1000 قاضی الجزایری: اگر بوتفلیقه نامزد باشد بر انتخابات نظارت نمی‌کنیم

بیش از 1000 تن از قضات الجزایر اعلام کردند چنانچه عبدالعزیر بوتفلیقه در انتخابات ماه آتی این کشور شرکت کند، بر انتخابات نظارت نخواهند کرد. این ضربه بزرگی به رهبر بیمار الجزایر از زمان آغاز اعتراضات مردمی از دو هفته پیش است.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این قضات در بیانیه‌ای همچنین از تشکیل یک انجمن جدید خبر دادند. عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهوری سالخورده الجزایر یکشنبه پس از درمان پزشکی به کشورش بازگشت. معترضان الجزایری با پیشنهاد او برای محدود کردن دوره ریاست، در صورت پیروزی در انتخابات مخالف کرده‌اند.
در همین حال رئیس ستاد ارتش الجزایر در اظهاراتی که نسبت به سخنرانی‌های قبلی‌اش از زمان آغاز اعتراضات بی‌سابقه علیه عبدالعزیز بوتفلیقه نرم‌تر و آرام‌تر به نظر می‌رسید، تاکید کرد: ارتش و مردم الجزایر ارزش‌های مشترک و رویکرد مشترکی برای آینده دارند.
این درحالی است که الطیب لوح،‌ وزیر دادگستری الجزایر خواستار بی‌طرفی قضات در قبال روند انتخاباتی کشورش شد.


اظهارات مدیر کمپین بوتفلیقه درباره اصلاحات سیاسی در الجزایر
ازسوی دیگر مدیر کمپین رئیس‌جمهور الجزایر تاکید کرد که وی به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری زودهنگام و اصلاح قانون اساسی متعهد شده است.
عبدالغنی زعلان، مدیر کمپین انتخاباتی عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهور الجزایر گفت: بوتفلیقه از راهپیمایی‌ها و حضور جوانانی که خواهان تغییر هستند، استقبال کرده است. وی در پیام خود صراحتاً اعلام کرد که نظام را تغییر خواهد داد.
وی گفت: بوتفلیقه متعهد به انجام انتخابات زودهنگام و اصلاح قانون اساسی از طریق برگزاری نشست‌های ملی شده است. او اعلام کرد که بعد از انتخابات همایش ملی برگزار و موعد انتخابات زودهنگام را مشخص خواهد کرد. بوتفلیقه قصد ندارد یک دوره کامل در قدرت بماند.
الجزایر از 3 اسفند شاهد تظاهرات و راهپیمایی‌های گسترده برای تغییر نظام است. مردم الجزایر خواهان تغییر بوتفلیقه هستند.
سایر اخبار این روزنامه
شورای اقتصاد با خرید 28 فروند هواپیما موافقت کرد فرمانده معظم کل قوا در مراسم اعطای نشان ذوالفقار به سرلشکر قاسم سلیمانی: مجاهدت در راه خدا با این پاداش دنیایی قابل جبران نیست در حضور دکتر روحانی و عادل المهدی انجام شد؛ امضای 5 سند همکاری مشترک میان ایران و عراق 1000 قاضی الجزایری: اگر بوتفلیقه نامزد باشد بر انتخابات نظارت نمی‌کنیم افزایش انتقاد رسانه‌های عربی از عربستان به دلیل کارنامه سیاه حقوق بشری 50غیرنظامی در حمله هوایی جدید ائتلاف آمریکایی به سوریه کشته شدند مراسم تودیع و معارفه رئیس قوه قضاییه؛ رئیسی حکم ریاست قوه قضاییه را دریافت کرد رشد 39 پله‌ای ایران در شاخص «نوآوری جهانی» سخنی با رئیس جدید قوه قضائیه نرخ‌ها در بازار ارز و سکه عقبگرد داشت دیوان عدالت اداری رای به ابطال دستورالعمل نحوه پذیرش دانشجوی دکتری دانشگاه تهران داد ایرانیان مقیم کانادا علیه خاوری و مرجان شیخ‌الاسلامی طومار امضا کردند روزهای کاری میادین میوه و تره‌بار تهران در ایام نوروز اعلام شد