سانتریفیوژها محدود شد اما سفره‌ها توسعه پیدا نکرد

آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های دیروز نماز جمعه تهران تصریح کرد: سوءمدیریت و خیانت باعث شده زندگی عده‌ای از مردم بسیار نابسامان باشد و نمی‌توانند گوشت بخورند و غذای خوب به فرزندانشان بدهند. بیایید برای رضای خدا یک قیام همه‌جانبه داشته باشیم و از حال همسایگانمان خبر بگیریم.
خطیب نماز جمعه تهران با ‌اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب به همه شبهات پاسخ داده شده است و این بیانیه به خوبی تصویر کاملی از نظام جمهوری اسلامی را نشان داده است و از جمله بخش‌های مهم آن، اظهار امید و علاقه رهبر انقلاب به جوانان است. انقلاب‌های بزرگی در طول تاریخ رخ داده است که می‌توان به انقلاب‌های فرانسه، شوروی و الجزایر‌اشاره کرد و باید دید که شعارهای آن انقلاب کنندگان چه بود و تا چه اندازه شعارهای آنها پابرجا ماند؟
خطیب نماز جمعه تهران با‌اشاره به اینکه انقلاب ما با رهبری یک فقیه جامع الشرایط به پیروزی رسید، متذکر شد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب خدایی است نه بشری و فطرت دل‌های پاک، اقتضا می‌کند که این انقلاب را حفظ کنند و پرچمدار آن باشند و تاکنون مسیر و شعارهای آن به خوبی ثابت و پابرجا مانده است.آیت‌الله صدیقی اظهار داشت: حقیقت امام (ره) و مقام معظم رهبری، حقیقت خود قرآن است و از آنجایی که اساس و پایه انقلابمان اسلام و انگیزه‌های الهی است، خداوند تاکنون این انقلاب را حفظ کرده و پایدار نگه خواهد داشت.
وی تاکید کرد: جوانان بسیار زیادی عاشق مقام معظم رهبری هستند به گونه‌ای که بسیاری از جوانان در شهرهای مختلف در دیدار با ما می‌گویند که حاضرند جانشان را هم فدای ایشان کنند و حتی مادران شهید می‌گویند که ما فرزندان خود را در راه اسلام دادیم و حاضریم باز هم دیگر فرزندان خود را در راه انقلاب فدا کنیم.


تضییع عمر برای جوانان خسارت است
خطیب نماز جمعه تهران با ‌اشاره به اینکه ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است و باید با روش‌های جدیدی آن را بازخوانی کرده و ادامه دهیم، اظهار داشت: ما انقلاب خود را به دیگر کشورها صادر کردیم و حضور فیزیکی ما در جبهه مقاومت نشان دهنده آن است و قطعاً از این طریق انقلاب ما توسعه می‌یابد و به قله‌های پیشرفت می‌رسیم و در این بیانیه هم آمده است که به بیرون از مرزها هجوم ببرید و فرهنگ عزت و صداقت ایران اسلامی را به دیگر کشورها انتقال دهید.
آیت‌الله صدیقی با‌اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در این بیانیه به توجه جوانان به علم و پژوهش، خاطرنشان کرد: تضییع عمر برای جوانان خسارت است و نباید آنان برای نمره و مدرک درس بخوانند بلکه باید عالم و باتجربه شوند.
خطیب نماز جمعه تهران بیان داشت: هسته‌ای ما را «برجام» محدود کرد. سانتریفیوژها محدود شد اما سفره‌ها توسعه پیدا نکرد این‌ها وعده داده بودند که می‌خواهیم هر دو این‌ها بگردد اما هر دوی آنها متاسفانه دچار مشکل شد. اما علمش هست جوان‌های ما در این راه شهید دادند و این خون این صنعت را بیمه کرده. خط خون آدرس است؛ علمی که در راه آن خون ریخته شده ادامه پیدا می‌کند علم است که دنیای غرب را برای استثمار و استعمار مجهز کرد. بیایید این درنده‌ها را خلع سلاح کنید سلاح علم را باید جوانان ما در دست بگیرند و این غارتگران را از مسندی که بر علم دارند (به پایین بکشید) و درندگی را از این‌ها بگیرند.
دولت اگر به زنگنه اعتماد دارد
نباید به دنبال تصویب پالرمو
و CFT باشد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وزیر نفت گفته است که ما نفتمان را از راه دور زدن تحریم‌ها می‌فروشیم، اگر دولت به حرف آقای زنگنه اعتماد دارد باید در نظر خود مبنی بر تصویب پالرمو و CFT تجدید نظر کند چراکه ما برای دور زدن تحریم‌ها ناچاریم تا شرکت‌های پوششی در ایران و خارج از کشور ایجاد کنیم.
به گزارش فارس حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح دیروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران در مورد الحاق به کنوانسیون‌های پالرمو و سی اف تی گفت: عده‌ای مثل دولت اصرار دارد که ایران به این کنوانسیون‌ها بپیوندد آن هم در شرایط تحریم!دلیلش هم این است که شفافیت در داد و ستد‌ها ایجاد و اعتماد بانک‌های خارجی به معاملات بیشتر می‌شود و معاملات بین بانک‌های داخلی و خارجی افزایش می‌یابد این در شرایط غیر تحریمی سخن نادرستی نیست اما در شرایط تحریمی اینگونه نیست.
وی ادامه داد: دو کنوانسیون پالرمو و CFT دقیقا همان دو قانونی است که در مجلس به تصویب رسید با این تفاوت که باید تامین خواسته‌های طرف‌های خارجی نیز باشد. ما از رئیس‌جمهور و وزیر خارجه بارها پرسیده‌ایم که آیا با الحاق به این دو کنوانسیون گشایشی در روابط مالی‌مان ایجاد می‌شود که آنها در پاسخ گفته‌اند هیچ تضمینی نیست که بهبودی حاصل شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: بنده در پاسخ به این سؤال که وضعیت کشور با تصویب این دو کنوانسیون چگونه می‌شود تاکید می‌کنم که شرایط اقتصادی کشور بدتر می‌شود. چرا که در شرایط تحریمی به هیچ عنوان صلاح نیست که اطلاعات اقتصادی کشور را در اختیار آمریکا، اسرائیل و عربستان که ناظران FATF هستند قرار دهیم. امروز همان کسی که مسئول میز تحریم‌‌های ایران در آمریکا بوده رئیس‌FATF است.
وی افزود: وزیر نفت گفته است که ما نفتمان را از راه دور زدن تحریم‌ها می‌فروشیم، اگر دولت به حرف آقای زنگنه اعتماد دارد باید در نظر خود مبنی بر تصویب پالرمو و CFT تجدید نظر کند چراکه ما برای دور زدن تحریم‌ها ناچاریم تا شرکت‌های پوششی در ایران و خارج از کشور ایجاد کنیم. معنای پیوستن به این دو کنوانسیون این است که باید دست از این‌گونه داد و ستدها بر داریم. اگر نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم، این چه اصراری است که از سوی رئیس‌جمهور و مطبوعات جریان خاص بر مجمع تشخیص می‌شود و چه دلیلی دارد که مدام اعضای مجمع را تحت فشار می‌گذارند تا به تصویب این کنوانسیون‌ها رای دهند.ما مصلحت نظام را درنظر می‌گیریم نه هواها و هوس‌ها را.