موج دوم مسمومیت با الکل تقلبی


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد: آمار افراد مسموم ناشی از مصرف مشروبات الکلی دست ساز بانه به 21 نفر رسیده است. به گزارش تسنیم، به گفته سیامک واحدی، 2 نفر از مسموم شدگان در سنندج بستری هستند و از این 2 نفر یک نفر در حال سی پی آر (احیای قلبی ریوی) بوده و حال یک نفر دیگر نیز وخیم است و تحت مراقبت‌های ویژه است‌.
آرش رشیدی رئیس شبکه بهداشت و درمان بانه هم گفت: تاکنون 12 نفر دیالیز شدند و پنج نفر نیز با توجه به اینکه خطر ناشی از مسمومیت آنها رفع شده از بیمارستان ترخیص شدند.
مجید غریبانی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل نیز آخرین آمار مسمومیت با مشروبات الکلی دست ساز را در مشگین‌شهر 57 نفر اعلام کرد و گفت: طبق آخرین بررسی‌ها امروز صبح تعداد افرادی که با مسمومیت الکلی به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند به 57 نفر رسیده است. به گفته رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل، تلفات فوتی این واقعه به سه نفر رسیده که یک مورد آن مشکوک بوده و در دست بررسی است.


وی ادامه داد: این تعداد در چند روز گذشته به بیمارستان‌های اردبیل و مشگین‌شهر و یک نفر به بیمارستان بیله‌سوار مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 41 نفر به وسیله دو دستگاه اتوبوس آمبولانس از مشگین‌شهر اعزام و از این تعداد اعزامی 14 نفر در دو بیمارستان بوعلی و امام خمینی(ره) اردبیل دیالیز قرار گرفتند.
هفته پیش در شهرستان بوکان استان آذربایجان غربی نیز 17 نفر بر اثر مصرف مشروبات الکی مسموم شدند و 2 نفر نیز فوت کردند. چهار روز پیش نیز محمدرضا قدیرزاده رئیس گروه مطالعات اعتیاد و سوءمصرف مواد و الکل سازمان پزشکی قانونی گفت: در دو هفته گذشته شاهد توزیع مشروبات الکلی مسموم در شمال غرب کشور بودیم که منجر به مرگ 8 نفرشد. او با بیان اینکه «یک محموله از مشروبات الکلی حاوی متانول در آنجا توزیع شده است» افزود: شهریور و مهر امسال نیز شاهد فوت نزدیک به 100 نفر از مصرف‌کنندگان مشروبات الکلی تقلبی در کشور بودیم که عامل فوت اغلب آنها مسمومیت با متانول بود.