به مردم خدمت کنیم تا از نظام دلسرد نشوند




ششمین اجلاسیه پنجمین دور مجلس خبرگان رهبری روز گذشته در حالی برگزار شد که دو عضو این مجلس در فاصله اجلاسیه قبلی تاکنون رحلت کرده‌اند. بر همین اساس جای آیت‌الله هاشمی شاهرودی و آیت‌الله محمد مؤمن در نشست دیروز خالی بود و سخنرانان در نطق‌های خود یاد آنها را گرامی داشتند. آیت‌الله هاشمی شاهرودی نایب رئیس مجلس خبرگان بود، لذا روز گذشته با رأی اعضا جانشین آن مرحوم در هیأت رئیسه هم انتخاب شد. آیت‌الله آملی لاریجانی، آیت‌الله فاضل گلپایگانی و حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی نامزدهای این سمت بودند که در انتها رئیسی از مجموع 78 رأی مأخوذه با 43 رأی به‌عنوان نایب رئیس نخست، انتخاب شد. آملی لاریجانی و فاضل گلپایگانی هم به ترتیب 27 و 5 رأی کسب کردند.


جلسه دیروز البته یک میهمان ویژه هم داشت؛ فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی، دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری ابتدا دژپسند درباره وضعیت اقتصادی کشور سخنرانی کرد و در ادامه تعدادی از اعضای خبرگان هم سؤالات اقتصادی خود را پرسیدند. وزیر اقتصاد هم در دو نوبت صبح و بعد از ظهر به این سؤالات پاسخ داد.
مقایسه آیت‌الله جنتی از سفر ترامپ و روحانی به عراق
رئیس مجلس خبرگان هم در سخنان خود با اشاره به سفر ترامپ به عراق، تصریح کرد: او شبانه به عراق آمد و هیچ‌کدام از مقامات عراقی از وی استقبال نکردند، این وضعیت رئیس کشوری است که خود را ابرقدرت دنیا می‌داند اما رئیس جمهوری ما با حضور در عراق قدرت ایران را به نمایش گذاشت. آیت‌الله جنتی با مهم خواندن سفر رئیس جمهوری سوریه به ایران نیز آن را حامل پیام بزرگی برای جهان دانست و گفت که این سفر نشان داد ایران بزرگ‌ترین دوست سوریه است. به گفته وی همه جهان تلاش کردند تا سوریه سقوط کند ولی ایران در کنار ملت سوریه ماند و آنها را پیروز کرد. تمامی این اقدامات بواسطه رهبر معظم انقلاب انجام گرفت.آیت‌الله جنتی در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور گفت: مردمی که برای گوشت آبگوشت و معیشت خود دچار سختی هستند، برای راهپیمایی 22 بهمن این گونه به صحنه می‌آیند. امسال با اینکه باران هم آمد اما مردم تا پایان مراسم راهپیمایی ماندند. از این مردم باید قدردانی و برای آنها دعا کرد. وی با بیان اینکه باید برای این مردم تلاش و خدمت کنیم تا خدایی ناکرده از نظام دلسرد نشوند، ادامه داد: بیانیه گام دوم امروز باید توسط مردم و خبرگان رهبری مطالعه و تبیین شود. این بیانیه باید تحقق و عینیت پیدا کند و نباید بگذاریم در حد حرف باقی بماند.
وی ضمن ابراز خرسندی از دریافت نشان ذوالفقار توسط سردار سلیمانی گفت: این سردار اسلام خدمات فراوانی برای اسلام، مردم و نظام کرده است. سردار سلیمانی تمام این تلاش‌ها را با اخلاق و بدون گرفتن عکس انجام داده است و این نشان حق این سردار بود. سردار سلیمانی الگوی تمام نظامیان است و این نشان به تمام آنها داده شده است. آیت‌الله جنتی گفت: رهبری به رئیس‌جمهوری گفتند که شما فرمانده جنگ اقتصادی هستید، در حال حاضر فرمانده جنگ اقتصاد شما هستید، در مسأله اقتصاد چه کاری می‌خواهید انجام دهید، لازم است بابت مشکلاتی که در کشور وجود دارد برنامه خود را اعلام کنید.
وی با بیان اینکه انتصاب آقای رئیسی بسیار ارزشمند بود و باید دست رهبری را برای این انتخاب بوسید، از ایشان خواست که توصیه‌های رهبری و وعده‌های خود را اجرا کند. رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آفتابه دزدها را همه می‌گیرند، ادامه داد: امروز باید یکی از مهم‌ترین تلاش‌های حجت‌الاسلام رئیسی مقابله با دانه درشت‌ها باشد، وقتی دانه درشت‌ها بازداشت می‌شوند تلفن از همه جا شروع می‌شود. نه تنها باید با مجرم برخورد کرد بلکه باید با مسببان این جرم هم برخورد کرد.