اختصاص 8 هزار میلیارد اوراق برای حمل و نقل و توسعه طرح های اطراف ۳ بارگاه مطهر

حمیدی/ نماینده مردم مشهد و کلات گفت: مجلس شورای اسلامی بند«د» تبصره 5 لایحه بودجه 98 را از 55 هزار میلیارد ریال به 80 هزار میلیارد ریال افزایش و بازآفرینی بافت فرسوده اطراف حرم‌های مطهر امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و حضرت احمد ابن موسی(ع)  را نیز در قالب این بند تبصره 5 لایحه بودجه 98 گنجاند و برای تایید لایحه بودجه را به شورای نگهبان ارسال کرد.
به گزارش خراسان رضوی، در بند«د» تبصره 5  لایحه بودجه 98 ارسالی مجلس شورای اسلامی به شورای نگهبان که روز گذشته منتشرشد، آمده است" شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به آن‌ها با تایید وزارت کشور (سازمان امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) تا سقف 80 هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی ریالی را تضمین خود و با بازپرداخت اصل و سودآن توسط همان شهرداری‌ها منتشر کنند. حداقل 60 درصد از سقف اوراق موضوع این بند به طرح‌های قطار شهری و حمل‌ونقل شهری و بازآفرینی شهری بافت فرسوده پیرامون حرم‌های مطهر امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و حضرت احمد ابن موسی(ع)  اختصاص می‌یابد. تضمین بازپرداخت اصل و سود این اوراق برای اجرای طرح‌های قطار شهری و حمل‌ونقل شهری و بازآفرینی شهری بافت فرسوده پیرامون حرم‌های مطهر به نسبت 50 دولت و 50 درصد شهرداری‌هاست و تضمین 50 درصد سهم دولت بر عهده سازمان برنامه‌وبودجه کشور است.
اوراق فروش نرفته این بند در سقف مطالبات معوق طرح با تایید شهرداری مربوطه و سازمان برنامه و بودجه کشور قابل واگذاری به طلبکاران آن طرح می باشد."
رضا شیران خراسانی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، در گفت وگو با خراسان رضوی در توضیح این تغییر در لایحه بودجه 98 اظهار کرد: دولت در قالب تبصره 5 قانون بودجه معادل 5 هزار و 500  میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی برای توسعه حمل‌ونقل شهر در نظر گرفته بود که با تصویب نمایندگان مجلس این اعتبار به 8 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.


وی افزود: از این میزان، سه هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی برای توسعه طرح‌های حریم حرم امام رضا(ع) ،حضرت معصومه(س) و آستان مقدس شاه‌چراغ در نظر گرفته‌شده که دولت نصف سود اوراق را متقبل شده است.
وی گفت: مهم‌ترین امتیاز این اوراق این است که نصف سود اوراق را دولت پرداخت می‌کند. عمده این اعتبار برای طرح بافت اطراف حرم امام رضا(ع) است که به تصویب نهایی مجلس شورای اسلامی رسیده است و به شورای نگهبان ارسال‌شده است.