناگزیر خواهد کرد که براساس ماهیت و جغرافیای جدید تهدیدها، راهبرد خود را تنظیم و نیازهای کشور و نیروهای مسلح را در چهارچوب آن پیش‌بینی و اجرا کنیم.
وی اضافه کرد: تمام تحرک‌های بیگانگان و برخی کشورهای شرور در منطقه غرب آسیا به ویژه اقدامات غیرعادی برخی کشورهای منطقه که سابقه سیاه آنان در حمایت از جریان‌های تروریستی اثبات شده است را تحت رصد دائمی داریم.
دبیر شورای عالی امنیّت ملّی بیان کرد: منشاء اصلی قدرت جمهوری اسلامی ایران فرهنگ مقاومت و شهادت است و از این رو مبانی و مظاهر این فرهنگ نورانی بیش از هر موضوع دیگری در معرض تهاجم و تخریب دشمنان قرار دارد.


وی جنگ اقتصادی و روانی دشمن که با شدت و گستردگی بی‌سابقه در جریان است را ابزاری برای دلسرد کردن جامعه از تداوم مقاومت و پذیرش مسیر تسلیم و ذلت عنوان کرد و افزود: پیروزی بدون مقاومت و تلاش حاصل نمی‌شود و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و تفکر انقلابی، سال 98 را سال مایوس سازی دشمن قرار می‌دهیم.
نماینده مقام معظم رهبری افزود: سال 98 سال استمرار تفکر انقلابی در داخل و بروز و جلوه آن در مواجهه پیروزمندانه با دشمنان خارجی خواهد بود.
«شمخانی» سال آینده را سال پیروزی‌های جدید در داخل برای حل مشکلات مردم و در منطقه برای تقویت و توسعه پیروزی محور مقاومت و آغازی مقتدرانه برای گام دوم انقلاب اسلامی دانست.
وی با اشاره به اقدامات مهمی که باید در گام دوم انقلاب به منصه ظهور برسد، گفت: دهه پنجم انقلاب، دهه عبور از مشکلات تصنعی و ایام پیروزی قاطع و بزرگ ملت رشید ایران و جبهه قدرتمند مقاومت خواهد بود.
وی افزود: مقابله با بی ثبات سازان و مخالفان استقلال کشور موجب شکوفایی ظرفیت‌ها و استعدادها می‌شود و این دریای بی کران به طور قطع جوی باریک وابسته شدن به قدرت‌ها و چشم امید داشتن به دشمن را درمی‌نوردد.
دبیر شورای عالی امنیّت ملّی با اشاره به افق بلند انقلاب اسلامی که اکتفاء به حداقل‌ها در آن جایی ندارد، افزود: روابط امروز ایران با عراق ثمره مقاومت و همپیمانی راهبردی و اینستکس اروپایی‌ها (ساحات /سامانه حمایت از تبادلات تجاری) مثالی از جوی باریک و کم ثمر است.
«شمخانی» با تبیین شرایط امروز منطقه و مواجه شدن رژیم صهیونیستی با ناکامی‌های مستمر اظهار داشت: رژیمی که به دنبال تسلط از نیل تا فرات بود امروز در مرزهای بی اعتبار خودش محصور شده است و سردمداران آن از ترس موشک‌های مقاومت خواب آرام ندارند.
وی در ادامه با اشاره به اقتدار برآمده از تفکر انقلابی که موجب ایجاد ظرفیت بازدارندگی قابل اتکا برای کشور شده است، اظهار داشت: تفکر انقلابی هرگز خود را محدود به امکانات موجود یا تامین نیاز از خارج نمی‌داند و همواره به دنبال ایجاد الگوهای موفق با اتکا به جوانان و تجربه بزرگان کشور است.
«شمخانی» تاکید کرد: تجلیل از شهدای گرانقدری مانند عباس بابایی، آبشناسان، ردانی پور، کاوه و باکری نباید ظاهری و نمادین باشد، بلکه آنان الگوی ما در تداوم بخشیدن به آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی هستند که از اسلام و انقلاب و نظام دفاع کردند تا ایران آزاد و مستقل بماند و ایرانی با افتخار و سربلندی زندگی کند.
به گزارش ایرنا امیر دریابان «علی شمخانی» صبح امروز پس از ورود به ارومیه با نثار گل بر مزار شهدای عملیات بدر و خیبر و بنای یادبود همسنگران شهیدش «مهدی و حمید باکری»، یاد و خاطره آنان را گرامی داشت.
«حمید باکری» طی سال 1362 در عملیات خیبر و «مهدی باکری» به سال 1363 در عملیات بدر به شهادت رسیدند و بر همین اساس هر ساله یادواره شهدای بدر و خیبر طی اسفند در ارومیه برگزار می‌شود.
شهید «مهدی باکری» سید شهیدان آذربایجان غربی است و در مناطق مختلف کشور این استان را با این شهید گلگون کفن می‌شناسند؛ شهادت «حمید باکری» را نیز به مهتاب قبل از طلوع آفتاب (شهادت مهدی) تشبیه می‌کنند.
نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی بعد از ظهر امروز نیز در جمع اعضای شورای اداری آذربایجان غربی حضور خواهد یافت.