50غیرنظامی در حمله هوایی جدید ائتلاف آمریکایی به سوریه کشته شدند

خبرگزاری رسمی سوریه در خبری فوری اعلام کرد که بیش از 50 غیر نظامی که بیشتر آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دادند در حمله هوایی ائتلاف متجاوز آمریکایی به روستای "الباغوز" در سوریه کشته شدند.
به گزارش این خبرگزاری، بر اثر این حمله که دیروز توسط جنگنده-بمب افکن‌های ائتلاف آمریکایی انجام شد، بیش از 50 غیر نظامی کشته شدند.به نوشته سانا، افرادی که در این حمله کشته شدند، خانواده‌هایی بودند که از روستای الباغوز (تحت تصرف گروه ترورستی داعش) می‌گریختند.
پیش از این نیز جنگنده - بمب افکن‌های این ائتلاف محل درگیری میان نیروهای ارتش سوریه و تروریست‌ها در شهرک الباغوز را هدف حملات خود قرار دادند که براثر آن شماری از نیروهای ارتش سوریه کشته و چند تن دیگر مسموم شدند.
سوریه از اواخر اسفند ماه 1389 درگیر بحران و جنگ ناشی از حمایت‌های برخی کشورهای عربی و غربی و رژیم صهیونیستی از تروریست‌هایی از 120 کشور جهان است که اکنون آخرین نفس‌های خود را در این کشور می‌کشند، امری که با کمک‌های ایران به دولت سوریه محقق شده است.


برگزاری کنفرانس با موضوع سوریه در بروکسل
سومین کنفرانس مشترک اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد با عنوان "حمایت از آینده سوریه و منطقه" با تمرکز بر حمایت‌های انسانی و تقویت فرایند سیاسی تحت رهبری سازمان ملل برای حل و فصل مناقشه در این کشور از امروز به مدت سه روز در بروکسل برگزار می‌‌شود.
به گزارش تارنمای اتحادیه اروپا، این کنفرانس دو روزه تلاش دارد عرصه را برای همکاری‌های جامعه بین‌الملل در حمایت از مردم سوریه و کسب یک‌ راه حل سیاسی پایدار در سایه قطعنامه 2254 شورای امنیت فراهم کند.
در این کنفرانس بیش از هزار شرکت‌کننده از جمله نمایندگان جوامع مدنی از سوریه و منطقه، وزرا و تصمیم سازان کشورهای همسایه، حامیان مالی بین‌المللی، سازمان ملل و صلیب سرخ شرکت دارند و بر جنبه‌های مختلف بحران سوریه از جمله یافتن راهکاری سیاسی، بهبود وضعیت انسانی و تقویت توسعه منطقه‌ای تمرکز خواهد داشت.
این کنفرانس در ساختمان پارلمان اروپا در بروکسل برگزار می‌شود و نتیجه گفت وگوها متعاقباً در کنفرانس خبری روز پایانی اعلام خواهد شد.
از جمله سخنرانان و شرکت‌‌کننده در این کنفرانس می‌توان به فدریکا موگرینی مسئول سیاسی خارجی اتحادیه اروپا و "مارک لوکوک" معاون امور کمک‌های انسانی دبیر کل سازمان ملل متحد اشاره کرد.پیام «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد نیز به صورت ویدئویی در این کنفرانس پخش خواهد شد.
در ادامه این کنفرانس قرار است نشست‌های جانبی درباره تقویت فضای اجتماعی، آموزشی و به‌طورکلی حقوق شهروندی مردم سوریه برگزار شود.
با وارد شدن جنگ داخلی سوریه به نهمین سال، وضعیت فاجعه ‌بار انسانی در آن کشور هر لحظه وخیم‌تر می‌شود.اکنون بیش از 11 میلیون سوری نیازمند کمک‌های بشردوستانه بوده و بیش از پنج میلیون آواره در کشورهای مختلف پراکنده ‌شده‌اند.
اولین کنفرانس حمایت از آینده سوریه و منطقه در بروکسل در ماه آوریل 2017 (اردیبهشت 1396) با اعلام جمع‌آوری شش میلیارد دلار اعتبار برای حمایت از فعالیت‌های انسانی و توسعه‌ای در سوریه برگزار شد.در آن کنفرانس مبلغ 3.7 میلیارد دلار کمک نیز برای سال‌های 2018 تا 2020 اعلام شد.
سایر اخبار این روزنامه
شورای اقتصاد با خرید 28 فروند هواپیما موافقت کرد فرمانده معظم کل قوا در مراسم اعطای نشان ذوالفقار به سرلشکر قاسم سلیمانی: مجاهدت در راه خدا با این پاداش دنیایی قابل جبران نیست در حضور دکتر روحانی و عادل المهدی انجام شد؛ امضای 5 سند همکاری مشترک میان ایران و عراق 1000 قاضی الجزایری: اگر بوتفلیقه نامزد باشد بر انتخابات نظارت نمی‌کنیم افزایش انتقاد رسانه‌های عربی از عربستان به دلیل کارنامه سیاه حقوق بشری 50غیرنظامی در حمله هوایی جدید ائتلاف آمریکایی به سوریه کشته شدند مراسم تودیع و معارفه رئیس قوه قضاییه؛ رئیسی حکم ریاست قوه قضاییه را دریافت کرد رشد 39 پله‌ای ایران در شاخص «نوآوری جهانی» سخنی با رئیس جدید قوه قضائیه نرخ‌ها در بازار ارز و سکه عقبگرد داشت دیوان عدالت اداری رای به ابطال دستورالعمل نحوه پذیرش دانشجوی دکتری دانشگاه تهران داد ایرانیان مقیم کانادا علیه خاوری و مرجان شیخ‌الاسلامی طومار امضا کردند روزهای کاری میادین میوه و تره‌بار تهران در ایام نوروز اعلام شد