تشییع پیکر مطهر ۲ شهید مدافع حرم در قزوین و سمنان


به گزارش ایرنا، در مراسم تشییع سردار مدافع حرم شهید حمید محمدرضایی که از مقابل امامزاده اسماعیل(ع) شهر قزوین تشییع شد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین و جمعی از مسئولان و مردم مومن و همیشه در صحنه قزوین نیز حضور داشتند.
در این مراسم پیکر مطهر این سردار رشید اسلام پس از تشییع در امامزاده حسین(ع) و مزار شهدای قزوین به معراج شهدا منتقل شد.
پیکر شهید محمدرضایی سپس به مسجد امام حسن عسگری مینودر برای نماز مغرب و عشا منتقل شده و فردا بعد از استقبال مردم شهرهای اقبالیه و تاکستان در شهر زادگاه خود شال از توابع شهرستان بویین زهرا تشییع و به خاک سپرده می‌شود.
شهید محمدرضایی اولین شهدا مدافع حرم استان و معاون عملیاتی سپاه صاحب الامر(عج) قزوین بود که برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) در قالب ماموریت مستشاری به سوریه اعزام شد.


وی در اردیبهشت ماه سال 94 در پی انجام عملیات مفقود شد و سرانجام پیکر مطهر این شهید بعد از سه سال به همراه چهار تن از شهدای دیگر مورد شناسایی قرار گرفت و به میهن اسلامی منتقل شد.
 همچنین مردم شهیدپرور سمنان با حضور در گلزار شهدای امامزاده یحیی(ع) این شهر، با شهید مدافع حرم محمد قنبریان وداع کردند.
مراسم وداع با پیکر این شهید از شهدای مدافع حرم در سوریه شامگاه دوشنبه با حضور پرشور مردم سمنان و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.
در این آئین پرشور که با حضور خانواده شهید قنبریان برگزار شد اقوام، دوستان، همکاران و مردم سمنان پیکر شهید را بر روی دستان خود گرفته و بر ادامه راه شهدا در دفاع از آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی تاکید کردند.
پیکر این شهید والا مقام با تلاش‌های شبانه روزی و مستمر گروه تفحص نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همراه پیکرهای پاک چهار تن دیگر از شهدای ایرانی که حین ماموریت مستشاری در سوریه به شهادت رسیده بودند، کشف و پس از انجام آزمایش‌های دی‌ان‌اِی، هویت آنان شناسایی شد.
شهید مدافع حرم محمد قنبریان متولد شهرستان شاهرود و ساکن سمنان، از بسیجیان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان بود که برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) در برابر تهاجم گروه های تکفیری در سال 95، به صورت داوطلبانه به جبهه‌های مقاومت در سوریه اعزام شده بود و در حین عملیات مستشاری در این‌ کشور در منطقه حمص مفقود و پیکر وی پس از دو سال کشف و شناسایی شد.