آمریکا به برجام برگردد و به‌اشتباه خود اعتراف کند متخصص مذاکره هستم!


به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان گیلان، اظهار داشت: در زمان جنگ و پس از آن تحریم داشتیم، اما هیچ وقت پیش نیامد که تحریمی را به سردمداری آمریکا داشته باشیم و موافقان آن فقط رژیم صهیونیستی و چند کشور محدود باشند. متحدان استراتژیک آمریکا، کل اروپا، آسیا، آفریقا، آمریکای شمالی، کانادا، مکزیک و حتی در داخل آمریکا نیز این تحریم را محکوم می‌کنند. در نظرسنجی اخیری که در آمریکا صورت گرفت، ۶۰ درصد مردم آمریکا تحریم ایران را از سوی ترامپ غلط خواندند و این موفقیتی بسیار مهم در عرصه سیاسی، فرهنگی و افکار عمومی است.
روحانی ادامه داد: در منطقه موفقیت‌های زیادی به دست آوردیم که با توجه به حساسیت منطقه، موفقیت‌های بسیار مهمی است. برای اولین بار در این منطقه است که تصمیم گیری اصلی برای امنیت منطقه و به ویژه سوریه توسط سه کشوری صورت می‌گیرد که یکی از آنها ایران است. جلسات ایران، روسیه و ترکیه محور اصلی حل و فصل بحران در سوریه است.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه کشورهای دیگری امروز متقاضی عضویت در این حرکت سیاسی و منطقه‌ای هستند، گفت: این برای ما موفقیت است. نظام جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه توفیقات بزرگی را بدست آورد و این را نباید فراموش کنیم. نیروهای مسلح و دولت همه دست به دست هم دادند در این پیروزی و دولت پول، سلاح، سیاست خارجی، بخشی از کار اطلاعاتی را انجام می‌دهد و نیروهای مسلح هم در میدان هستند و کار را انجام می‌دهند.
راه دومی به جز مقاومت نداریم


رئیس‌جمهور تصریح کرد: می‌دانیم که روزهای سختی برای کشور هست، اما راه دومی به جز مقاومت نداریم و اگر داشتیم دنبال آن می‌رفتیم. امروز راهی جز ایستادگی و مقاومت نداریم. در سفر سال ۹۶ به نیویورک، ۸ بار دولت آمریکا برای ملاقات با رئیس‌جمهور ایران درخواست داد و در سال ۹۷ نیز ۵ نفر از رهبران دنیا واسطه برای این دیدار شدند. به آنها گفتم که شرایط و زمان را مناسب نمی‌بینم، آمریکا باید اول به برجام برگردد و به‌اشتباه خود اعتراف کند.
وی گفت: این‌گونه نیست که کسی فکر کند ما عاشق چشم و ابروی آمریکا باشیم، شاید آنها عاشق چشم و ابروی ایران عزیز باشند، آنها در پی ما هستند و به دنبال مذاکره هستند، ما هم از مذاکره فراری نداریم و اهل این کار هستیم. چون تخصص مذاکره دارم با قدرت می‌گویم که هیچ ترسی از میز مذاکره نداریم و آنچنان منطق ما قوی و چارچوب‌دار است که در برابر آمریکا و یا هر کس دیگری هستیم.
روحانی با بیان اینکه همانگونه که از میدان جنگ ترسی نداریم از میدان مذاکره هم نمی‌ترسیم، افزود: اصل این است که به منافع ملی خود برسیم و ما عاشق چشم و ابروی منافع ملی‌مان هستیم. تاکنون ملت ما در صحنه‌های مختلف موفق بوده، علیرغم اینکه آمریکا به دنبال شکستن ملت ما بوده، اما بزرگترین پالایشگاه ما در سال ۹۷ افتتاح شد.
مجبوریم مصوبه افزایش حقوق‌ها را اجرا کنیم!
وی افزود: هدف دولت این است که در حد امکان تلاش کند تا دریافتی کسانی که حقوق ثابت دارند، افزایش یابد. دولت چیزی را پیش‌بینی کرده و مجلس طرح دیگری را ارائه کرده و در نهایت آنچه مجلس مصوب کرده اگر شورای نگهبان تصویب کند، عملا ما مجبور و ناچاریم که آن را اجرا کنیم. ممکن است از نظر ما راه‌حل بهتری وجود داشته باشد و راه‌حل بهتر همانی است که در لایحه وجود دارد. ضمن اینکه بایستی به مستمری‌بگیران هم کمک کنیم و در 3 سال اخیر آنچه به این قشر پرداخت کرده‌ایم، بیش از 4 برابر شده است، اما می‌دانیم که کافی نیست.
روحانی با بیان اینکه دولت من دولت کاملا غیرحزبی و غیرجناحی است، اظهار داشت: این امتیازاتی دارد، اما سخت هم هست و وقتی روز سخت پیش می‌آید کسی برای آن سینه سپر نمی‌کند. یکی می‌گوید من نبودم، دیگری می‌گوید من هم نبودم، یکی دیگر می‌گوید من گفتم این بهتر است و همه در می‌روند چراکه تعهد آنچنانی ندارند.