فرمانده معظم کل قوا در مراسم اعطای نشان ذوالفقار به سرلشکر قاسم سلیمانی: مجاهدت در راه خدا با این پاداش دنیایی قابل جبران نیست

بخش خبری: نشان ذوالفقار به پاس رشادت‌ها و موفقیت در فرماندهی ازسوی فرمانده معظم کل قوا به سرلشکر قاسم سلیمانی اعطاء‌ شد.
وی اولین فرمانده‌ای است که پس از انقلاب اسلامی مفتخر به دریافت این نشان شده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مراسم اعطای نشان عالی ذوالفقار به فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران فرمودند: مجاهدت در راه خدا با این پاداش دنیایی قابل جبران نیست.
متن بیانات به شرح زیر است:


بسم‌الله الرّحمن الرّحیم
مجاهدتهای در راه خدا با این چیزها قابل مقابله و قابل جبران نیست. خدای متعال میفرماید: «اِنَّ‌الله اشْتَرَىٰ مِنَ الْمُوْمِنِینَ اَنفُسَهُمْ وَ اَمْوَالَهُم بِاَنَّ لَهُمُ الْجَنَّهَ یقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ‌الله فَیقْتُلُونَ وَ یقْتَلُونَ» آنچه در برابر مجاهدت در راه خدا وجود دارد و خدای متعال در مقابل تقدیم کردن و روی دست گرفتن جان و مال در راه خدا قرار داده، بهشت است، رضای خدا است. آن چیزهایی که در دست و بال ما است -چه تشکّر زبانی‌مان، چه تشکّر عملی‌مان، چه نشانمان، چه درجه‌ای که میدهیم- چیزهایی است که بر حسب محاسبات مادّی دنیایی قابل ذکر است امّا بر حسب محاسبات معنوی و الهی قابل ذکر نیست. الحمدلله همه شماها این مجاهدتها را کردید، تلاش کردید. الحمدلله خدای متعال به این برادر بسیار عزیزمان -آقای سلیمانی- هم توفیق داده. ایشان بارها، بارها، بارها جان خودشان را در معرض تهاجم دشمن قرار داده‌اند، در راه خدا، برای خدا و مخلصاً لِلّه؛ و مجاهدت کرده‌اند. ان‌شاءالله خدای متعال به ایشان اجر بدهد و تفضّل کند و زندگی ایشان را با سعادت، و عاقبت ایشان را با شهادت قرار بدهد، البتّه نه حالا. هنوز سالها جمهوری اسلامی با ایشان کار دارد. امّا بالاخره آخرش ان‌شاءالله شهادت باشد. ان‌شاءالله مبارکتان باشد.
تبریک فرمانده کل سپاه به سرلشکر سلیمانی
سرلشکر محمدعلی جعفری در پیامی مفتخر شدن سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به دریافت نشان ذوالفقار ازسوی مقام معظم رهبری را به وی تبریک گفت.
در پی مفتخر شدن سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به دریافت نشان ذوالفقار از دست فرمانده معظم کل قوا سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیام تبریکی صادر کرد.
در این پیام آمده است:
دریافت نشان افتخار آمیز «ذوالفقار» از دست مبارک فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مد ظله العالی) را به جنابعالی تبریک عرض می‌نمایم.
بی شک این رخداد فرخنده که محصول نقش آفرینی‌های سترگ، راهبردی، سرنوشت‌ساز و مخلصانه آن برادر عزیز و نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب در حمایت از جبهه مقاومت اسلامی و مقابله هوشمندانه و ظفرمند با اشقیای تکفیری و تروریسم آمریکایی-صهیونیستی و صیانت از امنیت مثال زدنی ملت و میهن اسلامی است، موجب مباهات و افتخار آحاد پاسداران انقلاب و منشا خیر و برکت در عرصه رسالت و ماموریت‌های خطیر محوله در آینده روشن پیش رو خواهد بود.
دوام توفیق و سربلندی جنابعالی و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحت عنایات حضرت، ولی عصر (عج) و تبعیت ازمنویات و رهنمود‌های حکیمانه مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله العالی) را از درگاه کبریایی مسئلت می‌کنم.
پیام تبریک ظریف
محمد جواد ظریف نیز در پیامی به سردار قاسم سلیمانی به خاطر دریافت نشان ذوالفقار، بالاترین نشان نظامی کشور به او تبریک گفت.
در پیام وزیر خارجه کشورمان آمده است:
برادر عزیزم سردار سرلشکر قاسم سلیمانی
افتخار دریافت نشان ارزشمند ذوالفقار ازسوی فرماندهی معظم کل قوا را صمیمانه تبریک می‌گویم. مجاهدت خالصانه شما و همرزمان ایثارگر در مبارزه با تروریسم تکفیری و افراطی‌گری برآمده از کانون‌های شرارت در منطقه و جهان زمینه را برای ایجاد منطقه‌ای قوی، باثبات و عاری از خشونت و افراطی‌گری فراهم ساخته است که با عنایات الهی، خودباوری و مقاومت ملت‌ها و درایت سیاسی همه رهبران منطقه می‌تواند به آینده‌ای بهتر برای همه مردمان رنج کشیده این منطقه منجر شود. تداوم موفقیت‌های درخشان جنابعالی را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.
پیام تبریک نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه
همچنین حجت‌الاسلام علی شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه اهدای نشان «ذوالفقار» ازسوی فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را به سردار قاسم سلیمانی تبریک گفت.
متن این پیام به شرح زیر است:
«برادر عزیز و گرامی سردار سرلشگر پاسدار حاج قاسم سلیمانی
دریافت نشان ذوالفقار، بالاترین مدال افتخار جمهوری اسلامی ایران از دست فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز را به جنابعالی، ملت شریف ایران، فرماندهان و پرسنل نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت و به تمامی دوستداران سردار تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و به علت رضایت مولا و مقتدایمان از جناب عالی و خدمات صادقانه و خالصانه تان بر خود می‌بالم و از خداوند عزیز و مهربان عزت بیش از پیش شما را خواهانم. موفق و پیروز و سربلند باشید.
سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی نیز در پیامی دریافت نشان ذوالفقار؛ بالاترین نشان نظامی کشور را به سردار سرلشکر پاسدارقاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک گفت.
سردار قاسم سلیمانی پیش از این نیز به واسطه فرماندهی لشکر 41 ثارالله در سال‌های دفاع مقدس 3 نشان فتح دریافت کرده بود.
سایر اخبار این روزنامه
شورای اقتصاد با خرید 28 فروند هواپیما موافقت کرد فرمانده معظم کل قوا در مراسم اعطای نشان ذوالفقار به سرلشکر قاسم سلیمانی: مجاهدت در راه خدا با این پاداش دنیایی قابل جبران نیست در حضور دکتر روحانی و عادل المهدی انجام شد؛ امضای 5 سند همکاری مشترک میان ایران و عراق 1000 قاضی الجزایری: اگر بوتفلیقه نامزد باشد بر انتخابات نظارت نمی‌کنیم افزایش انتقاد رسانه‌های عربی از عربستان به دلیل کارنامه سیاه حقوق بشری 50غیرنظامی در حمله هوایی جدید ائتلاف آمریکایی به سوریه کشته شدند مراسم تودیع و معارفه رئیس قوه قضاییه؛ رئیسی حکم ریاست قوه قضاییه را دریافت کرد رشد 39 پله‌ای ایران در شاخص «نوآوری جهانی» سخنی با رئیس جدید قوه قضائیه نرخ‌ها در بازار ارز و سکه عقبگرد داشت دیوان عدالت اداری رای به ابطال دستورالعمل نحوه پذیرش دانشجوی دکتری دانشگاه تهران داد ایرانیان مقیم کانادا علیه خاوری و مرجان شیخ‌الاسلامی طومار امضا کردند روزهای کاری میادین میوه و تره‌بار تهران در ایام نوروز اعلام شد