برخورد با دانه‌درشت‌ها در دستور کار رئیسی باشد

سرویس سیاسی جوان آنلاین: رئیس مجلس خبرگان رهبری از رئیس جدید قوه قضائیه خواست برخورد با رانت‌های ارزی و دانه‌درشت‌ها را در صدر برنامه‌های خود قرار دهد.  به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری در ششمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری با اشاره و تبریک ماه رجب و گرامیداشت یاد آیت‌الله شاهرودی و آیت‌الله مومن گفت: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک عرض می‌کنم، ما با همه وجود خود باید به درگاه خدا سر بر خاک گذاشته شکر کنیم که نقشه‌های دشمنان نقش بر آب شد و آن‌ها مشکلات سیاسی و فرهنگی برای ما فراهم کردند، اما این انقلاب حفظ شد.
مردم نباید برای تهیه ضروریات خود از جمله گوشت معطل باشند
وی با تأکید بر ضرورت خدمتگزاری مسئولان به مردم افزود: آن‌ها نمی‌توانند بر خدا پیروز شوند آن‌ها با خدا، اسلام و انقلاب اسلامی طرف هستند، بنده از مردم تشکر می‌کنم که در راهپیمایی ۲۲بهمن شرکت کردند؛ مردمی که در فشار‌های سخت اقتصادی هستند و باید برای تهیه ضروریات اساسی خود از جمله گوشت معطل باشند، اما باز هم زمان دعوت به راهپیمایی بهتر از هر سال شرکت می‌کنند، در نتیجه مسئولان باید هر کاری که از دستشان برمی‌آید برای مردم انجام دهند.
آیت‌الله جنتی خاطرنشان کرد: راهپیمایی امسال رشد بیشتری داشت و در برخی از شهر‌ها نسبت به سال‌های قبل حضور جمعیت به ۴۰ درصد افزایش یافت، حضور آن‌ها مشت محکمی بر دهان امریکا، آل سعود و صهیونیست بود که همه نقشه‌های آن‌ها خنثی شد. وی تصریح کرد: یکی از کلماتی که مکرر در قرآن به کار رفته سنت الهی و دین مبین اسلام است که در قرآن آمده است اهل حق در مبارزه با دشمن قرار بگیرند، مقاومت می‌کنند و دشمن را شکست می‌دهند، این سنت قابل تغییر نیست و تا قیام قیامت وجود دارد.


مسئولان باید بیانیه گام دوم انقلاب را عملیاتی کنند
آیت‌الله جنتی در خصوص بیانیه گام دوم رهبری گفت: مردم باید به درستی بیانیه گام دوم را بخوانند و بفهمند و خبرگان هم باید این بیانیه را تشریح کند تا تحقق و عینیت پیدا بکند، ان‌شاءالله این کار انجام می‌شود و مسئولان هم باید به آن عمل کنند و به هدف انقلاب یعنی پیروزی بر ظلم و جور برسند.
اهدای مدال ذوالفقار از سوی رهبری به سردار سلیمانی خیلی شادمان کرد
وی تصریح کرد: یکی از مراسمی که ما را خیلی شاد کرد اهدای مدال ذوالفقار بود که رهبری به قاسم سلیمانی دادند. آقای سلیمانی کار‌هایی در سوریه و عراق انجام داد که خیلی‌ها از آن خبر ندارند بدون اینکه کسی از آن عکس و فیلم بگیرد، این مدال حق او بود.
رئیس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی مجسمه اخلاص است و رهبری با اهدای نشان ذوالفقار او را الگوی برادر‌ان نظامی و انقلابی ما قرار داد و این نشان به همه آن‌ها اهدا شده است.
سفر بشار اسد به تهران بیانگر نقش ایران در نجات سوریه بود
آیت الله جنتی ادامه داد: آمدن بشار اسد به ایران برای دنیا پیام‌های زیادی داشت، اگر آن‌ها این پیام را دریافت کنند، یعنی این ایران بود که سوریه را نجات داد، همه دنیا متحد بودند که بشار اسد نباید باشد، اما ایران وارد شد و قدرت‌نمایی و همه را متعجب کرد، این برای انقلاب اسلامی و ولایت فقیه عزت است، این کار‌ها همگی توسط ولایت فقیه صورت گرفته است، دشمنان تلاش می‌کنند جایگاه ایشان را تضعیف کنند، اما این کار باطل است.   رئیس‌جمهور باید درباره نوسانات و آشوب ارزی کشور پاسخگو باشد
رئیس مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: در این وضعیت نباید از مشکلات اقتصادی غافل شد، رهبر رئیس‌جمهور را فرمانده جنگ اقتصادی دانسته‌اند و او باید بگوید که برای حل مشکل ارزی چه کرده است، یک شبه نرخ ارز افزایش یافت و آشوب ارزی درست شد و رانت‌های ارزی بسیاری به وجود آمد که به پرونده‌های آن در دستگاه قضایی رسیدگی شد.
آیت‌الله جنتی با اشاره به حضور شبانه ترامپ در عراق و عدم استقبال مسئولان عراقی از او تصریح کرد: این وضعیت رئیس کشوری است که خود را ابرقدرت دنیا می‌داند. حضور رئیس‌جمهور ایران در عراق نشان دهنده قدرت ملت ایران است.
از قاطعیت و عدم‌انعطاف آیت‌الله آملی‌لاریجانی تقدیر می‌کنم
رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عملکرد خوب دستگاه قضایی گفت: من از قاطعیت و عدم انعطاف آیت‌الله آملی‌لاریجانی برای اهداف و توصیه‌های دیگران تقدیر می‌کنم، اکنون خوشحالم که این قوه به دست آقای رئیسی آمده است و انتصاب او بسیار بجا بود چراکه داد دشمن درآمد و باید دست رهبری را بابت این انتصاب‌ها بوسید.
دشمنان از انتصاب آقای رئیسی عصبانی هستند
وی افزود: هرجا که دشمن عصبانی شد ما باید بدانیم که کار درست را انجام دادیم، اکنون دشمنان از انتصاب آقای رئیسی عصبانی هستند، او اهداف زیاد و عالی برای این قوه دارد و به گفته و توصیه رهبری باید در این قوه تحول ایجاد شود.
آیت‌الله جنتی تصریح کرد: برخی با تطمیع و تهدید و راه‌های مختلف برای تخریب استفاده می‌کنند و او باید تحت تاثیر آن‌ها قرار نگیرد، من از شما دو درخواست دارم؛ یکی اینکه فرموده‌های رهبری را انجام دهید و مطالب تابلو کنید و جلوی چشم خود بگذارید و ببینید و دوم اینکه برنامه خودتان را بنویسید و به همه نشان بدهید و هرچه می‌گویید را انجام دهید و به وعده‌های خود عمل کنید.
رئیسی برخورد با دانه‌درشت‌ها را در دستور کار قرار دهد
آیت الله جنتی تصریح کرد: برخورد با رانت‌های ارزی را در صدر برنامه‌های خود قرار دهید و با دانه‌درشت‌ها برخورد کنید، آفتابه دزد را که همه می‌گیرند از برخی نهاد و افراد پشت سر هم تلفن می‌شود که با فلان فرد کاری نداشته باشید، اما باید با آن‌ها برخورد شود، برخی مجرم هستند و برخی زمینه جرم را فراهم می‌کنند، باید با هر دو برخورد شود.
وی در پایان‌گفت: اسلام همیشه پیروز است و بقیه شکست می‌خورند و من منتظر دیدن ثمر انقلاب اسلامی یعنی ظهور امام زمان (عج) هستم.
با رأی خبرگان آیت‌الله رئیسی نایب رئیس اول مجلس خبرگان شد
همچنین در ششمین اجلاسیه خبرگان رهبری، انتخابات برای تعیین نایب رئیس اول مجلس خبرگان بین آیات سیدابراهیم رئیسی، صادق لاریحانی و فاضل گلپایگانی برگزار شد که پس از رأی‌گیری از ۷۸ عضو حاضر، آیت‌الله رئیسی با ۴۳ رأی، نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری شد. آیت‌الله رئیسی بعد از رأی اعتماد اعضای خبرگان رهبری از هم اکنون به عنوان نایب رئیس، اداره خبرگان را به عهده گرفت. همچنین آیت الله آملی‌لاریجانی ۲۷ رأی و آیت الله فاضل‌گلپایگانی پنج رأی خبرگان را کسب کردند، سه رأی نیز ممتنع اعلام شد. پیش از این آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی (ره) نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری بود.