گردنم برای تسلیم شدن به مجازات از مو نازک تر است!

چهارمین جلسه علنی رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی و متهمان مرتبط، در شعبه سوم دادگاه ویژه به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد.
در این جلسه قاضی مسعودی مقام به تفهیم اتهامات تعدادی از متهمین پرداخت و گفت: در جلسه قبل تعدادی از متهمین تفهیم اتهام شدند و تحقیقات را از سایر متهمین انجام خواهیم داد.
قاضی مسعودی مقام پس از قرائت مفاد ماده 193 و 194 آیین دادرسی کیفری سال 92، از متهم حسین حدادان خواست در جایگاه حاضر شده و از خوددفاع کند.
قاضی مسعودی مقام خطاب به این متهم گفت: براساس مستندات شکایت بانک سرمایه، گزارش سازمان بازرسی کل کشور، پاسخ استعلام اداره مطالعات و مقررات بانک مرکزی، گزارش سازمان اطلاعات سپاه، گزارش معاونت جرایم اقتصادی آگاهی تهران بزرگ، گزارش ضابطین و اظهارات مطلعین و اقاریر سایر متهمین و تحقیقات معلوم است اتهام شما معاونت در اخلال در نظام اقتصادی کشور در جهت اخذ تسهیلات کلان بانکی می‌باشد. آیا اتهامات را قبول دارید؟متهم حدادان گفت: خیر.


قاضی خطاب به متهم گفت: پس ازخود دفاع کنید.
حسین حدادان مدعی شد که فقط یک راننده تاکسی بوده و ماهی 600 هزار تومان حقوق می‌گرفته اما قاضی گفت: چطور کاره‌ای نبودید وقتی که بیش از 700 میلیون تومان به حساب شما واریز شده است.
وکیل تسخیری حسین حدادان در شعبه سوم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی گفت: موکل من فریب یک توطئه و تبانی بین هدایتی، موسوی نژاد و یقینی را خورده و هیچ اطلاعی از این تبانی نداشته است.
وی از فردی به نام نیما مقدم به عنوان نقطه کور این پرونده یاد کرد که به گفته او در کیفرخواست نیز اسمی از او به عنوان متهم ذکر نشده است.
وکیل متهم افزود: این متهم راننده تاکسی بوده و به نظر من نیما مقدم نقطه کور این پرونده است که در کیفرخواست نیز به آن اشاره‌ای نشده درحالی که وی معرف موکل من و دیگران بوده است.
وی افزود: موکل قصدی که منجر به پولشویی شود نداشته، ماهی 600 هزار تومان حقوق می‌گرفته و غیر از حقوق ماهیانه و پاداش و حق الزحمه چیزی نمی‌گرفته و طراح اصلی این مسئله یقینی بوده است.
این وکیل دادگستری افزود: اظهارات هدایتی در دادگاه دلالت دارد که به یقینی گفته، قصد تاسیس شرکتهایی داشته است و اظهارات هدایتی و موسوی‌نژاد دلالت بر تبانی آنان با بانک سرمایه را دارد.
وی افزود: درخواست وام مراحلی دارد. ابتدا به کمیته اعتبارات ارجاع داده می‌شود و پس از اعتبارسنجی به هیئت عمومی اعلام می‌شود تا بانک تسهیلات بدهد درحالی که در این پرونده موکل من هیچ نقشی نداشته است.
حسین حدادان در دفاع از خود گفت: من راننده تاکسی هستم و ماهی 600 هزار تومان دریافت می‌کنم.
قاضی مسعودی مقام گفت: در اسناد موجود 550 میلیون تومان و در موردی دیگر 180 میلیون تومان دریافت کرده اید.
متهم گفت: من از سال 91 تا 94 در مجموع 35 میلیون تومان به اضافه عیدی و پاداش گرفته‌ام و هیچ نقشی در دریافت تسهیلات نداشتم و فقط حضور فیزیکی داشتم و کار اداری می‌کردم.
قاضی خطاب به او گفت: آیا شما سند تجاری امضا نمی‌کردی؟ متهم گفت: نمی‌دانستم که آنها نمی‌خواهند وام بگیرند.
قاضی گفت: شما مدیرعامل بودید. اگر سند امضا نکردید پس چرا برای افتتاح حساب به بانک رفتید؟
متهم گفت: نیما مقدم نماینده اکبر یقینی و موسوی نژاد بود که با هم به بانک سرمایه شعبه فرمان رفتیم. به مقدم گفتم این اسناد چیست. چون ممکن است بعدا برای من مشکل ایجاد شود ولی یقینی به من اطمینان داد که هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد.
وی از قاضی این سوال را مطرح کرد که آیا می‌توان در عرض 20 دقیقه یک وام به مبلغ 65 میلیارد تومان دریافت کرد.
حدادان افزود: به من گفتند چند ماه دیگر شما را تعویض می‌کنند. من به هدایتی هم نامه نوشتم که مرا جابجا کند. به من دسته چک سفید امضا دادند و یقینی گفت مشکلی ایجاد نمی‌شود.
قاضی خطاب به متهم گفت: این مسئله، عدم آگاهی نیست. شما سند امضا کردی، در بانک حاضر شدی، پول به حسابتان واریز شده و سپس خارج شده و 65 میلیارد تومان جابه جا شده است.
متهم گفت: بعدا فهمیدم که وام را گرفتند یعنی در 20 دقیقه هم طول نکشید حتی رئیس بانک شعبه فرمان هم نپرسید که چرا به بانک آمده ایم.
متهم ضمانت نامه 65 میلیارد تومانی گرفته است
قهرمانی نماینده دادستان تهران گفت: آقای حدادان تسهیلات نگرفته بلکه او ضمانت نامه 65 میلیارد تومانی گرفته که به پول تبدیل شده است.
وی افزود: ضمانت‌نامه پرونده به عنوان ثمن معامله محسوب شده است. یعنی به شرکت فولاد خوزستان مراجعه کرده و قراردادی بستند تا فولاد خریداری کنند و ضمانتی داده‌اند تا اگر خسارتی وارد شد 15 درصد آن از این ضمانت نامه برداشت شود اما این ضمانت نامه را به فولاد خوزستان دادند و این شرکت نیز برای وصول پولش ضمانت نامه را به بانک برده است.
پیک موتوری صاحب شرکت شد
قاضی مسعودی مقام از متهم بعدی به نام نورالدین مقصودیانی فرزند رحمان متهم به معاونت در اخلال در نظام اقتصادی کشور خواست تا دفاعیات خود را بیان کند و از وی پرسید اتهامات انتسابی خود را قبول دارید که وی گفت: خیر.
مقصودیانی گفت: من اول پیک موتوری بودم، آقای یقینی به من گفتند بیا در شرکت ما کار کن، 1.5 سال هم پیک موتوری آقای یقینی بودم. آقای یقینی بعد از مدتی با تعریف از من به من گفت که می‌خواهم یک شرکتی را به نام تو کنم، من 2 سال هم پیک موتوری بودم و کارهای شخصی ایشان را انجام می‌دادم و هم مدیرعامل شرکت بودم! به من گفتند میخواهیم شرکت‌ها را پس از 2 سال به آقای هدایتی واگذار کنیم. قاضی: شما هم مدیرعامل بودید هم پیک موتوری؟
مقصودیانی: بله. من نمی‌دانستم که اصلاً شرکت چیست. آقای یقینی در کربلا موکب داشتند و آدم اسم و رسم‌داری بودند. من آقای هدایتی را نمی‌شناختم بعد از 2 سال گفتند می‌خواهیم به آقای هدایتی واگذار کنیم. بعد از چند روز گفتند آقای هدایتی می‌خواهد تسهیلات بگیرد، من نمی‌دانستم اصلاً تسهیلات یعنی چه. من رفتم پرس و جو کردم و دیدم برند ورزشی دارد و سایت خیریه دارد، از بانک زنگ می‌زدند که یکسری مدارک هست و بیا امضا کن، آقای یقینی می‌رفت و امضا می‌کرد.
من نمی‌دانم وام چه هست و ضمانتنامه چه هست، من می‌رفتم در بانک سرمایه شعبه مرکزی امضا می‌کردم، آقای هدایتی هم پشت چک‌ها را به عنوان ضامن امضا می‌کرد و 7سند منگوله‌دار پشت چک بود.
قاضی: مبلغ چقدر بود؟ مقصودیانی: مبلغ 130 میلیارد تومان بود. من در آنجا آقای کیان پیشه را دیدم و یک بار هم حسین هدایتی را دیدم.
وکیل مقصودیانی که وکیل حدادان هم بود گفت: آقای مقصودیانی هم مانند آقای حدادان فریب خورده است. دسته چک را خود آقای هدایتی گرفتند و همراه آقای کیان پیشه و مقصودیانی در بانک بودند.
مقصودیانی گفت: آقای هدایتی در طبقات بالای شعبه نشسته بود. من رفتم آنجا و چک‌ها را همانجا امضا کرد و با خودم به پایین شعبه آمد.قاضی ادامه داد: می‌گویند شما 550 میلیون تومان دریافت کردید؟مقصودیانی گفت: نه همچین چیزی نیست.قاضی گفت: در پرونده مستندات هست.مقصودیانی: نه 130 میلیون است. بابت 4 سال با سنوات، حق اولاد و حق مسکن این مبلغ را به من می‌دادند. دسته چک را به آقای مقدم دادم.
قاضی گفت: مقدم دسته چک را به چه کسی داد؟
مقصودیانی گفت: من نمی‌دانم، من سریع برمی گشتم به شرکت.
وکیل مقصودیانی گفت: موکلم چیزی حاصلش نشده، این مبلغ را به صورت حق الزحمه و پاداش داده‌اند. آقای هدایتی و موسوی نژاد از تسیهلات استفاده می‌کردند و 4 درصد هم به آقای یقینی می‌دادند. موکل من تحت تاثیر آقای یقینی که هیات می‌روند، کربلا می‌روند قرار گرفته و هدف موکل من پولشویی و... نبوده است.
حسین هدایتی خطاب به قاضی پرونده گفت: آیا این متهمانی که درباره من حرف می‌زنند سندی دارند که من در بانک بودم؟
وکیل مقصودیانی: اینها اقرار خود آقایان موسوی نژاد و هدایتی است.
قاضی خطاب به مقصودیانی گفت: حداقل دانش این است که هم پیک موتوری هستم، سند امضا می‌کنم، مدیرعامل هستم و... ما نمی‌توانیم چشممان را ببندیم و این موارد را نادیده بگیریم همین بحث شماست که می‌گوئید به جهت امرار معاش قبول کردم.
قاضی با تفهیم اتهام به مهدی فتحی متهم بعدی پرونده به اتهام معاونت در اخلال در نظام اقتصادی کشور گفت: آیا اتهامات خود را قبول دارید که فتحی پاسخ داد: انکار می‌کنم این اتهامات را.
فتحی گفت: بنده تا سال 91 در آژانس تاکسی تلفنی بودم که از طریق یکی از دوستان کارهای آژانسی شرکت‌های آقای یقینی را انجام می‌دادم. این دوست من گفت که من با آقای یقینی صحبت کردم که شما در شرکت کار کنی و کارها را به مرور یاد می‌گیری. گفتم کار چیست؟ گفت شرکت بازرگانی واردات و صادرات است.
مهدی فتحی ادامه داد: به من گفتند به علت تحریم‌ها آقای یقینی نمی‌تواند کار اقتصادی انجام دهد و برای همین شرکت را به نام شما می‌کنیم. بعد مدتی هم با من تماس گرفتند از دفتر آقای یقینی و گفتند به این دفترخانه که آدرس می‌دهیم مراجعه کنید و وقتی پرسیدیم گفتند باید شرکت‌ها را به نام آقای هدایتی بزنید اما اول باید به بانک برویم تا افتتاح حساب کنید و دوباره کاری نشود. ما اصلا نمی‌دانستیم قرار است چه اتفاقی بیفتد. من تنها وامی که گرفته‌ام یک میلیون وام ازدواجم بود.
وی افزود: این داستان تمام شد و ما فقط در دفترهایی که آقای یقینی گرفته بود حضور داشتیم و بعد هفت ماه به ما خبر دادند که بدبخت شدیم و اینها وام گرفته‌اند. این موضوع را هم به این شکل مطلع شدیم که یکی از دوستان رفته بود از حسابش پرینت حساب بگیرد که به او گفته بودند چطور 70 میلیارد وام گرفتی و ته حسابت خالی است. وقتی از آقای یقینی هم پرسیدیم اول اظهار بی‌اطلاعی کردند و بعد گفتند آقای هدایتی وام گرفته اما جای نگرانی ندارد. ایشان انسان معتبر هستند و وام را تسویه می‌کنند.
حسین هدایتی دولابی به دستور قاضی مسعودی مقام در جایگاه متهمان قرار گرفت تا آخرین دفاعیات خود به اتهام در مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل مال نامشروع به مبلغ 5 هزار و 869 میلیارد و 396 میلیون ریال را انجام دهد.
قاضی گفت: در جواب شما بگوییم ما اسیر جو نبودیم. این اولین پرونده ما نیست. ما 2-3 سال در این پرونده‌ها کار می‌کنیم و با دفاعیات متهمان رای صادر می‌کنیم.
هدایتی گفت: من شما را بالای 20 سال است می‌شناسم و برای تسلیم مجازات گردنم از مو نازک‌تر است.
وی افزود: اما به نظر می‌رسد که ما جزء 31 بدهکار بانکی که بانک سرمایه اعلام کرده حضور داریم. من فکر می‌کنم که این آقایان بی‌گناه در این دادگاه محاکمه می‌شوند. حداقل این بود که مدیر اینها بیاید و هم از خودش و هم از این بی‌گناه‌ها دفاع کند.
وی گفت: من شرکت‌ها را خریداری نکردمهمان‌طور که در جلسه اول توضیح دادم. نقش سال 92 را صفر تا 100 به آقای موسوی نژاد می‌دانم و سال 94 به عهده بنده است.
هدایتی افزود: من شرکتی از آقای یقینی خریداری نکردم، من برای گرفتن شرکت‌های معتبر که در کیفرخواست که در یک جلسه فوتبالی با من آشنا شده کذب محض است. با یک وکیلی به نام فرخ ضحاکی که 100 میلیون هم از من گرفت با آقای یقینی آشنا شدم. من 40 سال کاسبی کردم و از بانک‌ها وام گرفتم، این قدر عقلم نمی‌رسد که برای شرکت‌ها باید با شرایط اعتبارسنجی تسهیلات بگیرم؟
هدایتی افزود: من 5 شرکت به آقای موسوی نژاد دادم که 2 شرکت در سال 91 صلح حقوق شد و باطل شده بود. ایشان شرکت‌های واجد شرایط را به ما در قالب یک توافق دادند و آقای ضحاکی که 100 میلیون تومان از ما پورسانت گرفته بابت این کار، یقینی با من طرف بوده که 5 شرکت به آقای یقینی و 3 شرکت به خودم.
وی افزود: در سال 92 ضمانتنامه‌ها دریافت شد. 2 تا 70 میلیارد تومان بود ضرب در 2درصد یعنی 28 میلیارد تومان بابت این ضمانتنامه‌ها به ایشان دادم و کلاً 36 میلیارد تومان به آقای یقینی پرداخت کردم.
متهم ردیف اول اظهار داشت: براساس مستنداتی که خدمت شما آقای قاضی ارائه می‌دهم صفر تا 100 مسئولیت اخذ شرکت‌ها به عهده آقای یقینی است. هدایتی که 40 سال کار کرده نمی‌توانسته 7 تا مدیر بردارد و بیاورد در این شرکت‌ها بگذارد؟ این چیزهایی که می‌گویند به من ارتباطی ندارد.
وی افزود:‌ای کاش آقای یقینی حضور داشت و شهامت و مردانگی به خرج می‌داد، من 3 هفته پییش در دفتر شما ایشان را دیدم و گفتم چرا اسناد این 8 شرکت را ارائه نمی‌دهید که آن اسناد تسلیم شما شده است. بنابراین کل اسناد شرکت‌هایی که اعم از افتتاح حساب، سرمایه ثبتی، اظهارنامه‌ها و کارت بازرگانی در این پرونده موجود است. اگر این اوراق واقعی است پس شرکت‌ها صوری و کاغذی نیست یا اینکه ایشان اسناد را جعل کردند.
هدایتی خطاب به نماینده دادستان که گفته بود ضمانتنامه‌ها صوری است، گفت:‌ای کاش شما من را یک جلسه دعوت می‌کردید تا از ماجرا مطلع می‌شدید، من به ضابطان اسناد را ارائه کردم، ضمناتنامه‌ها را کاملاً با اسناد و قراردادها تقدیم کردم. اسناد 5 شرکت تا سال 94 دست آقای یقینی بوده است. خود آقای موسوی نژاد جوانمردانه تایید می‌کند. می‌خواهم عرض کنم کاتد مس جهت صادرات بوده و شرکت مس این اسناد را دارد. یک قرارداد 3 جانبه که شرکت کوه آوران و شرکت مس اسنادش موجود است. 3 هزار تن مس به شرکت ترکیه‌ای صادر شده و اسنادش هم تماماً موجود است پس این شرکت‌ها صوری نبوده است.
هدایتی گفت: آقای یقینی باید بیاید از این شرکت دفاع کند، این شرکت حتی سود هم کرده است.
وی افزود: صفر تا 100 این شرکت‌ها را باید آقای یقینی جواب بدهد و همین‌طور مسئولان بانک باید در اینجا حضور داشتند و جواب می‌دادند که مگر کارشناس فرستادند و گزارش فرستادند و 7 نفر کمیته عالی اعتبارات بردید و به آقای موسوی نژاد دادید. نمی‌توانند این آقا را بیاورید و جوابگو باشد؟
قاضی: چرا از شرکت‌های خود استفاده نکردید؟
هدایتی: عرض کردم به خاطر چک‌های برگشتی و اوضاع وخیم تولید نمی‌توانستم به نام شرکت‌های خودم وام بگیرم. من 2 مرحله وام گرفتم یک مرحله زمانی که آقای موسوی نژاد گرفتند که صفر تا 100 به عهده خودش است، یک مرحله وام دیگر هم 30 یا 50 میلیارد تومان را گرفتم و 80 میلیارد تومان دیگر بعد از اخذ ضمانتنامه‌ها به من دادند.
وی گفت: من سال 92 با آقای موسوی نژاد آشنا شدم. آن دعوایی که جلسه قبل عرض کردم صوری نبوده و حتی خود وکیل ایشان و خود آقای موسوی نژاد گفتند و در آن پرونده آقای موسوی نژاد منع تعقیب خورد و ما توافق کردیم و 53 میلیارد به من برگرداند.
هدایتی افزود: من عرض کردم به عنوان بچه تهران هزاران واحد ساختمان ساختم از هول حلیم در دیگ افتادم. گفتند شرکت دنا ساز صلاحیت نداشت است حتی یک میدان بسیار قدیمی که متعلق به شاه ملعون بوده را همین شرکت ساخته است و می‌خواهم بگویم قدمت بسیار زیادی دارد.
هدایتی افزود: یک تناقضی در کیفرخواست است یک جا می‌گویند این شرکت‌ها را در اختیار موسوی نژاد گذاشتم، یک جا می‌گویید فروخته، یک جا می‌گویید جهت دلالی بوده، من این ملک‌ها را 145 میلیارد تومان خریدم، اینکه قبول نمی‌کنید یک ملک را ندیده خریدیم بر عهده خودتان، ولی به خدا من این ملک را ندیده خریداری کردم. طبق مصوبات و تامین دلیل قوه قضاییه 15 هکتار زمین و 70 هزار ساختمان را شما وسوسه نمی‌شوید با 500 میلیارد سود بفروشید؟
هدایتی گفت: در دادسرای ویژه جرایم اقتصادی سال 93 بانک سرمایه از من شکایت کرد و 3 صفحه در پرونده موجود است. این سه صحفحه را بخوانید که آقای سعید مسئول شعبه بازپرسی منع تعقیب برای من زد. گفتند اگر کسی کاری کرده آقای موسوی نژاد است. ایشان گفتند که اگر یک بار دیگر دنبال این پرونده باشید من متوجه می‌شوم که دارید پرونده سازی می‌کنید.
وی گفت: به عنوان مدیر پروژه‌های کارسان و لیان، من شرکت‌های را به آقای موسوی نژاد معرفی کردم و در اینجا آقای موسوی نژاد مظلوم واقع شده‌ است. من به شرطی این پروژه را خریدم که همه چیز درست باشد، من صدها ملک خریداری کردم چطور می‌شود این ملک را ندید بخرم؟ من شرکت‌ها را به ایشان معرفی کردم و ایشان به بانک معرفی کرد. من فکر می‌کردم این متهمان نیروهای چند ساله یقینی هستند و آقای یقینی باید بیایند جواب دهد.
وی افزود: او قرار بوده این ضمانتنامه‌ها را بگیرد و بعد من این ملک‌ها را بخرم. تمام مراحل قبل از تاریخ هشتم خرداد 92 بوده، معرفی شرکت اگر جرم است من می‌پذیرم. آوردن منابع اگر خلاف است من می‌پذیرم و آقای موسوی نژاد نقشی نداشتند. شما گفتید 2-3 ماه بعد از سپرده تسهیلات گرفتید، سپرده 2 تا 3 سال بعد برده شده و هنوز 20-30 میلیاردش موجود است و مدارک خود بانک است نمی‌دانم به شما رسیده است یا خیر.
متهم ردیف اول اظهار داشت: رئیس شعبه تایید کرد و گفتند فقط این سپرده‌ها یک روز باز و بعد بسته شده. جهت تبانی با کارشناسان رسمی دادگستری جهت گران‌نمایی، خرید املاک تینوش و قصر سپیدان در جهرم توسط آقای موسوی نژاد بوده که این قسمت در کیفرخواست من آمده است.
نماینده بانک سرمایه گفت: ما هیچوقت نگفتیم ضمانت نامه‌هایی که شما گرفتید صوری است، ما گفتیم آن ضمانت نامه‌ها 4 ماه، 6 ماه و 8 ماه قبل پولش را خرج کردید. شما ضمانت نامه حسن انجام تعهدات با تبانی ضمانت نامه گرفتید. این شرکت‌ها اگر معتبر بودند چرا باید وجوه تسهیلاتی شان را به شما بدهند؟ کدام شرکت بدون قرارداد میلیاردها پول به کسی می‌دهد؟ آن 53 میلیارد تومان را چرا تسویه نکردید؟ آقای هدایتی سال 94 دو صورتجلسه با مدیران بانک سرمایه امضا می‌کنند متاسفانه مدارکی که دست آقایان هدایتی و موسوی نژاد است بیشتر از مدارکی است که در بانک است که توسط مدیران فاسد از بانک بیرون کشیده شده است.
وی گفت: اول اسفند سال 94 با التماس و خواهش در شعبه بانک می‌خواهند که آقای هدایتی بیایید پول‌ها را تسویه کنید، الان آخر سال 97 هستیم اگر آن موقع به این تعهد خود عمل می‌کردید که این اتفاقات نمی‌افتاد. یک جا می‌نشستند با ایشان توافق می‌کردند که پول آن 5 شرکت را متعهد شود. در جایی دیگر با همکاری مدیران خائن بانک 260 میلیارد تومان دیگر از بانک پول بردید، بعد شما می‌گویید مدیران بانک مظلوم اند؟ اینجا هم می‌گویید از هول افتادم در دیگ حلیم؟
نماینده بانک سرمایه افزود: در خصوص ملک جاده مخصوص اخذ تسهیلات در 2 فاز انجام شده، فاز اول اخذ تسهیلات در سال 92 به میزان 340 میلیارد تومان با هدف تحمیل ملک‌های کارسان و لیان به بانک سرمایه بوده است. ایشان پول‌هایی که از بانک خورده می‌گوید برای این ملک‌ها بوده است. ملک‌هایی که به 13 برابر قیمت واقعی ارزیابی شده است و آقای موسوی نژاد هم همکاری تنگاتنگی با شما داشته است.
وی گفت: آقای موسوی نژاد می‌گوید که من اصلاً همکاری نداشته‌ام، که با نامه‌ای که خدمتتان ارائه می‌دهم متوجه می‌شوید که ایشان همکاری مستقیم در این رابطه داشته است.
نماینده بانک سرمایه افزود: در فاز دوم تسهیلات سال 94 که 260 میلیارد تومان از بانک سرمایه خارج کردند هدف تحمیل ملک جاده مخصوص بوده است.
نماینده دادستان گفت: یاسر ضیایی در این پرونده پول زیادی به افراد مختلف داده و با توجه به این مسائل تخلفات بانک سرمایه یک ابر فساد به شمار می‌رود که در این رابطه 14هزار میلیارد تومان با وجود 400 متهم تا کنون شناسایی شده است.
قاضی مسعودی مقام با اعلام پایان جلسه گفت: جلسه بعدی دادگاه دوشنبه هفته آینده ساعت 9 صبح برگزار می‌شود.
سایر اخبار این روزنامه
درخواست 50 دیپلمات و ژنرال سابق آمریکایی از ترامپ برای بازگشت به برجام برگزاری مذاکرات کارشناسی ایران و اروپا بر سر کانال مالی اروپا در تهران وزیر اقتصاد: سیاست ارز 4200 تومانی نتیجه نداد مجلس با امکان عزل نمایندگان مخالفت کرد واریز اولین قسط مطالبات ایران از عراق به حساب بانک مرکزی راهکاری برای تحکیم امنیت منطقه ایران و عراق در یک بیانیه مشترک تاکید کردند: عزم راسخ برای اجرای عهدنامه مربوط به مرز دولتی و حسن همجواری بین ایران و عراق واکنش وزارت خارجه به اقدام انگلیس در اعطای«حمایت دیپلماتیک»به شهروند ایرانی دبیر ستاد تنظیم بازار خبر داد: عرضه روزانه 2000 تن مرغ و گوشت در بازار خطوط درون شهری متروی تهران، پنجشنبه آخر سال رایگان است انصراف بوتفلیقه از حضور در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر انتخابات به تعویق افتاد ینی‌شفق: آمریکا به 140 داعشی هویت وگذرنامه جدید داد گردنم برای تسلیم شدن به مجازات از مو نازک تر است! دادستان تهران: متهم پرونده پتروشیمی سال 91 فرار کرده است می ترسانید یا می‌ترسید؟ وزیربهداشت: طرح تحول سلامت با قدرت ادامه می‌یابد