انصراف بوتفلیقه از حضور در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر انتخابات به تعویق افتاد

عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری الجزایر روز دوشنبه در بیانیه‌ای ضمن اعلام تاخیر در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از نامزدی خود برای شرکت در انتخابات انصراف داد.
به گزارش ایرنا، انتخابات ریاست جمهوری الجزایر قرار بود فروردین 1398 برگزار شود و بوتفلیقه برای پنجمین بار در این انتخابات نامزد شده بود.
رئیس جمهوری الجزایر همچنین در این بیانیه از اجزای «اصلاحات عمده» در ساختار دولت و سازمان ریاست جمهوری بعد از برگزاری سمپوزیوم مستقل ملی زیر نظر کمیته ملی و مستقل انتخابات خبر داد.
رئیس جمهوری کنونی از سال 1378 تاکنون به مدت چهار دوره متوالی قدرت را در دست داشته است و در این دوره از انتخابات نیز نامزد شده است.


همچنین عبدالعزیر بوتفلیقه اعلام کرده که انتخابات ریاست جمهوری که قرار بود فروردین 1398 برگزار شود، به تعویق افتاده است.
ازسوی دیگر احمد اویحیی به دنبال تصمیم دیروز عبدالعزیز بوتفلیقه به انصراف از نامزدی در انتخابات و تعویق آن، استعفای خود را تسلیم وی کرد.
خبرگزاری الجزیره نیز اعلام کرد که بوتفلیقه نورالدین بدوی وزیر کشور را جایگزین اویحیی کرد و مامور تشکیل کابینه شد.
الجزایری‌ها باز هم به خیابان‌ها آمدند
در این میان هزاران تن از مردم الجزایر در شهرهای مختلف با برگزاری تظاهرات گسترده علیه تصمیمات رئیس‌جمهور این کشور، خواهان "تغییرات سیاسی فوری" شدند.
شهرهای مختلف الجزایر روز گذشته مجدداً صحنه تظاهرات گسترده علیه عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهور این کشور بود.
تظاهرکنندگان مخالفت خود را با تصمیمات بوتفلیقه اعلام کردند و تصمیم وی درباره کناره‌گیری از نامزدی برای دور پنجم انتخابات ریاست‌جمهوری و به تعویق انداختن انتخابات را تمدید دوره ریاست‌جمهوری کنونی او دانستند.
در مرکز این کشور صدها تن از دانشجویان با تجمع در میدان مرکزی شهر مخالفتشان را با تمدید دوره ریاست‌جمهوری بوتفلیقه اعلام کردند.
سایر اخبار این روزنامه
درخواست 50 دیپلمات و ژنرال سابق آمریکایی از ترامپ برای بازگشت به برجام برگزاری مذاکرات کارشناسی ایران و اروپا بر سر کانال مالی اروپا در تهران وزیر اقتصاد: سیاست ارز 4200 تومانی نتیجه نداد مجلس با امکان عزل نمایندگان مخالفت کرد واریز اولین قسط مطالبات ایران از عراق به حساب بانک مرکزی راهکاری برای تحکیم امنیت منطقه ایران و عراق در یک بیانیه مشترک تاکید کردند: عزم راسخ برای اجرای عهدنامه مربوط به مرز دولتی و حسن همجواری بین ایران و عراق واکنش وزارت خارجه به اقدام انگلیس در اعطای«حمایت دیپلماتیک»به شهروند ایرانی دبیر ستاد تنظیم بازار خبر داد: عرضه روزانه 2000 تن مرغ و گوشت در بازار خطوط درون شهری متروی تهران، پنجشنبه آخر سال رایگان است انصراف بوتفلیقه از حضور در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر انتخابات به تعویق افتاد ینی‌شفق: آمریکا به 140 داعشی هویت وگذرنامه جدید داد گردنم برای تسلیم شدن به مجازات از مو نازک تر است! دادستان تهران: متهم پرونده پتروشیمی سال 91 فرار کرده است می ترسانید یا می‌ترسید؟ وزیربهداشت: طرح تحول سلامت با قدرت ادامه می‌یابد