جواب حمایت‌ها را با صعود به المپیک می‌دهیم




محمد محمدی سدهی


خبرنگار
تیم ملی فوتبال بانوان به منظور آماده‌سازی برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک 2020 روزهای شنبه و سه‌شنبه دو بازی تدارکاتی با تیم ملی بلاروس در ورزشگاه آرارات تهران برگزار کرد که هر دو بازی با نتایج 1-0 و 2 -1 به سود میهمان به پایان رسید. حال و هوای ورزشگاه در بازی دیروز متفاوت از بازی شنبه بود. هواداران خانم بیشتری برای تشویق تیم ملی به ورزشگاه رفته بودند و در میان آنها دو چهره ویژه هم وجود داشت؛ مهناز افشار و سفیر بلاروس. از نکات جالب توجه تشویق ایسلندی هواداران و شعارهایی بود که با لیدری زهرا خوشنواز سر می‌دادند. زهرا خوشنواز همان دختری است که تاکنون چند بار با ظاهر مردانه موفق شده به استادیوم آزادی برود و بازی‌های پرسپولیس را از نزدیک ببیند. مهناز افشار بازیگر نام آشنا پس از بازی گفت: «نمی‌توانم صرفاً در فضاهای مجازی فعال باشم. وقتی در حمایت از بانوان مان مطلب می‌نویسم کمترین کار اجرایی کردن آن است. به همین دلیل خودم را موظف دانستم به ورزشگاه بیایم.» تیم ملی فوتبال بانوان ایران فروردین ماه در دور دوم کسب سهمیه المپیک توکیو در قطر به مصاف تیم‌های چین تایپه، فیلیپین و فلسطین خواهد رفت. خبرنگار «ایران» به بهانه برگزاری دیدارهای دوستانه مقابل بلاروس با 3 بازیکن تیم ملی گفت‌وگویی انجام داده است.

سارا قمی: با حضور مهناز افشار روحیه مان بالاتر رفت
زننده تک گل تیم ملی بانوان در 2 دیدار با بلاروس گفت:«بازی‌های خیلی خوبی با یک تیم اروپایی برگزار کردیم و تجربیات‌مان بالاتر رفت. برگزاری بازی‌های دوستانه نیاز اصلی فوتبال بانوان است و امیدواریم که این روند ادامه داشته باشد. هدف‌مان ترمیم نقاط ضعف بود و فکر می‌کنم  کادر فنی به اهداف خود رسید.» سارا قمی در خصوص حضور مهناز افشار بیان داشت:«حضور مهناز افشار باعث شد تا روحیه بازیکنان بالاتر رود. چهره‌های معروف کشورمان با حضورشان در استادیوم از فوتبال بانوان حمایت می‌کنند.» فوروارد تیم ملی فوتبال بانوان ادامه داد: «کسب نتیجه در این دو بازی برای ما اهمیت چندانی نداشت و هدف این بود تا بازیکنان محک جدی بخورند و برای حضور در مرحله دوم انتخابی المپیک آماده شوند. تیمی که بتواند در این گروه اول شود، سهمیه المپیک را کسب خواهد کرد. ما در دوره گذشته مقابل تیم‌های چین تایپه و فیلیپین بازنده بودیم اما این دوره امیدواریم که نتیجه بگیریم.» سارا قمی در پایان گفت: «نگاه‌ها نسبت به فوتبال بانوان مثبت شده و فدراسیون خیلی خوب از تیم ملی حمایت می‌کند. فدراسیون برای ما بازی‌های تدارکاتی در نظر می‌گیرد و ما را به یک تورنمنت بین‌المللی اعزام کرده و امیدواریم حمایت‌ها ادامه داشته باشد و ما هم بتوانیم با صعود به المپیک توکیو جواب حمایت‌ها را بدهیم.»

زهرا قنبری: 3 سال بود بازی تدارکاتی نداشتیم
فوروارد تیم ملی فوتبال بانوان درخصوص 2 دیدار تیم ملی با بلاروس گفت: «دو بازی خیلی خوب مقابل این تیم برگزار کردیم البته در بازی دوم عملکرد بهتری داشتیم و حتی یکبار هم به تیرک دروازه حریف زدیم. در مجموع این دو بازی تجربه بسیار خوبی برای ما بود تا در دور دوم مسابقات انتخابی المپیک به نتایج خوبی دست یابیم.» زهرا قنبری ادامه داد: «3 سال بود که تیم ملی بانوان هیچ بازی تدارکاتی‌ برگزار نکرده بود، در حالی که ما باید در این بازی‌ها به نقاط ضعف و قوت‌مان پی ببریم. نگاه‌ها نسبت به فوتبال بانوان کاملاً تغییر کرده و تلاش ما این است که فوتبال بانوان را متحول کنیم و برای این کار باید در قطر نتیجه بگیریم و به المپیک صعود کنیم تا ناکامی‌های فوتبال بانوان جبران شود. بانوان ایران استعدادهای زیادی دارد و حیف است که فوتبال ما درجا بزند.» شماره 9 تیم ملی فوتبال بانوان در خصوص حضور هواداران در این بازی، گفت: «دوست داشتیم هواداران بیشتری بیایند البته حضور همین تعداد هوادار هم باعث دلگرمی است. شاید خبررسانی محدود رسانه‌ها یکی از دلایل حضور کم هواداران بوده است. خیلی از خانم‌ها دوست دارند به ورزشگاه بیایند اما متاسفانه حمایت رسانه‌ها از تیم ملی بانوان زیاد نیست.»


زهرا سربالی: کم تجربگی یکی از ضعف‌های اصلی ماست
هافبک تیم ملی فوتبال بانوان گفت: «قطعاً تجربه برگزاری این دو بازی برای رویارویی با تیم‌های فلسطین، فیلیپین و چین تایپه به ما کمک زیادی خواهد کرد. بلاروس در رنکینگ جهانی 4 پله از ما بالاتر است اما به هر حال این تیم اروپایی و تیم خوبی است.» زهرا سربالی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر هیچ زمان در اردوهای بلندمدت حضور نیافتیم اما امسال این شرایط مهیا شد، افزود: «تیم ما حدود 10 ماه است که در اردو به سر می‌برد. برگزاری بازی‌های تدارکاتی پیش زمینه کسب نتایج خوب است و با توجه به نگاه مثبتی که فدراسیون نسبت به تیم ملی بانوان دارد، قطعاً در قطر نتایج خوبی کسب خواهیم کرد.» او ادامه داد: «حضور مهناز افشار و چهره‌های دیگر باعث دلگرمی ماست. قطعاً هر چه تعداد بازی‌های تدارکاتی ما بیشتر باشد کیفیت مان بالاتر خواهد رفت. یکی از ضعف‌های اصلی فوتبال بانوان، کم تجربگی است و این بازی‌ها به ما کمک می‌کند تا این ضعف برطرف شود. در این بازی خبرنگاران زیادی حضور داشتند و این بازی را پوشش دادند. حضور هرچه بیشتر رسانه‌ها باعث می‌شود تا توجهات هم به این رشته بیشتر شود. البته این حمایت‌ها کافی نیست و هرچه بیشتر شود، بهتر است.»