ترکیه: رژیم صهیونیستی فلسطینیان را در خاک خودشان زندانی کرده است

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در واکنش به سخنان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد: دولت آپارتاید اسرائیل به رهبری بنیامین نتانیاهو فلسطینیان را در خاک خود زندانی کرده است.
به گزارش "ایرنا"به نقل از خبرگزاری آناتولی، ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با انتشار پیامی نوشت: "نتانیاهو به دلیل اینکه رئیس‌جمهور ترکیه از اظهارات عرب‌ستیزانه و مسلمان‌ستیزانه او انتقاد کرد، به وی حمله می‌کند؛ رژیم آپارتاید اسراییل به رهبری نتانیاهو اراضی فلسطینیان را اشغال کرده، زنان و کودکان را می‌کشد ‌و آن‌ها را در خاک خود زندانی می‌کند".
سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه خطاب به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی عنوان کرد: "تل‌آویو، دروغ‌ و فشار‌های شما مانع افشای گنا‌هانتان نخواهد شد".
کالین در پیام خود در اعتراض به ادعاهای نتانیاهو مبنی بر اینکه "اسرائیل فقط به یهودی‌ها تعلق دارد"، نوشت: من به شدت این رویکرد نژادپرستانه و تبعیض آمیز را محکوم می‌کنم؛ آیا کشورهای غربی واکنش نشان خواهند داد؟ آیا آن‌ها دوباره سکوت خواهند کرد و آیا آن‌ها یک جنایت دیگر اسرائیل را می‌پوشانند؟".


"عمر چلیک" سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه نیز طی سخنانی در جمع خبرنگاران در مرکز این حزب در آنکارا در واکنش به سخنان نتانیاهو، علیه اردوغان، گفت: آقای نتانیاهو بیش از هر سیاستمدار کنونی در جهان لایق وصف دیکتاتور است.
نتانیاهو که سرگرم فعالیت‌های انتخاباتی است روز یکشنبه اعلام کرده بود «اسرائیل» کشور همه شهروندانش نیست، بلکه فقط «کشور یهودیان» است و جامعه اعراب و مسلمان اهمیتی ندارند.
نتانیاهو در پاسخ به واکنش ترکیه سه‌شنبه شب با انتشار پیامی توئیتری نوشت: «اردوغان، دیکتاتور ترکیه، به دموکراسی اسرائیل حمله می‌کند درحالی که زندان‌هایش مملو از روزنامه نگاران و قضات ترک است، چه مضحک.
سایر اخبار این روزنامه
مشاور ارشد سابق وزارت‌خزانه‌داری آمریکا: معافیت هند و چین از تحریم خرید نفت ایران تمدید می‌شود حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی: مردم از دستگاه قضایی راضی نیستند انتقاد رئیس قوه قضائیه از بازداشتهای بدون دقت در جلسه هیات وزیران به ریاست دکتر جهانگیری انجام شد؛ موافقت دولت با تغییر و اصلاحات تقسیماتی در 12 استان کشور با حکم رهبر انقلاب اسلامی؛ حجت‌الاسلام شعبانی‌موثقی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه همدان شد توصیه حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی در دیدار رئیس جمهوری اسلامی ایران ضرورت رعایت توازن در سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تراز تجاری 1.5 میلیارد دلار مثبت شد نتانیاهومدعی شد: با 6 کشور اسلامی مهم ارتباط داریم مجلس انگلیس برای دومین بار توافق برگزیت را نپذیرفت ترکیه: رژیم صهیونیستی فلسطینیان را در خاک خودشان زندانی کرده است ادامه تظاهرات الجزایری‌ها با وجود انصراف «بوتفلیقه» از کاندیداتوری حمله جنگنده‌های سعودی به مسافران یک اتوبوس غیرنظامی دریمن تحلیل سیاسی هفته دبیر شورای عالی امنیت ملی: هرگونه تلاش برای ناامن سازی مرزهای ایران با اقدامات تهاجمی همراه خواهد بود مشاور ارشد سابق وزارت‌خزانه‌داری آمریکا: معافیت هند و چین از تحریم خرید نفت ایران تمدید می‌شود