حمله جنگنده‌های سعودی به مسافران یک اتوبوس غیرنظامی دریمن

درحالی که هنوز چند روز از حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به «کشر» در استان حجه یمن نگذشته، این جنگنده‌ها دیروز بار دیگر یک اتوبوس حامل غیرنظامیان را در این استان هدف قرار دادند.
جنگنده‌های ائتلاف سعودی دیروز یک اتوبوس حامل غیرنظامیان در استان «حجه» یمن را هدف قرار داد.براساس گزارش «المسیره»، افراد سوار بر این اتوبوس،‌ از خرید از بازار «الهیجه» در منطقه «خدلان» در شهر «مستبا» بازمی‌گشتند که در حمله جنگنده‌ها، سه نفر از آنها کشته و سه نفر زخمی شدند.
یکشنبه هفته جاری نیز جنگنده‌های «ائتلاف عربی» به فرماندهی عربستان سعودی به منازل غیرنظامیان در منطقه «طلان» در شهر کشر استان حجه حمله کرد که طی آن بیش از 43 غیرنظامی کشته و زخمی شدند.
به تلافی این جنایات انصارالله یمن اعلام کرد که نیروهای این جنبش با شلیک موشک بالستیک استان "حجه" واقع در شمال غرب یمن را هدف قرار دادند.یگان موشکی وابسته به انصارالله یک موشک بالستیک از نوع "بدر پی یک" را به سمت مراکز تجمع ارتش یمن در غرب شهرستان "حیران" واقع در شمال غرب "حجه" شلیک کرد.


یک منبع در یگان موشکی این جنبش اعلام کرد که این موشک دقیقا به هدف خود در غرب حیران اصابت کرد و تعدادی از نیروهای این ارتش در پی اصابت موشک کشته و زخمی شدند.
ازسوی دیگر، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در جنبش انصارالله اعلام کرد، امروز ملت یمن بیشتر از قبل به ادامه پایداری و استقامت خود پافشاری می‌کنند.الحوثی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان و دولت مستعفی یمن با پیشنهادات فرستاده سازمان ملل برای اجرای توافق الحدیده مخالفت می‌کنند و با این اقدام مانع اجرای توافق سوئد در خصوص الحدیده می‌شوند.
وی در ادامه افزرود: پیشنهادات زیادی درخصوص اجرای توافق سوئد درباره الحدیده ارائه شده که کمیته وابسته به دولت نجات ملی یمن به ریاست علی الموشکی با این پیشنهادات موافقت کرده‌ است این درحالی است که به دلیل مخالفت کشورهای ائتلاف متجاوز عربی و مزدورانشان هیچ روزنه امیدی درباره اجرای آنها دیده نمی‌شود.
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن همچنین تصریح کرد: ما از برادران خود می‌خواهیم هیچ پیشنهاد جدیدی را جز بعد از آماده شدن طرف مقابل برای امضای این پیشنهادات نپذیرند.
سایر اخبار این روزنامه
مشاور ارشد سابق وزارت‌خزانه‌داری آمریکا: معافیت هند و چین از تحریم خرید نفت ایران تمدید می‌شود حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی: مردم از دستگاه قضایی راضی نیستند انتقاد رئیس قوه قضائیه از بازداشتهای بدون دقت در جلسه هیات وزیران به ریاست دکتر جهانگیری انجام شد؛ موافقت دولت با تغییر و اصلاحات تقسیماتی در 12 استان کشور با حکم رهبر انقلاب اسلامی؛ حجت‌الاسلام شعبانی‌موثقی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه همدان شد توصیه حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی در دیدار رئیس جمهوری اسلامی ایران ضرورت رعایت توازن در سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تراز تجاری 1.5 میلیارد دلار مثبت شد نتانیاهومدعی شد: با 6 کشور اسلامی مهم ارتباط داریم مجلس انگلیس برای دومین بار توافق برگزیت را نپذیرفت ترکیه: رژیم صهیونیستی فلسطینیان را در خاک خودشان زندانی کرده است ادامه تظاهرات الجزایری‌ها با وجود انصراف «بوتفلیقه» از کاندیداتوری حمله جنگنده‌های سعودی به مسافران یک اتوبوس غیرنظامی دریمن تحلیل سیاسی هفته دبیر شورای عالی امنیت ملی: هرگونه تلاش برای ناامن سازی مرزهای ایران با اقدامات تهاجمی همراه خواهد بود مشاور ارشد سابق وزارت‌خزانه‌داری آمریکا: معافیت هند و چین از تحریم خرید نفت ایران تمدید می‌شود