24 هزار جهادگر در نوروز عازم مناطق محروم می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ محمد زهرایی در اولین جلسه کارگروه هماهنگی بسیج سازندگی کشور اظهار داشت: یک هزار و 167 گروه جهادی مشتمل بر 24 هزار نفر در ایام نوروز به مناطق محروم خدمت‌رسانی می‌کنند.
وی با بیان اینکه اولین افتخار بسیج سازندگی این است که به فرمان رهبری تشکیل شد، افزود: سامان بخشیدن به جوانان برای رفع اوقات فراغت و تمرین مدیریت در عرصه‌های واقعی در کنار رفع محرومیت‌ها از اهداف بسیج سازندگی است. ماموریت اول سازمان بسیج در ساماندهی گروه‌های جهادی، خود انسان است. پاکسازی، مدیرپروری و پرورش انسان‌های دغدغه‌مند به قصد خدمت با شعار خودسازی و دگرسازی بدون جهت‌گیری سیاسی از اولویت‌های ماست.
رئیس ‌سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد:‌ در سال 86 مجلس، قانون بسیج سازندگی را تصویب کرد و‌ ما مجاز شدیم با سایر دستگاه‌های اجرایی تفاهم نامه ببندیم و قرارداد مستقیم داشته باشیم. از سال 86 کمک به دولت در اجرای پروژه‌های عمرانی زودبازده و عام‌المنفعه در دستور کار ما قرار گرفت و 141 هزار پروژه کوچک نظیر قنوات، استخر ذخیره آب، آبخیزداری، ساخت خانه عالم، ساخت مسجد و غیره در 28 عرصه با دستگاه‌های اجرایی کار شد.
زهرایی با بیان اینکه ماموریت سوم ما اقتصاد مقاومتی است، گفت: ما متولی اقتصاد کشور و حتی مردمی کردن همه اقتصاد نیستیم اما به نهادهای انقلابی کمک می‌کنیم اقتصاد مردمی‌شود.


وی با ‌اشاره به اینکه 170 هزار کارگاه اقتصاد مقاومتی با تاکید بر زنجیره ارزش را شکل داده‌ایم، افزود: تلاش می‌کنیم در سال 98 هم به موضوعاتی نظیر بسته‌بندی و برندسازی توجه داشته باشیم، ضمن اینکه‌ در محرومیت‌زدایی همگرایی و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی را دنبال می‌کنیم.
رئیس ‌سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: تفاهم نامه احداث پنج هزار واحد مسکونی،‌ مناسب‌سازی 10 هزار واحد مسکونی، مناسب‌سازی سه شهر برای معلولان در دستور کار سازمان بسیج سازندگی کشور قرار گرفته است. هدف بسیج سازندگی برای اجرای 40 هزار پروژه عمرانی در40 سالگی انقلاب و آغاز این پروژه‌هاست. ما پروژه‌هایی را شروع می‌کنیم که مردم حضور حداکثری داشته باشند.‌ 20 درصد از منابع اجرایی پروژه‌ها در بسیج سازندگی توسط خیران تامین می‌شود.
زهرایی افزود: ‌ما برای 11 هزار گروه جهادی ارتباط مستمر با مردم تعریف کرده‌ایم. در حال حاضر با استمرار سه تا پنج سال گروه‌های جهادی و حضور آنها در منطقه می‌ توان پروژه‌های طولانی‌تری را شروع کرد.
وی ادامه داد: سازمان بسیج، رقیب پیمانکار نیست. ما در اجرای پروژه‌ها می‌خواهیم از ظرفیت سپاه و بسیج استفاده کنیم. ما به دنبال سود نیستیم و این حکم شرعی برای ماست که انتفاع نداشته باشیم. سال 98 در قالب طرح بزرگ خدمت‌رسانی همزمان و همگرا در سراسر کشور 40 هزار پروژه را آغاز می‌کنیم که البته بخشی از آنها آغاز
شده است.