کانادا مأمن اختلاسگران شده است

مرجان شیخ‌الاسلامی به کشور باز می‌گردد؟
کانادا مأمن اختلاسگران شده است
آرمان: مرجان شیخ‌الاسلامی نامی است که این روزها بیش از هر نام دیگری شنیده می‌‌شود و از رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب تا شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی نام وی بسیار برده می‌شود. وی که به روایتی بزرگترین اخلال تاریخ کشور را در نظام اقتصادی انجام داده، به قرائت دادستان تهران در سال 91 و به روایت قاضی پرونده پتروشیمی، پیش از آغاز رسیدگی به این پرونده از کشور گریخته است. در این راستا حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور می‌گوید: «نیروى انتظامى و پلیس بین‌الملل، همکارى خوبى با دستگاه قضایى دارند و آن جایى که ما ماموریتى را به آنها محول مى‌کنیم تا آن مرزى که در اختیارات آنهاست کار را انجام مى‌دهند. دستور قضایى صادر و به پلیس بین‌الملل ابلاغ شده و انتظارمان این است که همکارى کنند».
پرونده بزرگ پتروشیمی‌گیت


تاکنون پرونده‌های بسیاری در ارتباط با فساد مالی و اقتصادی وجود داشته که هر کدام مراتب خاص خود را طی کرده است. در این میان نام‌های متعددی نیز بر سر زبان‌ها افتاده است. از فاضل خداداد، شهرام جزایری، بابک زنجانی تا اخیرا حسین هدایتی، رضا حمزه‌لو و مرجان شیخ‌الاسلامی آل‌آقا. آنطور که گفته می‌شود، مورد آخر توسط چند نفر و از جمله مرجان شیخ‌الاسلامی اتفاق افتاده و در نوع خود بزرگترین به‌شمار می‌رود و به همین خاطر نام وی بسیار برده می‌شود. شیخ‌الاسلامی شخصی بود که که براي باز کردن راه نفوذ در مراکز قدرت، خود را گاهی وابسته به اصلاح‌طلبان و گاهی به اصولگرايان معرفي و نام خود را در اوراق تبليغاتي به عنوان کانديداي اين جناح‌ها مطرح ‌کرد، اما نتوانست در هیچ یک از این جریانات به طور مستمر فعالیت کند و اگر این پرونده باز نمی‌شد، چه بسا هویت وی نیز فاش نمی‌گشت. شيخ‌الاسلامي چندی است متهم فراري در پرونده پتروشيمي‌گیت است که چیزی در حدود 7میلیون و ۶۵ هزار و ۵۲۹ یورو و ۸ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۳۸۴ دلار تحصیل مال نامشروع داشته و به خارج از کشور گریخته و به کانادا رفته است. گرچه برخی گمان می‌کردند که با باز شدن پرونده از کشور گریخته، اما دادستان تهران تصریح کرده که وی در همان سال 91 از کشور خارج شده است.
دستور قضائی
دادستان کل کشور در حاشیه نشست با ناجا اظهار کرد: ارتباط بین دستگاه قضایى و نیروى انتظامى یک ارتباط تنگاتنگ و همیشگى بوده و خواهد بود، به لحاظ جایگاه دستگاه قضایى و مسئولیت‌هاى این دستگاه و همچنین به لحاظ اینکه قسمت عمده‌اى از کارها از طریق نیروى انتظامى انجام مى‌شود، این ارتباطات همیشه باید باشد و تقویت شود و ما هم در سراسر کشور این ارتباط را همیشه داشته و داریم و خواهیم داشت.
ادامه صفحه 16