ملت همه کاره است؛ به آنان اعتماد‌ کنید

«٢٩٠ نماينده مجلس و اعضاي كابينه هم  همه كاره ملت نيستند، رهبري همه كاره ملت است»؛ این بخشی از سخنان دهم اسفندماه آیت الله علم‌الهدی امام جمعه محترم مشهد است که به احتمال زیاد در پاسخ به این جمله رییس جمهور محترم که ضمن اشاره به اینکه برای ارتباط با بانک‌ها خواهان عضویت در « FATF» هستیم تاکید کرد: بدون داشتن ارتباط با سیستم بانکداری نمي‌توانیم نفت خود را فروخته و به کشور کالا وارد کنیم. سرنوشت کشور را نمي‌توان به دست 10 الی 20 نفر سپرد. این ملت است که صاحب این کشور است؛ بیان کرده باشند. تامل در بیانات جدید امام جمعه محترم مشهد موارد و مسائل متعددی را به ذهن متبادر کرده و انسان را وادار مي‌دارد ‌تا مواردی را مطرح نماید.
1-  این ملت ایران از تمام اقشار؛ ادیان و اقوام و مذاهب بودند که تحت رهبری‌های امام خمینی(ره) نظام پادشاهی را سرنگون و انقلاب اسلامی را محقق نمودند. بدون حضور و رشادت آنها؛ جمهوری اسلامی محقق نمي‌گردید.
2- این ملت ایران بودند که انقلاب اسلامی را تثبیت؛ جنگ هشت ساله را به دفاعی مقدس مبدل و با افتخار پشت سرگذاشتند؛ تبعات منفی محاصره سخت و تمام عیار اقتصادی چهل ساله را بر دوش کشیده‌اند...
3- از هریک از مبارزان راه استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران سوال شود که چرا قیام و انقلاب کردید؛ بدون تردید یکی از علل اصلی را بازگشت به مردم و واگذاری امور مختلف کشور به دست آنان اعلام مي‌کنند.


4- یکی از راه‌ها و بهتر بگوییم بهترین راه کسب نظر و شنیدن صدای مردم؛ انتخابات است. یعنی رساترین فریاد ملت‌ها را مي‌توان از درون آرام صندوق‌های شفاف حامل آرای مردم شنید.
5- قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که بعد از تدوین توسط خبرگان منتخب ملت؛ به تایید اکثریت ساکنان این سرزمین رسیده است؛ میثاق ملی و مبنای حرکت همه امور مملکت است. این قانون؛ اتکای جمهوری اسلامی را به رای ملت منوط کرده است.
6- بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) انتخابات را حق مردم و میزان را رای ملت اعلام کرده‌اند واین جمله تاریخی او برای همیشه راه را بر آنانی که رای ملت را تزیینی مي‌دانند؛ بسته است.
7- در ادامه راه پر فروغ این انقلاب؛ مقام معظم رهبری صریح و شفاف مي‌فرمایند: بدون آرا مردم؛ بدون حضور مردم؛ بدون تحقق خواست مردم؛ خیمه نظام اسلامی سرِ پا نمي‌شود و نمي‌ماند.
8- علی‌رغم انتقاداتی که به بررسی صلاحیت نامزدهای مجلس شورای اسلامی در ادوار متعدد وارد است؛ اما رای مردم در همین انتخابات‌های مختلف است که تجلی و ظهور مي‌یابد. انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری دو نمونه بارز از تبلور اراده ملت ایران هستند.
9- آن 290 نفر نماینده و کابینه مورد اشاره آیت الله علم الهدی؛ آنانی هستند که با رای همین مردم مستاجرین خانه ملت در بهارستان و پاستور را تشکیل مي‌دهند. مجلس خانه امید ملت ایران و تنها مرجع قانون گذاری مملکت و بنا به فرمایش معمار کبیر جمهوری اسلامی؛ مرکز تمام تصمیم‌گیری‌هاست.
رییس دولت نیز؛ رییس جمهوری است که با رای مستقیم مردم برگزیده مي‌شود و رییس‌جمهور دوازدهم در رقابت با داماد محترم آیت الله علم الهدی؛ با24 میلیون رای انتخاب شده است.
10- اینک بررسی FATF یا همان گروه ویژه اقدام مالی و پالرمو به مناقشه بین دو‌ جناح عمده سیاسی کشور مبدل گردیده است. مجلس شورای اسلامی و دولت که هر دو منتخب مستقیم مردم هستند؛ پیوستن به آنها را با لحاظ نظرات نظام جمهوری اسلامی؛ به تصویب رسانیده‌اند.
11- مدتهاست بررسی آنها در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تعویق افتاده است. دولت و موافقان تصویب لوایح مورد بحث در مجلس؛ براین باورند که عدم تصویب آنها برای کشور مشکلاتی ایجاد خواهد‌ کرد.
در مقابل مخالفان پیوستن به FATF و ‌پالرمو؛ براین اعتقادند که در صورت قبول آنها کشور و مردم دچار مشکل مي‌گردند.
حال چند سوال مطرح است.
اول آنکه اگر بنا به گفته آیت الله علم الهدی و همفکران ایشان؛  مجلس و دولت هیچ کاره‌اند؛ پس چرا زحمت برگزاری انتخابات از یک طرف و تحمیل هزینه از طرف دیگر بر مردم وارد مي‌کنید؟ این چنین سخن گفتن؛ یک حسن دارد و آن اینکه میزان التزام سران و متنفذین دو تفکر وجناح عمده در کشور به رای مردم را بیش از پیش نمایان مي‌کند.
دوم؛ موافقان تصویب لوایح مورد بحث صریحا عدم تحقق رای خود در این زمینه را برای کشور زیان آور و از قضا موجب تقویت کارکرد لابی قدرتمند صهیونیستی- غربی و دول مرتجع عرب مي‌دانند.آیا مخالفان پیوستن به FATF و... حاضرند تبعات منفی آن را بپذیرند؟
سوم، هم موافقان و‌هم‌مخالفان تصویب لوایح؛ از منظر و موضع دفاع از مردم و از زبان آنها سخن مي‌گویند.برای حل و فصل مسئله چه راهی بهتر از مراجعه به مردم وجود دارد. مسیر و راهکار نظر‌ خواهی در چنین مواقعی نیز در میثاق ملی صریحا ذکر شده و آن برگزاری رفراندوم است.
چهارم؛ جا دارد تا رای موافقان ومخالفان تصویب FATF و پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ به طور شفاف به اطلاع افکارعمومی رسانیده شود تا صاحبان اصلی مملکت در جریان امر قرار گیرند.
با عنایت به آنچه در اصول متعدد قانون اساسی آمده‌ و نظرات واضح و بی نیاز از توضیح وتفسیر امام‌ راحل و مقام معظم رهبری که در صدر این نوشتار به نمونه‌هایی از آنها اشاره گردید؛ باید بپذیریم که در جمهوری اسلامی ایران ملت همه کاره هستند؛ پس به آنها اعتماد کنیم.
ملتی که حضرت امام خمینی(ره) در وصیتنامه سیاسی و الهی‌اش آنان را‌ برتر و بالاتر از مردم عهدرسول الله(ص) و امیرالمومنین(ع) مي‌داند. مردمی که آن یگانه دوران و خلف صالحش مقام معظم رهبری با آن شان و جایگاه رفیع؛ خود را خدمتگزار و‌ نوکر آنها دانسته و مي‌دانند.
مطلب را با فرازی از بیانات رهبر فرزانه انقلاب به پایان مي‌برم: «عده‌‌ای سعی می‌کنند ولایت‌ فقیه‌ را به معنای حکومت مطلقه‌ فردی معرفی کنند؛ این دروغ است. ولایت‌ فقیه‌- طبق قانون اساسی ما-  نافی مسئولیت‌های ارکان مسئول کشور نیست. مسئولیت دستگاه‌های مختلف و ارکان کشور غیر قابل سلب است.