اعتراض نمایندگان به گراني ها در بهارستان


گروه سیاسی ـ کورش شرفشاهي: سيدناصر موسوي لارگاني عضو کميسيون اقتصادي مجلس در تذکري شفاهي خطاب به رئيس جمهور گفت: شما قول داديد آنقدر رفاه ايجاد کنيم که مردم به يارانه نيازي نداشته باشند، اما هم اکنون محرومان به نان شب محتاج هستند، لااقل اجازه دهيد دستشان به نان خالي برسد.

از سوي ديگر نماينده اردبيل گفت: تورم و گراني کمر مردم را شکسته، چه کسي ترمز افزايش قيمت گوشت و مرغ را مي‌کشد، به دليل گراني بسياري از اقلام در حال حذف شدن از سفره مردم هستند. به گزارش ايلنا، صديف بدري در تذکر شفاهي خود گفت: در اصل (۴۳) قانون اساسي آمده است که براي تأمين استقلال اقتصادي جامعه و ريشه‌کن کردن فقر و محروميت و همچنين برآوردن نياز انسان در جريان رشد با حفظ آزادگي او بايد نيازهاي اساسي آن شامل مسکن، خوراک، پوشاک، بهداشت، آموزش و پرورش تأمين شود.وي با اشاره به اينکه افزايش چند برابري قيمت مسکن ته مانده اميد خانواده‌هاي شهري را براي خانه‌دار شدن از بين برده است، ادامه داد: تورم و گراني کمر مردم را شکسته، چه کسي ترمز افزايش قيمت گوشت و مرغ را مي‌کشد، به دليل گراني بسياري از اقلام در حال حذف شدن از سفره مردم هستند.

همچنين نماينده بابلسر در تذکر شفاهي خطاب به رئيس جمهور گفت: بي‌ثباتي قيمت ارز و خودرو و کالاهاي اساسي از جمله گوشت و مرغ و کاهش ارزش پول ملي سبب فقر جانکاه، طلاق و ناهنجاري‌هاي اجتماعي شده است. ولي‌ا... نانواکناري گفت: صداي شکستن ستون فقرات قشر ضعيف را نمي‌شنويد، چرا براي حل مشکلات مردم اقدام جدي نمي‌شود، شما قول داديد که مسائل موسسه‌هاي مالي را برطرف مي‌کنيد اما بي‌توجهي‌ها سبب رجوع مالباختگان به ما شده تا بتوانند سپرده کمتر از صد ميليون توماني خود را تسويه کنند اين در حالي است که بانک مرکزي هم در اين زمينه وعده‌هايي به مردم داده بود.نانواکناري يادآور شد: يکي از راه‌هاي دور زدن تحريم خودکفايي است اما آقاي رئيس‌جمهور شما با عملکرد ناصواب، خود را دور مي‌زنيد؛ در خصوص موضوع غذا و دارو نيز بي‌توجهي‌ها موجب به خطر افتادن امنيت و بهداشت رواني جامعه مي‌شود.

در ادامه حسينعلي حاجي دليگاني در تذکري شفاهي به علي لاريجاني گفت: درخواست مي‌شود پيش از جلسه علني روز بعد، جلسه غيرعلني درباره وضعيت معيشتي مردم برگزار شود تا ضمن همفکري، مشخص کنيم که نمايندگان در حوزه انتخابيه خود چگونه پاسخ سوالات مردم را بدهند.

از سوي ديگر نماينده نوشهر با تاکيد بر اينکه تورم و گراني و بيکاري هم مردم را بيهوش کرده است گفت:قيمت نجومي‌کالاها، خودرو، گوشت و مرغ، ميوه و امان مردم را بريده است بايد به اين موضوعات مهم پرداخت. قاسم احمدي لاشکي در نطق ميان دستور خطاب به رئيس جمهور افزود: قيمت نجومي‌کالاهاامان مردم را بريده است به اين موضوعات مهم بپردازيد و آرامش را به کشور و مردم برگردانيد نه آن که با ۵ ميليارد تومان اعتبار از رديف لرزان به مردم پروژه ۱۳ هزار ميليارد توماني را وعده مي‌دهيد که مطمئنا حبابي بيش نيست.