لیگ‌قهرمانان را پرسپولیس با مساوی آغاز کرد استقلال با باخت

جوان آنلاین: در بازی‌های گروه D، پرسپولیس در حالی دیشب در ورزشگاه آزادی در اولین مسابقه از مرحله گروهی فصل جدید لیگ قهرمانان به مصاف پاختاکور ازبکستان رفت که این مسابقه با غافلگیری برای قرمز‌ها آغاز شد. هنوز پنج دقیقه از مسابقه نگذشته بود که دروازه بیرانوند روی ناهماهنگی مدافعان این تیم باز شد تا بازی با یک شوک برای قرمز‌ها آغاز شود. در دقیقه ۵ سانتر هافبک پاختاکور با ضربه سر مهاجم ازبک‌ها به تیر دروازه خورد و در برگشت بیگمائف در حالی که بیرانوند هم روی خروج اشتباه از دروازه تعادلش را از دست داده بود با یک بغل پا در ریباند توپ را وارد دروازه پرسپولیس کند و پاختاکور یک بر صفر پیش بیفتد. گل پاختاکور، اما اعتراض قرمز‌ها را به دنبال داشت که معتقد بودند در شرایط آفساید به ثمر رسیده است، مسئله‌ای که کارشناسان داوری نیز بر آن صحه گذاشتند. با این حال ادهم محمد، داور اردنی مسابقه اعتقادی به آفساید بودن گل نداشت.
در ادامه شاگردان برانکو که انتظار دریافت این گل زودهنگام را نداشتند، با یک بازی هجومی سعی در جبران گل خورده داشتند. با این حال تیم ازبکستانی همچنان با یک بازی رو به جلو جریان بازی را در اختیار داشت، در دقیقه ۸ پرسپولیس می‌توانست به گل مساوی برسد، اما ضربه مهدی ترابی را که با پاس بودمیر در درون محوطه جریمه صاحب توپ شده بود، دروازه‌بان پاختاکور مهار کرد. در ادامه هر چه از دقایق بازی می‌گذشت، فشار پرسپولیس برای زدن گل مساوی بیشتر می‌شد تا اینکه در دقیقه ۲۵ بودمیر کروات روی پاس بشار رسن پس از جا گذاشتن یکی از مدافعان پاختاکور توپ را وارد دروازه کرد تا دو تیم در عدد یک مساوی شوند. در ادامه نیمه اول بازی آرام‌تر دنبال شد و ضریب بالای اشتباهات بازیکنان دو تیم سبب شد تا کمترموقعیت خطرناکی روی دروازه‌ها خلق شود و نیمه اول با تساوی یک – یک به پایان برسد.
نیمه دوم با تلاش دو تیم برای زدن گل دوم و برتری آغاز شد و برخلاف نیمه اول بازی بیشتر در میانه زمین دنبال شد تا در نهایت مصاف پرسپولیس و پاختاکور با تساوی یک – یک به پایان برسد.
در گروه C. رقابت‌ها هم استقلال دیگر نماینده کشورمان که در هفته‌های اخیر در لیگ فوق‌العاده نتیجه گرفته است، در دوحه به مصاف الدحیل رفت. مسابقه با بازی هجومی تیم قطری آغاز شد، تیمی که با خدمت گرفتن بن عطیه مدافع مشهور مراکشی از یوونتوس سرمایه‌گذاری نجومی برای درخشش در لیگ قهرمانان انجام داده است. درحالی که تیم الدحیل تلاش زیادی کرد تا در همان دقایق اول دروازه سیدمهدی رحمتی را باز کند، اما دفاع استقلال بدون اشتباه اجازه نداد دروازه آبی‌ها باز شود. البته در دقیقه ۲۴ اشتباه رحمتی در دفع توپ موقعیت را برای مهاجم حریف ایجاد کرد که دروازه را باز کند، اما داور این گل را به دلیل آفساید نپذیرفت. در دقیقه ۳۳ استقلال می‌توانست به گل برتری دست پیدا کند، اما پاس عمقی داریوش شجاعیان قبل از رسیدن به مهاجم آبی‌ها توسط دروازه بان الدحیل روی خط هجده قدم مهار شد. در دقایق باقی مانده تیم الدحیل تلاش کرد تا فشار روی دروازه استقلال را بیشتر کند، اما بازیکنان استقلال در ضد حملات عملکرد خوبی داشتند و اجازه ندادند تیم میزبان دروازه رحتمی را با خطر جدی مواجه کند تا نیمه اول این دیدار با تساوی بدون گل به پایان برسد. در نیمه دوم، اما فشار الدحیل نتیجه داد و مهدی بن‌عطیه سرشناس بالاخره زهرش را ریخت و دروازه رحمتی را باز کرد. در ادامه سلسله اشتباهات استقلالی‌ها به گل دوم الدحیل منجر شد و یوسف العربی در دقیقه ۷۵ گل دوم را هم زد تا کار استقلال با شکست شروع شود، اما این هم پایان کار نبود و در دقیقه ۸۹ عفیف اختلاف را سه برابر کرد.
همچنین ذوب آهن دیگر نماینده کشورمان که در گروه A. قرار گرفته است، دو شنبه شب اولین نماینده ایران بود که در آغاز مرحله گروهی به میدان رفت و در اصفهان مقابل الزورای عراق به تساوی بدون گل رسید. دشت یک امتیازی شاگردان منصوریان از اولین بازی در آسیا در شرایطی بود که ذوبی‌ها با وجود برتری در دو نیمه، با توجه به بازی دفاعی عراقی‌ها راهی به دروازه الزورا پیدا نکردند.