احمدی نژاد: هیچ کدام از تصمیمات دولتم اشتباه نبود!

محمود احمدی نژاد رئیس دولت های نهم و دهم در گفت و گو با روزنامه شرق ضمن ادعای این مطلب که «هیچ‌کدام از تصمیمات دولتم اشتباه نبوده است»، بیان کرد:  یک مورد نمی‌توانند مثال بزنند که تصمیم اشتباهی به‌عنوان رئیس‌جمهور گرفته باشم، ولی اگر بحث ضعف باشد من ضعف‌های زیادی دارم. بارها هم گفته‌ام که ضعیف‌ترین و پراشتباه‌ترین هستم اما تصمیم اشتباهی به‌عنوان رئیس‌جمهور نگرفته‌ام. علت هم دارد. به این دلیل که برای هر تصمیم ملی صدها ساعت وقت می‌گذاشتم.احمدی نژاد همچنین  با تأکید بر این که افزایش قیمت نفت جهانی نتیجه تلاش دولت او بوده افزود: در 40 سال بعد از انقلاب جهش شدید قیمت نفت تنها در دولت ما اتفاق افتاده است. قبل از دولت ما قیمت پایین بوده و بعد از دولت ما هم پایین آمده است. همین امروز دولت را دست من بدهند، در شش ماه قیمت نفت برمی‌گردد به همان قیمت بالای صد دلار. خبرنگار از احمدی نژاد پرسید: «چطور این کار را می‌کنید؟!» او پاسخ داد: «این دیگر فوت کوزه‌گری است. این هنر مدیریت بین‌الملل است...».
خاوری را آدم بدی نمی دانستم
وی درباره خاوری (رئیس بانک ملی در دوره او) با طرح این پرسش که جرم آقای خاوری چیست؟ گفت: قانون اساسی ما می‌گوید جرم باید در دادگاه صالحه اثبات شود وگرنه نمی‌توانید کسی را متهم کنید. آیا دادگاه صالحی برای ایشان برگزار شده؟ ایشان چطور از کشور خارج شد؟ وی افزود: مداوم می‌گویند خاوری خاوری خاوری. خاوری یک مدیر بود. من شخصا خاوری را آدم بدی نمی‌دانستم اما موافق مدیرعاملی او نبودم ولی در این باره رئیس‌جمهور تصمیم‌گیر نیست. احمدی نژاد همچنین مدعی شد دولت فعلی 30میلیارد دلار نفت فروخته و پولش را نگرفته، چرا راجع به این حرفی نمی‌زنند؟ اظهارات وی در فضای مجازی نیز با واکنش کاربران مواجه شد .کاربری در توئیتر نوشت:این که احمدی نژاد تصور می کند هیچ اشتباهی نکرده است، بزرگ ترین اشتباه وی است. گویا هنوز هاله نور را روی سر خود می بیند.کاربر دیگری هم با اشاره به این جمله احمدی نژاد مصادیقی از تصمیمات اشتباه وی را برشمرده و نوشته است :1.بنگاه‌های زودبازده با27هزارم.ت اعتبار و 60درصد انحراف؛ تصمیم خطایی نبود؟(گزارش بانک مرکزی)2.انحلال سازمان مدیریتی که بعدا احیا شد،خطا نبود؟
3.تورم 42درصدبه واسطه چاپ پول برای و...کاربر دیگری هم نوشت:فوت کوزه گری احمدی نژاد راه انداختن درگیری وهمان متحد کردن دنیا علیه ایران است.کاربری هم نوشت : احمدی نژاد درحالی مدعی نقشش در بالابردن قیمت نفت است که  طبق آمار ها شیب افزایش قیمت نفت از سال 82 شروع شده بود، در دوره احمدی نژاد ادامه یافت اما سپس شدیدا نزولی شد .البته تنش آفرینی و سخنرانی  تند در بالا رفتن مقطعی قیمت نفت تاثیر داشت اما تبعاتش که همان قطعنامه های شورای امنیت بود هزینه بیشتری برای کشور داشت.در همین حال وزارت نفت اظهارات احمدی نژاد درباره نگرفتن پول نفت  توسط این وزارتخانه را تکذیب کرد.