مقاومت عراق نسبت به تلاش واشنگتن برای ایجاد نسل سوم داعش هشدار داد

دبیرکل گروه عصائب اهل الحق و رهبر سازمان بدر عراق در سخنانی اعلام کردند، آمریکا به حمایت از "داعش جدید" و مداخله در کرکوک می‌پردازد.
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاه، قیس خزعلی، دبیرکل گروه عصائب اهل الحق عراق در جریان سخنرانی خود در مراسم "روز شهید" عنوان کرد: یک طرح خارجی برای هدف قرار دادن عراق در جریان است که هدف آن ممانعت از احیای ثبات سیاسی و اقتصادی کشور است.وی افزود: با این وجود یک فرصت واقعی برای تحقق پیروزی سیاسی به واسطه همبستگی، اتحاد و احساس مسئولیت وجود دارد.
خزعلی گفت که مقاومت دلیل اصلی عزت و کرامت عراق در مقابله با اشغالگری و عامل پیروزی کشور بر گروه تروریستی داعش است. مقاومت ادامه طبیعی انقلاب "عشرین" (خیزش ملت عراق علیه اشغالگری انگلیس در سال 1300) و انتفاضه شعبانیه است و عراق امروز به برکت جانفشانی‌های در راه مقابله با داعش، مرحله پیروزی و موفقیت را طی می‌کند.
وی ادامه داد: سفارت آمریکا در عراق مژده نسل سوم داعش را می‌دهد تا مقدمات ایجاد عملی آن را فراهم کند. باید یک موضع قاطع و استوار در برابر هر گونه تلاش برای فساد و گسترش آن اتخاذ کرد و ما نیز نخستین افرادی خواهیم بود که در برابر هر گونه تلاش برای نسبت دادن فساد به فراکسیون "صادقون" یا ائتلاف الفتح می‌ایستیم.


ازسوی دیگر، هادی العامری، رهبر سازمان بدر و ائتلاف الفتح عراق نیز در سخنرانی در مراسم روز شهید اظهار کرد: پیروزی بزرگ بر گروه تروریستی داعش به برکت جانفشانی‌ها و خون رزمندگان قهرمان عراق محقق شد و نقش ائتلاف بین‌المللی در حمایت از عراق در برابر داعش، دیرهنگام و پس از نزدیک شدن تحقق پیروزی بود.
وی افزود: روحیه فداکاری در راه حفظ کرامت عراق و حاکمیت و استقلال آن باید حفظ شود. ثبات عراق ثبات منطقه است اما برخی برای از بین بردن امید در عراق شب و روز تلاش و برنامه‌ریزی می‌کنند.
این مقام عراق در ادامه تاکید کرد، خطر ابزارهای رسانه‌ای که برای هدف قرار دادن عراق تلاش می‌کنند کمتر از خطر تروریسم داعش نیست.
العامری در واکنش به حضور نظامیان آمریکا در کشورش نیز خاطرنشان کرد: موضع ائتلاف الفتح نسبت به حضور نیروهای آمریکا واضح و روشن است و هرگونه حضور زمینی و ایجاد پایگاه نظامی این نیروها را رد می‌کند.
وی در این باره تصریح کرد: عراق نیازی به حضور نظامی آمریکا در خاک خود ندارد و ما هیچ‌گونه حضور خارجی را نپذیرفته و نخواهیم پذیرفت. عراق عرصه‌ای برای تسویه حساب یا نقطه‌ای برای هدف قرار دادن کشورهای همسایه نیست.
رهبر ائتلاف الفتح ادامه داد: دخالت سفارت آمریکا در کرکوک واضح و آشکار است و راه حل اداره کرکوک به دست ساکنان و بخش‌های مختلف این استان حاصل می‌شود.
العامری در پایان گفت: اینکه آمریکا گروه‌های مقاومت را تروریسم می‌خواند ما را نمی‌ترساند و تلاش ما در مسیر مقاومت را کاهش نخواهد داد و از فرماندهان امنیتی می‌خواهیم که نسبت به فعالیت مجدد تروریسم هوشیار باشند.
سایر اخبار این روزنامه
احتمال تمدید معافیت 4 کشور از تحریم نفتی ایران دکتر روحانی در تماس تلفنی نخست‌وزیر پاکستان: نخست وزیر پاکستان قول داد تروریست ها را ریشه کن کند نایب رئیس کمیسیون تلفیق: ایرادات شورای نگهبان به مصوبات بودجه 98 رفع شد انگلیس، اعطای مصونیت به جاسوس رئیس کل بانک مرکزی: مهمترین بحث دولت و بانک مرکزی تامین کالاهای اساسی مردم است با حضور معاون اول رئیس جمهور؛ چندین طرح صنعتی و معدنی در استان سمنان افتتاح شد مقاومت عراق نسبت به تلاش واشنگتن برای ایجاد نسل سوم داعش هشدار داد وزیر آلمانی: هرگز حزب‌الله لبنان را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار نمی‌دهیم هشدار پنتاگون به ترکیه درباره "عواقب خطرناک" خرید اس 400 از روسیه به دعوت رسمی رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر عراق؛ دکتر روحانی فردا به بغداد سفر می‌کند 77 دستگاه واگن مسافری به شبکه ریلی اضافه شد سفرای جدید ایران در فرانسه و تاجیکستان با دکتر روحانی دیدار کردند مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) خبر داد: کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مترو راه‌اندازی شد معاون امور مجلس رئیس جمهور: تاکید رئیس‌جمهور بر تکریم و رفع مشکلات جامعه ایثارگران است