مردم شکر را گران‌تر از کیلویی ۴۲۰۰ تومان نخرند

یزدان سیف در حاشیه شانزدهمین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بازار برنج رو به آرامش و روغن نباتی مورد نیاز مردم هم تأمین شده است.
وی با ‌اشاره به تعویق افتادن برداشت نیشکر در خوزستان به واسطه بارندگی در این استان گفت: برداشت نیشکر در خوزستان از 10 روز پیش آغاز شد و با ورود 550 هزار تن شکر نیاز امسال مردم برطرف شده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با ‌اشاره به توزیع 235 هزار تن شکر از محل ذخایر کشور افزود: برای سال آینده مجوز 400 هزار تن توزیع شکر به کارخانجات داده شده است.
سیف با بیان اینکه به اندازه کافی در فروشگاه‌های کشور شکر وجود دارد گفت: قیمت بسته‌های 900 گرمی شکر چهار هزار و بسته‌های یک کیلویی آن 4200 تومان است و مردم قیمت‌های بالاتر از این مبالغ را به عنوان گران فروشی به 124 اطلاع دهند.


معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: شکر مورد نیاز صنوف تا پایان فروردین 98 هم تأمین شده و اقدامات لازم برای تأمین کالاهای اساسی و​ آرد و گندم مردم صورت گرفته است.
وی در پاسخ به سؤالی درباره اجرای مصوبه مجلس در زمینه کالابرگ‌های الکترونیک افزود: فعلاً هیچ تصمیمی درخصوص تغییر روند کالاهای اساسی از نرخ 4200 تومان به دیگر نرخ‌ها گرفته نشده است.
همچنین رئیس ‌اتحادیه قنادان تهران از آغاز توزیع شکر دولتی با قیمت سه هزار تومان بین قنادی‌های تهران خبر داد و گفت: ما به همکارانمان توصیه کردیم تا برای شب عید به هیچ وجه افزایش قیمت نداشته باشیم.
علی بهره‌مند افزود: هم اکنون دو هزار تن شکر دولتی از سوی مسئولان ذی‌ربط در اختیار ما قرار گرفته و این شکر به صورت روزانه بین واحدهای صنفی قنادی‌های تهران توزیع می‌شود.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا با وجود توزیع شکر دولتی، افزایش قیمت شیرینی در تهران منطقی است یا خیر خاطرنشان کرد: البته شکر تنها جزئی از مواد اولیه طبخ شیرینی است، ولی با توجه به رکود بازار و وضعیت اقتصادی مردم، به همکارانمان توصیه کردیم تا برای شب عید به هیچ وجه افزایش قیمت نداشته باشیم.گفتنی است، نوسان قیمت شکر در هفته‌های اخیر و همچنین کمبود آن در بازار باعث برهم خوردن تعادل قیمتی آن شده و به گفته برخی از مسئولان، شاهد افزایش 70 درصدی قیمت آن هستیم؛ این در حالی است که قیمت شکر از سه هزار تومان به نزدیک هفت هزار تومان در برخی خرده‌فروشی‌ها هم رسیده است.