ایران دو دیپلمات هلند را اخراج کرد حالا نوبت پاسخ به فرانسه است

سرویس سیاسی- بر اساس وبگاه وزارت خارجه هلند، «استف بلاک» وزیر خارجه این کشور روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد ایران روز ۲۰ فوریه
(۱ اسفند) در واکنش به اخراج دو دیپلمات ایرانی از هلند، دو دیپلمات هلندی را عنصر نامطلوب اعلام کرده و به آنها دستور داده تهران را ترک کنند.
در واکنش به این اقدام، هلند ابتدا سفیر ایران را احضار کرده و این اقدام را «غیرقابل قبول» و «دارای تبعات منفی» برای روابط دوجانبه توصیف کرده است.
با این حال، روز گذشته دو دیپلمات هلندی به دستور ایران، تهران را ترک کرده‌اند. هلند در واکنش به این رخداد، تصمیم گرفته سفیر خود در تهران را برای مشورت فرا بخواند.


18 دی ماه سال جاری (هشتم ژانویه ۲۰۱۹) وزرای امور خارجه و کشور هلند در نامه‌ای به پارلمان این کشور، ایران را عامل قتل محمدرضا صمدی کلاهی معرفی کردند. وزارت خارجه هلند خرداد ماه امسال به همین بهانه دو دیپلمات ایرانی را اخراج کرده بود.
کلاهی عامل انفجار ۷ تیر ۱۳۶۰ در ساختمان مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران بود که در آن انفجار بیش از ۷۰ نفر از مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیدند. در واقع دولت هلند به جای عذرخواهی درباره پناه دادن به دو تروریست ارشد منافقین و الاحوازیه (احمد نیسی و علی معتمد) که در آن کشور کشته شدند، وقیحانه دو نفر از دیپلمات‌های ما را اخراج کرده بود.
این در حالی است که اسناد دادگاه هلند نشان می‌داد کلاهی در سال ۲۰۱۵ توسط اعضای یک باند بزهکار کشته شده است و از سوی دیگر دادستان هلند در جریان برگزاری دادگاه به صراحت اعلام کرده که هیچ مدرکی دال بر مشارکت ایران در این قتل وجود ندارد.
 حالا پس از 8 ماه تاخیر سرانجام وزارت امور خارجه در اقدامی دیرهنگام اما قابل تقدیر، براساس اصل عمل متقابل در روابط دیپلماتیک، دو دیپلمات هلندی را از خاک کشورمان اخراج کرده و حالا نوبت برخورد قاطعانه با رفتار گستاخانه و وقیحانه فرانسه با دیپلمات ایران در این کشور است.
از سوی دیگر دولت فرانسه نیز مهرماه سال جاری یک دیپلمات ایرانی مستقر در پاریس را با اتهام مضحک تلاش برای حمله به گردهمایی گروهک تروریستی سازمان منافقین در پاریس را اخراج کرد.
همچنین یک دیپلمات ایرانی دیگر با نام اسدالله اسدی با ادعای ارتباط با نقشه حمله به تجمع گروهک تروریستی منافقین در محلی در نزدیکی پاریس و بر اساس اتهام زنی دولت فرانسه ، در ۳۰ ژوئیه در آلمان بازداشت و به بلژیک مسترد شد که در آنجا علیه وی اعلام جرم شد.
در حالي كه حداقل 17 هزار نفر در كشورمان قرباني ترورهاي هدفمند يا كور منافقين شده و هنوز داغ اين شهدا بر دل ملت ايران سنگيني مي‌كند، دولت امانوئل ماكرون به مانند ديگر دولت‌هاي فرانسوي به ميزبان و حامي اين گروهك جنايتكار و منفور تبديل شده ، و از سوی دیگر وقیحانه در جایگاه شاکی نشسته و دیپلمات کشورمان را به اتهام واهی تلاش برای حمله به نشست این گروه جنایتکار از خاک فرانسه اخراج کرده است.
 علي رغم اينكه فرانسه مدعي مقابله با تروريسم بوده و همواره اين ادعا توسط مقامات این کشور مطرح مي‌شود، در عمل شاهد حمايت همین مدعيان حقوق بشر و مبارزه با تروريسم از عوامل ترور 17 هزار شهيد ترور در ايران هستيم. منافقين كه منفورترين افراد در نزد ملت ايران محسوب مي شوند، در سايه حمايت‌هاي غرب به‌ ویژه دولت فرانسه به حيات انگلي خود ادامه مي‌دهند.
انتظار می‌رود وزارت امورخارجه پس از اقدام دیرهنگام اما قابل تقدیر خود در اخراج دیپلمات‌های هلندی، براساس اصل عمل متقابل پاسخ رفتار زشت و وقیحانه فرانسوی‌ها در اتهام زنی و اخراج دیپلمات کشورمان از خاک این کشور را بدهد.
سایر اخبار این روزنامه
پاسخ رهبر انقلاب به درخواست معرفی زودهنگام رئیس‌جدید قوه قضائیه هشدار 8 ماه قبل رهبر انقلاب درباره فرجام گره زدن اقتصاد به وعده‌های اروپا سرمایه بزرگ ایران و سوریه(یادداشت روز) اخبار ویژه آتش‌بس بین هند و پاکستان شکسته شد/هند بمباران کشمیر را از سر گرفت دولت خرید خانه را به رؤیا تبدیل کرده است ترامپ: من یک انسان بی‌گناه هستم که توسط افرادی فاسد گرفتار شده‌ام! ایران دو دیپلمات هلند را اخراج کرد حالا نوبت پاسخ به فرانسه است آقای «عابر بانک» و همدستانش چگونه بانک مرکزی و نهادهای نظارتی را دور می‌زدند؟ اقدامات اخیر رجیستری برای جلوگیری از واردات گوشی قاچاق است تقدیر رئیس ‌‌پلیس پایتخت از افسر وظیفه شناس پلیس راهور ۴۰ راهبرد جهاد علمی در گام دوم انقلاب -۱ با ما در فضای مجازی همراه باشید هشدار 8 ماه قبل رهبر انقلاب درباره فرجام گره زدن اقتصاد به وعده‌های اروپا هشدار 8 ماه قبل رهبر انقلاب درباره فرجام گره زدن اقتصاد به وعده‌های اروپا