تا وقتی دولت سوریه بخواهد در این کشور می‌مانیم




دبیر شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: ایران در جهت کمک به دولت و ملت سوریه در این کشور است و تا وقتی دولت سوریه بخواهد، در این کشور می مانیم.


به گزارش ایسنا، دریابان علی شمخانی در حاشیه همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس در جمع خبرنگاران، حضور ایران در سوریه را مبتنی بر درخواست دولت این کشور دانست و گفت: 40 سال است نبرد در دو جبهه ثبات خواهان و بی‌ثبات خواهان در منطقه در جریان است و امروز کفه ترازو بین این دو مشخص می‌کند ‌ثبات خواهان هیچ گاه شکست ندارند و این در منطقه نفت خیز ما کاملاً مشخص است. ایران در جهت کمک به دولت و ملت سوریه در این کشور است و تا وقتی دولت سوریه بخواهد هست و این حرف‌های بی‌فایده و عمل نتانیاهو و سفرهای بیهوده‌اش تأثیری نخواهد داشت. دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سؤالی درباره واکنش ایران به اقدامات گروه‌های تروریستی در پاکستان و اقدامات مورد انتظار ایران از دولتمردان پاکستانی اظهار کرد: این موضوع هنوز در دستور کار است و دولت پاکستان متعهد است از ورود ضد انقلاب از مرزهایش به مرزهای ایران جلوگیری و تضمین کند و ما هم حتماً، بدون شک آنچه به‌عنوان وظیفه‌مان در صیانت از امنیت مردم ایران است در مرز پاکستان انجام می‌دهیم. وی درباره تهدید اروپا نسبت به فعالیت‌های موشکی کشورمان خاطرنشان کرد: ما در ارتباط با برد، قدرت تخریب، دقت و سرعت آماده‌سازی به‌عنوان چهار محور مهم توانمند‌سازی موشکی با هیچ کس مشاوره نمی‌کنیم و اجازه نمی‌گیریم. نیازهای دفاعی‌مان به ما دیکته می‌کند چه باید کنیم.
شمخانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برخی متأسفانه اهداف دشمنان و تأکید بر اجرای FATF را طلب می‌کنند به‌عنوان عضو هیأت نظارت بر برجام در راستای تأمین منافع و عزت ملی چه باید کنیم؟ گفت: این موضوع جدیدی نیست که نسبت به مسائل امنیت ملی، عناصری در داخل باشند که مدافع یا مخالف یا مروج آن باشند. ما در چهل سال انقلاب این وضعیت را داشتیم. ما نهادهای قانونی روشنی در بحث‌های امنیتی، قانونی و مشورتی و غیره داریم که هر کدام در این مسیر وظایف خود را انجام می‌دهند. امیدواریم در این کشاکش که ایران همه وظایف خود را انجام داده است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای چهاردهمین بار آن را تأیید کرد بتوانیم آنچه حق ملت است، برگردانیم و ان‌شاءالله این محقق می‌شود.
    سیاست‌های امریکا رو به افول است
 دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین طی سخنانی در این همایش گفت: پیشدستی و برتری جبهه ثبات خواهان و ثبات سازان دربرابر جبهه تروریست سازان و حامیان بی‌ثباتی، پیام آور این واقعیت است که سیاست‌های امریکا مسیر رو به افولی را طی می‌کند. به گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی دیروز در همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس که در کتابخانه ملی برگزار شد، افزود: هرچند امریکا، غرب و کشورهای مرتجع منطقه عناصر تروریست و مزدور را به خدمت گرفتند تا ریشه مقاومت اسلامی را بخشکانند اما جوانان مقاومت، ارتش سوریه، حشدالشعبی عراق و انصارالله یمن و مدافعان حرم نشان دادند که غرب محور عالم نیست و مجسمه کاغذی که ازقدرت امریکا ساخته شده است به سادگی قابل فروپاشی است.وی خاطرنشان کرد: پیام مهم امام خمینی (ره) به جهان این بود که همیشه ملت‌ها پیروز اصلی میدان منازعات هستند و این پیام امروز تبدیل به فرهنگ، برنامه عمل و استراتژی موفقیت ملت‌های مستقل شده است. دبیر شورای عالی امنیت ملی به شکست جریان تروریست تکفیری در منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین و پیچیده‌ترین تهدید جهان اسلام نیز که حاکم کردن تروریست‌های تکفیری بر سرزمین‌های اسلامی بود با جانفشانی جوانان تربیت یافته در فرهنگ مقاومت شکست خورده است.شمخانی افزود: امروز به رغم هزینه‌های هنگفتی که برای ایجاد امنیت در سرزمین‌های اشغالی می‌شود، راهبردهای آنها برای تأمین امنیت مرزهای اسرائیل به بن‌بست رسیده و رژیم اشغالگرقدس در مرزهای خودش و حتی داخل مرزهایش احساس تهدید بیشتری می‌کند.وی همچنین گفت: اگر هنوز شک و تردیدی برای انسان‌های ضعیف‌النفس در شنیدن پیام استقلال‌جویی و آزادی خواهی امام خمینی وجود دارد، به طورقطع ملت ایران با شکست دادن ترامپ و سیاست‌های تحریمی او مجدداً این پیروزی را اثبات و اعلام خواهد کرد.شمخانی تصریح کرد: پیش‌بینی ما در مورد متحدان امریکا در منطقه این است که اگر سیاست پناه بردن آنان به دشمنان اسلام ادامه یابد با خیزش شهروندان تحقیر شده آنها مواجه خواهند شد. وی با بیان این که بدون شک ورود امریکا و غرب به مذاکرات هسته‌ای و دستیابی به توافق نیز ناشی از نقش محوری ایران در ثبات‌سازی منطقه‌ای و توانمندی‌های رو به توسعه ایران در حوزه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای بود، گفت: آنان به خیال خام خود در تلاش بودند که ضمن متوقف‌سازی توان هسته‌ای ایران، دستاوردهای ارزشمند و قدرت بازیگری ایران را در منطقه مهار نمایند که با تدبیر رهبر معظم انقلاب در هر دو مورد ناکام ماندند. دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان تأکید کرد: تاریخ شفاهی دفاع مقدس بیان‌کننده این واقعیت است که بعد از چهل سال وقتی به نقشه سیاسی منطقه می‌نگریم ابزارهای سیاسی ونظامی امریکا چون صدام و داعش و دیگر عوامل مزدورش نابود شده و قدرت برآمده از فرهنگ مقاومت رو به فزونی و پیشروی است. شمخانی گفت: دفاع مقدس که امروز شما کتب و تاریخ شفاهی آن را رونمایی می‌کنید، پژواک منحصر بفرد و مستمر شکست امریکا در منطقه و جهان است. دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: وظیفه بسیار مهم نهاد کتابخانه، مراکز علمی و آموزش و پرورش این است که ارزش‌های حاصل از رویش تمدنی و فرهنگی انقلاب اسلامی را به نسل‌های جوان و ملت‌های تشنه معرفت در دنیا منعکس نمایند و این پیروزی‌های تاریخی و هزینه‌ها و مجاهدت هایی‌ را که برای آن صرف شده  در تاریخ ثبت کنند.گفتنی است در این همایش از 100 کتاب تاریخ شفاهی رونمایی و از 5 کتاب برتر تقدیر شد.