سید ابراهیم رئیسی: در مبارزه با فساد خط قرمزی وجود ندارد

رئیس جدید قوه قضائیه‌ گفت: کار سخنگویی کار لازمی است اما کافی نیست و در تبیین مسائل قضایی نباید به این نشست‌ها اکتفا شود. البته این به معنای آن نیست که مسئولان قضایی مدام سخنرانی کنند‌ بلکه باید با اقدامات هنرمندانه، مبانی تصمیم‌ها و اقدام‌های قضایی را برای مردم تشریح کرد.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی اولین جلسه کاری را با فراخواندن روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های کل کشور تشکیل داد و در این جلسه، رئیس دستگاه قضا با تشریح اولویت‌های این قوه، از آغاز یک دوره جدید کار و تلاش شبانه‌روزی برای حل مسائل مردم در بخش قضایی خبر داد.
وی با تشکر از زحمات سخنگوی قوه قضائیه گفت: کار سخنگویی کار لازمی است‌ اما کافی نیست و در تبیین مسائل قضایی نباید به این نشست‌ها اکتفا شود. البته این به معنای آن نیست که مسئولان قضایی مدام سخنرانی کنند‌ بلکه باید با اقدامات هنرمندانه، مبانی تصمیم‌ها و اقدام‌های قضایی را برای مردم تشریح کرد و در عین عمل به مرّ قانون و قاطعیت در اجرای آن، به سوال‌های مردم، پاسخ‌های روشن و قانع‌کننده داد.
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه در برخورد با فساد خط قرمزی وجود ندارد، گفت: تنها خط قرمز در این خصوص، بی‌استناد سخن گفتن و بی‌استناد عمل کردن‌ است. من در دوره ریاست سازمان بازرسی کل کشور نیز تاکید داشتم که در پیگیری و نظارت بر عملکرد سازمان‌ها هیچ جا تابلوی ورود ممنوع وجود ندارد؛ فقط نباید حرف یا عمل ما غیرمستند باشد‌ چرا‌که ما در جایگاه قضاوت قرار داریم و باید کاملاً مستند سخن بگوییم و عمل کنیم.
وی افزود: مبارزه با فساد یک کار بخشنامه‌ای نیست و مردم باید عزم راسخ مدیران و دستگاه‌های کشور را در عمل ببینند و همه متوجه شوند که در این کشور به ویژه در دستگاه اداری، ارتکاب فساد هزینه دارد‌ بنابراین باید هزینه فساد را بالا برد.
سایر اخبار این روزنامه