خودباختگی‌ها مقابل دشمن از نشنیدن حرف شهداست

سرویس سیاست جوان آنلاین: به گزارش سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سرداران شهید آذربایجان، شهدای عملیات خیبر و بدر و فرمانده لشکر همیشه پیروز عاشورا سردار مهدی باکری در مصلای اعظم امام خمینی (ره) با درود و یاد روح پرفتوح امام راحل (ره)، شهدای دفاع مقدس و شهید باکری اظهار کرد: این شهدا جان خود را در دفاع از انقلاب اسلامی، امنیت نظام مقدس اسلامی و جبهه مقاومت تقدیم کرده‌اند.
فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید که برای شنیدن پیام شهدا نیاز به گوش شنوا داریم و افرادی که راه انحرافی می‌روند باید به حرف شهدا و پیام آن‌ها دقت کنند. سردار جعفری گفت: از خودباختگی برخی افراد که در مسیر اهداف دشمن حرکت می‌کنند، دلباخته‌ها، سوء مدیریت‌ها ناشی از نشنیدن حرف شهداست. وی متذکر شد: اینکه چرا در هر ۲۲ بهمن شاهد یک روح تازه بین مردم هستیم و با وجود مشکلات فراوان و دشمنی دشمنان و جوسازی آنها، مردم با عشق به صحنه می‌آیند و از انقلاب حمایت می‌کنند، این امر جز اثرگذاری حرف شهدا روی جامعه و مراسم با شکوه یاد شهدا دلیل دیگری ندارد. وی با بیان اینکه امام (ره) بعد از دفاع مقدس فرمودند که ما در جنگ انقلاب را به دنیا صادر کردیم، افزود: اگر امروز مردم لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و یمن مقاومت می‌کنند و از مقاومت نتیجه گرفته و پیروز می‌شوند به خاطر تبعیت از این انقلاب است چراکه ما در دفاع مقدس با دست خالی، اتکا به خدای متعال، قدرت مردم و نگاه به توانمندی‌های داخلی در برابر همه دنیا ایستادیم و انقلاب را به دنیا صادر کردیم و این ایستادگی به جهان اثبات شد و در حال حاضر ملت مظلوم این راه را ادامه می‌دهد.
فتنه ۸۸ خطرناک‌تر از تهدید جنگ بود
سرلشکر جعفری افزود: این همه توصیه رهبری برای تمرکز به توانایی داخلی برای همین است تا بدانیم پیروزی به دست آمده در گام اول انقلاب و شکست‌های پی در پی دشمن در تعرض به داخل کشور و مسائل منطقه‌ای حاصل همان مقاومت و حیات معنوی و تمرکز روی عوامل معنوی است که در کنار سایر پیشرفت‌ها به دست آمده است. جعفری با تأکید بر اینکه باید عامل اصلی حرکت را بشناسیم و استفاده درست و نگاه درست به مردم داشته باشیم، گفت: نقش مردم در دفاع مقدس معلوم است چرا که اگر مردم نبودند معلوم نبود سرنوشت چه می‌شد. وی اضافه کرد: اگر مردم با بصیرت ایران در صحنه‌ها حاضر نبودند، معلوم نبود که در مسائل امنیتی ۷۸، ۸۸، دی سال گذشته و تابستان داغ امسال چه مشکلاتی ایجاد می‌شد چرا که هشت ماه فتنه ۸۸ بسیار خطرناک‌تر از تهدید جنگ علیه کشور بود. سردار جعفری با بیان اینکه نقش مردم در دفاع مقدس، امنیت و ادامه راه انقلاب اسلامی روشن است و در همه ابعاد باید بدانیم که بی‌جهت نیست که رهبری در پیام‌های مختلف خود تمرکز روی نیروی جوان و به کارگیری آن دارند، تصریح کرد: ایشان در گام دوم انقلاب تأکید روی نقش‌آفرینی نیروی جوان دارند. اگر این نگاه و باور در همه مسئولان سطوح مختلف برای نقش دادن درست و به کارگیری صحیح در عرصه‌های مختلف جنگ نرم و مسائل فرهنگی و اقتصادی شکل گیرد، موفق خواهیم بود.


مذاکره، فرصت به دشمن برای بازسازی قدرتش است
جانشین فرمانده کل سپاه نیز روز پنج‌شنبه در نخستین یادواره شهدای ایل بهمئی در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ترک میدان جنگ و روی آوردن به مذاکره چیزی جز میدان دادن و فرصت دادن به دشمن نیست. وی ابراز داشت: نباید فریب دشمن را خورد و هرگاه دشمن زیبا سخن گفت، می‌خواهد ما را فریب دهد و ملت ایران فریب‌پذیر نیست و آگاه است. وی گفت: ایرانیان همه می‌دانند مذاکره، فرصت دادن به دشمن برای بازسازی قدرت او و طولانی کردن مبارزه و امتیاز دادن به دشمن است.
جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه این ملت شکست‌پذیر نیست، گفت: ما پیش می‌رویم، مقاومت ما به زودی به ثمر خواهد نشست و صبح پیروزی را خواهید دید. سلامی افزود: جنگ ما با دشمن جنگ امید و ناامیدی است و دشمن می‌خواهد ملت ما را ناامید کند و ملت ما دشمن را ناامید خواهد کرد و نا امید کردن ملت ایران برای دشمن آرزویی دست‌نیافتنی است و ناامید کردن دشمن واقعیتی است که امروز هم دیده می‌شود. وی گفت: مقاومت ما به معنای ایستادن و تحمل فشار دشمن نیست و به معنای حرکت و شکافتن همه موانعی است که دشمن می‌خواهد ایجاد کند.
دشمن را تسلیم اراده خود می‌کنیم
جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به شکست‌های متعدد دشمنان، تصریح کرد: امروز هزاران کیلومتر آن سوی مرز‌ها دشمنان را تعقیب می‌کنیم و آن‌ها را خسته، افسرده و نا امید کرده‌ایم و راهی برای غلبه برای آن‌ها باقی نگذاشته‌ایم. سردار سلامی افزود: امروز نه ارعاب، نه تهدید، نه تحریم، نه محاصره، نه انزوا و فشار هیچ‌کدام برای ملت ما جواب نمی‌دهد و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، دیگر ملت ایران از دشمنان ریز و درشت خود نمی‌ترسد.
سردار سلامی گفت: ما تسلیم نمی‌شویم، بلکه دشمنان را تسلیم اراده بلند خود می‌کنیم. ما مصممیم، اراده‌مند و صاحب قدرتیم و برای شکست دادن دشمنان‌مان قدرت انباشت کرده‌ایم. وی ابراز داشت: قدرت اصلی در ایمان مردم ماست، اما علاوه بر آن برای جنگ‌های بزرگ خود را آماده کرده‌ایم و شما چه تصوری از ملت ایران دارید؟ تصورات‌تان را اصلاح کنید و اگر روزی فرا برسد شما توان تحمل سیلی‌های ملت را ندارید و همانگونه که در گذشته نزدیک نیز نداشته‌اید. جانشین فرمانده کل سپاه افزود: امروز قدرت انقلاب ما از قاب این سرزمین تا مدیترانه و دریای سرخ امتداد یافته و این قدرت هر روز روبه گسترش است.
قدرت‌ها مرگ تدریجی خود را تجربه می‌کنند
وی گفت: این قدرت بزرگی است که دشمنان‌مان را وادار به عقب‌نشینی کرده و منطقه‌ای به نام خاورمیانه یا غرب آسیا، میدان تسلط سیاسی امریکا نیست. دیگر خلیجی به نام خلیج فارس میدانی برای عرض اندام امریکا نیست و شرق مدیترانه سرزمینی برای تاخت‌وتاز و جولان رژیم صهیونیستی نیست و همه این قدرت‌ها روبه زوالند و خورشید عمرشان به افق مغرب نزدیک‌تر می‌شود و ممات تدریجی را تجربه می‌کنند، زیرا ملت‌های مسلمان بیدار شده‌اند.
سردار سلامی خاطرنشان کرد: شما تصور می‌کنید که ملت ایران در مقابل مشکلات اندک اقتصادی می‌ایستد؟ نه، ما وقتی از مقاومت سخن می‌گوییم به این معنا نیست که ایستاده‌ایم تا مشکلات به سمت ما بیاید و ما به سمت مشکلات رفته، حرکت می‌کنیم و هرچه دستاورد داشته‌ایم به رغم مقاومت‌های مردم بوده است. جانشین فرمانده کل سپاه گفت: دشمنان تلاش بسیار کرده‌اند که ملت ایران را متوقف و مرعوب کنند و با شایعه‌پراکنی و حضور سنگین در فضا‌های ماهواره‌ای و مجازی می‌خواستند قلب‌ها و ذهن‌های ملت ما را تسخیر کنند، اما قلب‌های ما در تسخیر آیات روح‌بخش قرآن است.