افزایش پرمصرف ها در انتظار تصمیم دولت


گروه انرژي: رضا اردکانيان وزير نيرو گفت: براساس تدابير در نظر گرفته شده تا قبل از تابستان سال ۹۸ بايد ۲۵ واحد نيروگاه سيکل ترکيبي جديد وارد مدار شود که اين مسئله مي‌تواند در حل خاموشي‌ها بسيار مؤثر باشد.

به گزارش ايسنا، رضا اردکانيان در حاشيه اختتاميه جشنواره نيرو درباره سياست‌هاي وزارت نيرو در راستاي معاهده پاريس اظهار کرد: پس از تأييد دولت‌ها، تأييد نهايي مجلس مورد نياز است و براي نهايي شدن برنامه‌ها و سير طبيعي اين مسير لازم است شرايط ايجاد شود؛ ما نيز مانند تمام دستگاه‌هاي اجرايي در اين زمينه تابع قوانين کشوري هستيم و هر نتيجه‌اي که گرفته شود، وزارت نيرو خود را موظف به اجراي آن مي‌داند.وي با بيان اين‌که وزارت نيرو به دنبال استفاده از منابع تجديدپذير هم‌چون باد و خورشيد است ابراز کرد: يکي از سياست‌هايي که به دنبال آن هستيم، اجراي طرح‌هاي نيروگاه‌هاي سيکل ترکيبي با راندمان بالاست؛ بر همين اساس نيز برنامه‌هاي در دستور کار قرار داده‌ايم.

به گفته وي، اين کنوانسيون و هر کنوانسيون ديگري در شرايطي نهايي مي‌شود که برنامه‌هاي آن تعارضي با منافع ملي و برنامه‌هاي ما نداشته باشد. وزير نيرو همچنين در پاسخ به سوال ايسنا درباره آخرين جزئيات افزايش تعرفه‌هاي مشترکان پرمصرف گفت: پس از صدور مصوبه جزئيات اين طرح روي وب سايت دولت و وزارت نيرو قرار خواهد گرفت و قطعاً اين اتفاق تا قبل از شروع سال جديد ادامه دارد.

وي با اشاره به اقدامات صورت گرفته در کارگروه سازگاري با کم آبي گفت: يک سال است که از صدور مصوبه هيأت وزيران مبني بر تشکيل کارگروه سازگاري با کم آبي گذشته است که طي اين مدت نيز اين کارگروه که اعضاي آن شامل افرادي از وزارت نيرو، جهاد کشاورزي، وزارت کشور، وزارت صنعت معدن و تجارت و همچنين معاونان رئيس جمهوري در سازمان برنامه و بودجه و سازمان محيط زيست بوده توانسته يک موفقيت بزرگي را در صنعت آب رقم بزند.

وي با اشاره به تعامل صورت گرفته در حوزه آب ابراز کرد: اين کميته در تمام استان‌هاي کشور مستقر بوده و توانست مشکلات حوزه آب را تا حد زيادي سرو سامان دهد و با ايجاد يک همکاري ميان سازمانهاي مختلف يک اتفاق نظر در حوزه صنعت آب رقم بخورد که به اعتقاد من نتيجه خوبي را طي يک سال گذشته در حوزه آب شاهد بوديم.

اردکانيان با تاکيد بر اين مسئله که در حال حاضر به دنبال توسعه اين همکاري‌ها هستيم گفت: يکي از نمونه همکاري‌ها اين بوده که پس از اصرارهاي متعدد براي ممنوعيت کشت برنج در استان‌هاي غيرشمالي اکنون اين مسئله ابلاغ شده و شاهد نتايج مناسب آن در حوزه آب هستيم. وي با تاکيد بر اين که ماهيت آب يک ماهيت همکارانه است و وزارت نيرو به تنهايي نمي‌تواند موضوعات مرتبط با بخش آب را سرو سامان دهد، اظهار کرد: ممنوعيت کشت برنج در استان‌هاي غيرشمالي را در اين چارچوب توانستيم به ثمر برسانيم و براي اين مهم نيز يک برنامه سه ساله تدوين شد و توانستيم کشت‌هاي جايگزين را عملياتي کنيم. وزير نيرو اظهار کرد: اميدواريم که در اين فضاي توأم با تعامل بتوانيم الگوي کشت مناسبي را در کشور مستقر کنيم چرا که قطعاً با ايجاد يک الگوي مناسب در بخش کشاورزي مي‌توانيم تا حد زيادي مشکلات حوزه آب را سامان ببخشيم. وي در بخش ديگر از صحبتهاي خود در خصوص اقدامات صورت گرفته براي بازچرخاني آب اظهار کرد: يکي از نقاط بسيار روشن کارنامه دولت به ويژه از سال ۹۲ به بعد توسعه همکاري با بخش خصوصي براي سرمايه گذاري در جمع آوري و پساب و احداث تصفيه خانه بوده است. در همين راستا نيز تعداد ۵۰ تصفيه خانه فاضلاب تنها طي اين مدت به بهره برداري رسيد.